Στην περαιτέρω ισχυροποίηση της θέσης των Greeks του shipping συμβάλει η συμφωνία Ευρωπαϊκής Ενωσης-ΗΠΑ για την προμήθεια 15 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων LNG από την αμερικανική αγορά, για το 2022.
Έπεται συνέχεια, το 2023, στην προσπάθεια που θα συνεχιστεί προκειμένου να μειωθεί η εξάρτηση της Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο.
Δεδομένου, ότι Έλληνες ελέγχουν το-σχεδόν-22% του παγκόσμιου στόλου, διαθέτοντας-ήδη- 135 πλοία και ναυπηγώντας άλλα 57 είναι πρόδηλος ο πρωταγωνιστικός ρόλος τους στις φορτώσεις “υγροποιημένου φυσικού αερίου” από τη μία πλευρά του Ατλαντικού στην άλλη.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη στα σύγχρονα ναυτιλιακά χρονικά μεταφορά “ενέργειας” από μία ήπειρο σε άλλη και σε αυτό το τεράστιο εγχείρημα τον πρώτο λόγο τον έχουν “ελληνικά ονόματα”.
Μάλιστα το μεγαλύτερο μέρος των ναυλώσεων, προεξοφλείται πως θα καλυφθεί από τους 5 major του κλάδου, με την Μαρία Αγγελικούση σε θέση καπετάνισσας (η Maran Gas διαθέτει 44 μονάδες) και τους Πήτερ Λιβανός (η GasLog διαθέτει 35), Γιώργο Προκοπίου (η DynaGas με 17), Γιώργο Οικονόμου (Cardiff με 16) και Βαγγέλη Μαρινάκη (Capital Gas με 12 πλοία) να συναπαρτίζουν την χρυσή 5άδα των Greeks που πρωταγωνιστούν στο LNG.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Vessels Value, η αξία του ελληνόκτητου LNG στόλου (στη θάλασσα και υπό ναυπήγηση) ξεπερνά τα 22 δισ. δολάρια (Φεβρουάριος 2022) με την πλειονότητα των εταιρειών εισηγμένη στο New York Stock Exchange.