Το Ράλι της Σαρδηνίας αναδείχθηκε σε έναν ακόμα θρίαμβο για τη SKODA Motorsport. Τρίτη συνεχόμενη νίκη για τον Kalle Rovanperä με την εργοστασιακή SKODA Fabia R5 evo, δεύτερο συνεχόμενο «1-2» για τη SKODA αφού ο Jan Kopecky τερμάτισε στη 2η θέση. Αν και αυτή ήταν η πρώτη φορά που οι Rovanperä/Halttunen συμμετείχαν στη Σαρδηνία, έκαναν έναν ιδιαίτερα συνετό και συνάμα γρήγορο αγώνα, μονομαχώντας επί της ουσίας μόνο με τους Kopecky/Dresler, αφού τα η SKODA Fabia R5 evo και τα πληρώματα της SKODA Motorsport αποδείχθηκαν εκτός συναγωνισμού.
Μετά την πολύ επιτυχημένη εμφάνιση στην Πορτογαλία και με δεδομένο ότι το ανάγλυφο των ειδικών διαδρομών της Σαρδηνίας είχε αρκετές ομοιότητες, στην ομάδα της SKODA Motorsport αποφάσισαν να μην αλλάξουν το στήσιμο των αυτοκινήτων αλλά να δώσουν έμφαση στην προετοιμασία των πληρωμάτων. Οποία όμως έκπληξη, οι πρωτοεμφανιζόμενοι στη Σαρδηνία Rovanperä/Halttunen σημείωσαν τον καλύτερο χρόνο στο shakedown, με τους Kopecky/Dresler να βρίσκονται στην 3η θέση, σκορπίζοντας χαμόγελα στην ομάδα και δίνοντας μία πρόγευση του τι θα επακολουθούσε.
Και πράγματι, ουσιαστικά μόνο στη μήκους 2 χιλιομέτρων υπερ-ειδική της Πέμπτης, οι Rovanperä και Kopecky δεν ήταν στην πρωτοπορία. Ήδη από την 1η ειδική της Παρασκευής, ξεχύθηκαν μπροστά και κονιορτοποίησαν τον ανταγωνισμό, σε μία άτυπη μάχη μεταξύ τους για την πρώτη θέση. Η μάχη αυτή κράτησε τόσο την Παρασκευή όσο και το Σάββατο, με τα δύο πληρώματα να κάνουν μεγάλες διαφορές από τους διώκτες τους – που κάποια στιγμή έφτασε μέχρι και τα 10’ από το τρίτο πλήρωμα – και να πιέζουν τις SKODA Fabia R5 evo στο όριο. Η πρώτη θέση άλλαξε χέρια μεταξύ τους αρκετές φορές, με τους θεατές στη Σαρδηνία να απολαμβάνουν θέαμα. Στο τέλος των ειδικών του Σαββάτου στην πρώτη θέση ήταν οι Rovanperä/Halttunen και αν και δεν υπήρξαν εντολές από τη SKODA Motorsport, τα δύο πληρώματα συνέχισαν πιο χαλαρά στις μόλις 4 ειδικές της Κυριακής, μη ρισκάροντας, αυξάνοντας παρόλα αυτά τη διαφορά από τους διώκτες τους!
Στο τέλος του αγώνα ο Michal Hrabanek, επικεφαλής της SKODA Motorsport δήλωσε περιχαρής: «Το σημαντικό για μας είναι ότι η SKODA Fabia R5 Evo δούλεψε για άλλη μια φορά σαν ελβετικό ρολόι και με το θαυμάσιο αυτό αποτέλεσμα περάσαμε στην πρωτοπορία του πρωταθλήματος».
Το πρωτάθλημα διακόπτεται για περισσότερο από ένα μήνα, με τα πληρώματα της SKODA Motorsport όμως να συνεχίζουν τις δοκιμές και την εξέλιξη της Fabia R5 evo. Επόμενος αγώνας, το Ράλι Φινλανδίας, 1-4 Αυγούστου.
Ράλι Ιταλίας
Το Ράλι Ιταλίας, διεξάγεται στο νησί της Σαρδηνίας από το 2004. Πριν, ο Ιταλικός γύρος του WRC διεξαγόταν στην περιοχή του θερέτρου Σαν Ρέμο, όπου και είχε πάρει το όνομά του από την δεκαετία του ’70. Διεξάγεται στην βορειοδυτική Σαρδηνία, αποκλειστικά σε χωμάτινες Ειδικές Διαδρομές, οι οποίες εκτός του ότι είναι τεχνικές, άρα απαιτητικές, χαρακτηρίζονται για την στενότητά τους, την υπερβολική σκόνη αλλά την σκληράδα τους συχνά. Χαρακτηριστικά, που σε συνδυασμό με την ζεστή περίοδο του Ιουνίου, δημιουργεί πρόβλημα και πονοκέφαλο σε οδηγούς και ομάδες για την σωστή επιλογή των ελαστικών.
Τελικά αποτελέσματα Sardegna Rally (WRC 2 Pro)
- Rovanperä/Halttunen (FIN/FIN), SKODA FABIA R5 evo, 3:40:51.8 h
- Kopecky/Dresler (CZR/CZR), SKODA FABIA R5 evo, +24.6sec.
- Østberg/Eriksen (NOR/NOR), Citroën C3 R5, +8:34.0 sec.
- Greensmith/Edmondson (GBR/GBR), Ford Fiesta R5, +1:08:12.4 sec.
Βαθμολογία Οδηγών WRC 2 Pro (μετά από 8/14 αγώνες)
- Kalle Rovanperä (FIN), SKODA, 111 points
- Mads Østberg (NOR), Citroën , 98 points
- Gus Greensmith (GBR), Ford, 85 points
- Lukasz Pieniazek (POL), Ford, 74 points
- Jan Kopecky (CZR), SKODA, 36 points
Βαθμολογία Κατασκευαστών WRC 2 Pro (μετά από 8/14 αγώνες)
- SKODA, 159 points
- Ford, 159 points
- Citroën, 98 points