Γράφει η «ξενόδοχος»
Μπορεί το Boston Consulting Group και η Google να βλέπουν μεγάλη διάθεση- μελλοντικά- των Ευρωπαίων καταναλωτών για τα ταξίδια, μόλις υπάρξει έλεγχος της πανδημίας, ωστόσο αυτή την στιγμή τα νούμερα του κλάδου δίνουν πανευρωπαϊκά αλλά και στην Ελλάδα μία εικόνα κατάρρευσης.
Τα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος, με βάση τα προσωρινά νούμερα του ισοζυγίου πληρωμών αποδεικνύουν ακριβώς αυτό, αν ληφθεί υπόψη ότι οι τουριστικές εισπράξεις του επταμήνου ήταν κάτω από 1/7 του περυσινού επταμήνου.
Πιο συγκεκριμένα, οι τουριστικές εισπράξεις για την περίοδο Ιανουαρίου- Ιουλίου του 2020 ήταν μόλις στο 1,25 δισ. ευρώ από 9,1 δις. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, σημειώνοντας μείωση κατά -86,2%. Σε επίπεδο αφίξεων, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών μειώθηκαν κατά 80,1% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019 για την περίοδο του επταμήνου, ενώ ακόμη μεγαλύτερη ήταν η πτώση τον Ιούλιο, τον πρώτο μήνα του «ανοίγματος» του ελληνικού τουρισμού:
- Πιο συγκεκριμένα, οι αφίξεις μη κατοίκων ταξιδιωτών τον Ιούλιο μειώθηκαν κατά 85,4% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019.
Μειωμένες κατά -84,4% ήταν οι ταξιδιωτικές εισπράξεις τον Ιούλιο, οι οποίες διαμορφώθηκαν μόλις στα 577 εκατ. ευρώ από 3,7 δισ. ευρώ τον Ιούλιο του 2019.
Σε μία προσπάθεια να αναδείξει, εν μέσω πανδημίας μία θετική πτυχή, η Google με τη Boston Consulting Group προχώρησαν σε έρευνα για τα ταξίδια εν όψει της 27ης Σεπτεμβρίου, Παγκόσμιας Ημέρα Τουρισμού.
Οι τάσεις στην ‘’αναζήτηση’’ (Search) δείχνουν πως ο κόσμος έχει ανάγκη να ταξιδέψει. Οι τρεις βασικές ερωτήσεις που τέθηκαν στην Google παγκοσμίως αναφορικά με τα ταξίδια τον Ιούνιο, ήταν: «πότε μπορούμε να ταξιδέψουμε ξανά;», «πότε θα επαναφέρουν τα διεθνή ταξίδια», και «πότε θα είναι και πάλι ασφαλές να ταξιδέψουμε;», ενώ τον Αύγουστο οι κορυφαίες ερωτήσεις εστιάζουν στο πότε και πού μπορούμε να ταξιδέψουμε «τώρα».
Μάλιστα το 45% των κορυφαίων 100 ερωτήσεων αναφορικά με τα ταξίδια εστίασαν στις επιπτώσεις του COVID-19 και την επιθυμία να ταξιδέψουν το συντομότερο δυνατόν, με ασφαλή τρόπο. Σύμφωνα με την έρευνα, το 31% των συμμετεχόντων σκοπεύουν να κανονίσουν ταξίδι αναψυχής όταν νιώσουν ασφαλείς.