Μια σειρά κινήτρων, με σημαντικότερο την επιδότηση 1.000 ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων από τους καταναλωτές, μελετά το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προκειμένου να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι στόχοι που θέτει για την ηλεκτροκίνηση το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ).
Οπως ανέφερε, μιλώντας χθες σε συνέδριο για τις οικολογικές μεταφορές, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης, για να επιτευχθούν οι στόχοι στον τομέα των μεταφορών πρέπει το ένα δέκατο των οχημάτων να είναι ηλεκτροκίνητο το 2030, συνεπώς μετά το 2025 το ένα στα τρία αυτοκίνητα που ταξινομούνται πρέπει να είναι ηλεκτρικό.
Το πρώτο που χρειάζεται, σύμφωνα με τον υπουργό, είναι ένας νόμος-πλαίσιο που θα ρυθμίζει πληθώρα θεμάτων για τις υποδομές φόρτισης κ.λπ. και για τη λειτουργία των αγορών ώστε να γίνουν οι απαραίτητες επενδύσεις. «Μελετάμε προσεκτικά το θέμα των κινήτρων» ανέφερε ο κ. Σταθάκης και προσέθεσε: Στην Ευρώπη είχαμε μια φάση ισχυρών φορολογικών κινήτρων και επιδοτήσεων. Τώρα εγκαταλείπονται τα βαριά φορολογικά κίνητρα, εντούτοις διευρύνονται τα κίνητρα στη χρηματοδότηση και οι φοροαπαλλαγές.
Η Νεκταρία Καρακατσάνη, μέλος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), μίλησε για τις ρυθμιστικές προσεγγίσεις και τις εξελίξεις στην ηλεκτροκίνηση. Αναφέρθηκε στην πορεία των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων διεθνώς και στη χώρα μας, ενώ τόνισε πως πραγματοποιούνται 300 δισ. ευρώ επενδύσεων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στον συγκεκριμένο τομέα.
Σήμερα υπάρχουν 50 σημεία φόρτισης και 450 οχήματα στη χώρα μας. Χρειάζονται μόλις 2 ευρώ για να διανύσει ένα ηλεκτρικό όχημα 100 χιλιόμετρα, ενώ αντίστοιχα υπάρχουν τεχνολογικές εξελίξεις που μειώνουν τον χρόνο φόρτισης και επεκτείνουν την αυτονομία των οχημάτων αυτών.