“Η Ελλάδα βγαίνει εξαιρετικά κερδισμένη από το πακέτο των 72 δισ. ευρώ. Τώρα θα έχουμε όχι ένα ΕΣΠΑ αλλά δύο ΕΣΠΑ και υποχρέωση μας είναι να κινηθούμε με σύστημα, ταχύτητα και χωρίς καθυστερήσεις για να αξιοποιήσουμε με το καλύτερο τρόπο τα κονδύλια αυτά που δίνουν πρόσθετη αναπτυξιακή ώθηση στη χώρα”.
Αυτό υπογράμμισε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, χαρακτηρίζοντας ιστορικής σημασίας τις χθεσινές αποφάσεις των ευρωπαίων ηγετών, για το σχέδιο ανάκαμψης των χωρών κρατών της ΕΕ, από τις επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού. Παράλληλα, ανακοίνωσε νέο πρόγραμμα για την επέκταση της χρηματοδότησης στην ηλεκτροκίνηση.
Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο ο κ. Χατζηδάκης, ανακοίνωσε ένα νέο πρόγραμμα για την επέκταση της χρηματοδότησης στην ηλεκτροκίνηση.
Όπως είπε, η κυβέρνηση αποφάσισε, ακούγοντας φορείς και κόμματα να προχωρήσει σε επιπλέον κίνητρα για την επιδότηση αγοράς ή μίσθωσης ι.χ ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων.
Έτσι, αυξάνει από το 15% στο 20% την επιδότηση στα φθηνότερα αυτοκίνητα ως 30.000 ευρώ και βάζει οροφή τις 6.000 ευρώ αντί 5.500 ευρώ που αρχικά προβλεπόταν και σε 15% αντί 10% για οχήματα άνω των 30.000 με οροφή τις 6.000 ευρώ.
Επιδοτείται επίσης η αγορά ή μίσθωση ταξί με 25% και με οροφή τα 6.000 ευρώ ενώ επιδοτούνται τα ηλεκτρικά σκούτερ με 20% και τα ποδήλατα με 40% και οροφή τα 800 ευρώ, που είναι, όπως είπε, και το υψηλότερο στην Ευρώπη.
Ακόμα ανέφερε ότι, θα δοθούν μπόνους και φορολογικά κίνητρα, σημειώνοντας ότι η δαπάνη για την αγορά ποδήλατου και σκούτερ θα εκπίπτει από την φορολογία κατά 50% ενώ για τα νησιά θα είναι αυξημένη και θα φθάνει στο 70%.
“Υπολογίζουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις με τα νέα αυξημένα και ενισχυμένα κίνητρα στη πράξη η μείωση της τιμής ηλεκτροκίνητου μέσου θα φθάνει μέχρι 35%. Αυτό είναι στη πράξη πράσινη πολιτική ατζέντα”, συμπλήρωσε.
ΠΗΓΗ: ΑΜΠΕ