Κυρέλα Πέτρου

 

«Η αισχροκέρδεια δεν ισχύει επί της αρχής, καθώς οι κατηγορίες προϊόντων στις οποίες δραστηριοποιούμαστε επηρεάζονται περισσότερο από τις αυξήσεις του κόστους των πρώτων υλών και τις παγκόσμιες οικονομικές συνθήκες», επεσήμανε ο κ. Νίκος Εμμανουηλίδης, επικεφαλής της Nestle Ελλάς σε χθεσινή συνάντηση με εκπροσώπους των ΜΜΕ.

Ο ίδιος τόνισε ότι «Οι πολλές παρεμβάσεις δεν βοηθάνε τον ανταγωνισμό και ακόμη περισσότερο δεν συμβάλλουν στο να χτιστεί  η εμπιστοσύνη μεταξύ εταιρειών και καταναλωτή αλλά και των εταίρων.  Δεν είμαστε μόνοι μας υπάρχουν παραγωγοί, εμείς και οι λιανέμποροι. Εδώ οι πολλές παρεμβάσεις δημιουργούν προβλήματα στη σχέση αυτών των εταίρων. Επιπλέον ο ρόλος των αρχών είναι να προστατεύουν τον υγιή ανταγωνισμό και από τη στιγμή που υπάρχει ποικιλία στην προσφορά, υπάρχουν σωστές τιμές αυτή η αγορά αυτορυθμίζεται».

Η Nestle Ελλάς επιδιώκει, είπε ο κ. Εμμανουηλίδης, να διατηρήσει τη σχέση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές της, μια προτεραιότητα που θεωρεί θεμελιώδη για τη βιωσιμότητα της επιχείρησης. Σύμφωνα με τον ίδιο, η αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών, οι γεωπολιτικές εξελίξεις, τα απόνερα της πανδημίας και οι εσωτερικοί κανονισμοί της ΕΕ, προσθέτουν επιπλέον κόστη στις επιχειρήσεις.

«Αναγκαστήκαμε» είπε ο κ. Εμμανουλίδης «από τη μια να προσαρμόσουμε τις τιμές μας λόγω της πίεσης και από την άλλη να το κάνουμε με υπεύθυνο τρόπο για να μην επιβαρύνουμε τους καταναλωτές και αυτό φαίνεται στην κερδοφορία μας που έχει πτωτική τάση την τελευταία διετία». Πέρυσι η Nestle Ελλάς εμφάνισε αύξηση 7,9% στις πωλήσεις της που ξεπέρασαν τα 409,04 εκατ. ευρώ ωστόσο τα κέρδη της πιέστηκαν υποχωρώντας στα 21,119 εκατ. ευρώ (-8,59%).

Πάντως η κατανάλωση έχει αρχίσει να ανακάμπτει. Όπως είπε ο κ. Εμμανουηλίδης, όλες οι εταιρείες που αναγκάστηκαν να κάνουν ανατιμήσεις λόγω της πίεσης των πρώτων υλών έχουν και μια πίεση στους όγκους. Αυτό το είδαμε πολύ πιο έντονα πέρυσι αλλά σιγά σιγά βλέπουμε οι όγκοι να επανέρχονται και να ανακάμπτουν. Στο πρώτο εξάμηνο βλέπουμε ανάκαμψη του όγκου αλλά βλέπουμε και άλλες διαφοροποιήσεις, όπως το γεγονός ότι η  ζήτηση μετακινείται από το out of home,  στο σούπερ μάρκετ».

Σχετικά με το άνοιγμα στην αγορά των βιταμινών και των συμπληρωμάτων διατροφής, δραστηριότητα που πέρασε στη Nestle Ελλάς με την εξαγορά τον περασμένο Απρίλιο της  διανομής των προϊόντων της Solgar στην Ελλάδα, η εταιρεία περιμένει μεγάλη ανάπτυξη. Θα παραμείνει στο κανάλι του φαρμακείου αλλά παράλληλα μέσω της Nestlé Health Science στην Ελλάδα – συστάθηκε τον περασμένο Νοέμβριο- θα εστιάσει στην υποστήριξη της υγείας μέσω της διατροφής. Όπως ανέφερε ο κ. Εμμανουηλίδης  με την κλιματική κρίση και την προστασία της υγείας να αποτελούν τις δύο σημαντικές προκλήσεις για τη βιομηχανία τροφίμων σήμερα, το μέλλον των τροφίμων περνά μέσα από την επιστήμη. Αποτελεί ένα μικρότερο κομμάτι από τις άλλες δραστηριότητες της εταιρείας, θα λειτουργήσει συμπληρωματικά έχει στρατηγικό ρόλο, καθώς θα βοηθήσει να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό.

Η κ. Ηρώ Κουμάκη, Business Executive Officer (BEO), ΝHSc Greece, τόνισε ότι  η Nestlé Health Science αποτελεί παγκόσμιο ηγέτη στο κομμάτι τόσο της κλινικής διατροφής όσο και στην κατηγορία βιταμινών και συμπληρωμάτων διατροφής. Διανέμουμε και παραδίδουμε προϊόντα σε πάνω από 100 χώρες. Ένα σημαντικό κομμάτι της δραστηριότητάς μας ξεκινά από την Ελβετία και εστιάζει στο κομμάτι της έρευνας και της καινοτομίας».