Στη θάλασσα έχει μεταφερθεί η αντιπαράθεση ΗΠΑ-Κίνας, εξέλιξη που αποτυπώνεται, ήδη, και επενδυτικά.


Από τη μία η ενεργοποίηση της επιβολής αυξημένων λιμενικών τελών σε πλοία “χτισμένα” σε κινεζικά ναυπηγεία- και υπό κινεζική σημαία από
το πρωϊ της Τρίτης, από την άλλη η άμεση απάντηση με επιβολή κυρώσεων στις αμερικανικές μονάδες της Hanwha Ocean προκάλεσαν “τρικυμία”
στις αγορές.


Οι κυρώσεις του Πεκίνου στοχεύουν σε βάρος συγκεκριμένων αμερικανικών εταιρειών- με έδρα τη Σεούλ/Νότια Κορέα– με συνέπεια την κάθετη διόρθωση των μετοχών αφ΄ενός του συγκεκριμένου ομίλου, αφ’ ετέρου τίτλων εταιρειών θαλάσσιων μεταφορών, ενόσω μειώνονται οι ελπίδες των επενδυτών για χαλάρωση των εντάσεων μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών του πλανήτη.

  • Η μετοχή της Hanwha Ocean “βυθίστηκαν” έως 8% ενώ την ίδια ώρα ανέκαμπταν οι μετοχές κινεζικών ναυπηγείων.

Οι τελευταίες ενέργειες της Κίνας αναζωπυρώνουν τη μακροχρόνια διαμάχη με τις ΗΠΑ για την κυριαρχία στην θάλασσα.

Δεδομένου ότι, το 80% του διεθνούς εμπορίου διεξάγεται μέσω θαλάσσιων μεταφορών, καθίσταται σαφής η συσχέτιση με τους ναύλους, συνακόλουθα η επιβάρυνση του κόστους και πως όλο αυτό καταλήγει στην πραγματική οικονομία.

Αμφότερες οι πλευρές, Πεκίνο και Ουάσιγκτον έχουν επιβάλει δέσμες ναύλων και κυρώσεων, δημιουργώντας σοβαρά εμπόδια τόσο στο ελεύθερο εμπόριο όσο στην εύλογη κοστολόγηση της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Στη νέα ¨”ναυμαχία” που ξέσπασε από χθες το πρωϊ- έχει εμπλακεί και η Νότια Κορέα (στο μαλακό υπογάστριο της Κίνας) καθώς οι ΗΠΑ επιχειρούν  να συσπειρώσουν τους συμμάχους τους, στην προσπάθεια της Ουάσιγκτον να αναζωογονήσει την αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία.