Νέες επενδύσεις προωθεί η εταιρεία Θερμοκήπια Θράκης, στοχεύοντας στη σημαντική αύξηση της παραγωγής της που σήμερα ανέρχεται σε 8.000 τόνους ετησίως. Τα θερμοκήπια αναπτύσσουν απο κοινού οι εισηγμένες Πλαστικά Θράκης (51%) και Έλαστρον (49%). Ιδρύθηκαν το 2013, ξεκίνησαν την παραγωγή τους το 2014 και σήμερα εκτός από τομάτες παράγουν και 13 εκατ. τεμάχια αγγούρια.
Η Θερμοκήπια Θράκης, που βρίσκεται τρία χιλιόμετρα από την παραλία του Νέστου, ξεκίνησε με 40 στρέμματα τα οποία σήμερα φθάνουν τα 260, αξιοποιεί τα γεωθερμικά πεδία της περιοχής. Δηλαδή παράγει την ενέργεια και τη ζέστη που χρειάζεται το θερμοκήπιο για την παραγωγή. Μέχρι σήμερα η επένδυση έχει φθάσει τα 29 εκατ. ευρώ, ενώ με την επέκταση του θερμοκηπίου με 65 επιπλέον στρέμματα, το σύνολο της επένδυσης θα προσεγγίσει τα 35 εκατ. ευρώ.
Το επενδυτικό πλάνο για το προσεχές διάστημα έχει δύο φάσεις. Η πρώτη είναι η επέκταση των καλλιεργειών σε όμορη του υφιστάμενων εγκαταστάσεων, 65 στρεμμάτων, που θα ολοκληρωθούν το 2027. Η δεύτερη φάση που μπορεί να υπερδιπλασιάσει την παραγωγική δυναμικότητα αφορά μια νέα επένδυση στη Νέα Κεσσάνη όπου ήδη ο όμιλος έχει πληρώσει τα δικαιώματα εκμετάλλευσης γεωθερμικού πεδίου και έχει προχωρήσει και σε αγορά γης.
Εμπνευστής της Θερμοκήπια Θράκης είναι ο κ. Κωνσταντίνος Χαλιορής, γιος του ιδρυτή του Ομίλου Πλαστικά Θράκης Σταύρου Χαλιορή. Όταν διαπίστωσε την κυριαρχία των εισαγόμενων προϊόντων στα ράφια των ελληνικών σούπερ μάρκετ και τις γεωθερμικές δυνατότητες της περιοχής δίπλα στη μονάδα του πατέρα του, ξεκίνησε μια επένδυση που σήμερα απασχολεί 350 εργαζόμενους στο peak της παραγωγής, με το σύνολο των εργαζομένων του ομίλου να φτάνει τους 1.380. Το γεωθερμικό πεδίο που εκμεταλλεύεται η μονάδα δεν αφορά μόνο τη θέρμανση, αλλά και τη δημιουργία ενός ελεγχόμενου μικροκλίματος μέσα στο θερμοκήπιο. Στους 18 βαθμούς Κελσίου στους θαλάμους των καλλιεργειών, η θερμοκρασία είναι ιδανική για την ανάπτυξη τομάτας και αγγουριών υψηλής ποιότητας. Η διαχείριση του φωτός παραμένει το βασικό ζητούμενο, καθώς η φυσική ηλιακή ακτινοβολία δεν είναι πάντα επαρκής, ειδικά τους χειμερινούς μήνες.
Σήμερα τα προϊόντα της μονάδας διανέμονται στις τέσσερις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ΑΒ Βασιλόπουλος, Lidl, Σκλαβενίτης και Μασούτης, ενώ το 5% της παραγωγής εξάγεται στα Βαλκάνια που απέχουν μόλις 2,5 ώρες από τη μονάδα.
Όπως αναφέρθηκε, δε, σε δημοσιογραφική επίσκεψη στις εγκαταστάσεις της Θερμοκήπια Θράκης, που οργανώθηκε από την ΑΒ Βασιλόπουλος, που πλέον αποκλειστικά διαθέτει και τα επώνυμα προϊόντα της εταιρείας με το brand “Ο κήπος της Ξάνθης” στα καταστήματά της, στόχος είναι η παραγωγή ποιοτικού προϊόντος ολοκληρωμένης διαχείρισης.
Τα Θερμοκήπια Θράκης, έχοντας μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα ένεκα της γεωθερμίας και των φωτοβολταϊκών που χρησιμοποιούν προωθούν στην αγορά επώνυμες ντομάτες Θράκης με διαπιστευτήρια ποιότητας και γεύσης όπως αναφέρθηκαν από τη διοίκηση της εταιρείας.