Δημήτρης Μαλλάς
Ο όμιλος ΟΤΕ ανακοίνωσε χθες τα οικονομικά αποτελέσματα για το α’ τρίμηνο του 2019 και στη σχετική ανακοίνωση υπάρχουν ορισμένες λεπτομέρειες που χρήζουν λίγο μεγαλύτερης προσοχής.
Για παράδειγμα, η άνοδος κατά 1,7% των εσόδων από τις δραστηριότητες στην Ελλάδα (697 εκατ. ευρώ) δείχνει να οφείλεται στο ότι οι Έλληνες καταναλωτές αρχίζουν να ζητούν μεγαλύτερες ταχύτητες διακίνησης δεδομένων τόσο στις σταθερές όσο και στις κινητές συνδέσεις τους. Τα έσοδα κινητής αυξήθηκαν κατά 1,2% στα 215,2 εκατ. ευρώ λόγω κυρίως της αύξησης της χρήσης δεδομένων, ενώ η αύξηση κατά 2,8% των εσόδων λιανικής σταθερής αποδίδεται κυρίως στην ανοδική πορεία των ευρυζωνικών συνδέσεων που προσφέρουν ταχύτητες από 50 Mbps και άνω. Μόνο το α’ τρίμηνο οι νέες συνδέσεις σε αυτές τις ταχύτητες έφθασαν στις 54 χιλιάδες και πλέον το 30,5% των συνδρομητών λιανικής της Cosmote «σερφάρει» σε πιο υψηλές ταχύτητες.
Δύο ακόμη σημεία που αξίζουν επισήμανσης. Το πρώτο είναι πως οι συνδρομητές της Cosmote TV παρουσίασαν μείωση κατά το α’ τρίμηνο της τάξεως των 1558 συνδρομητών, αν και σε ετήσια βάση υπάρχει μία αύξηση 2,4% στις 540 χιλιάδες.
Μείωση υπήρξε και στον αριθμό των συνδέσεων κινητής. Συγκεκριμένα, μέσα στο α’ τρίμηνο οι απώλειες ήταν της τάξεως των 223 χιλιάδων με αποτέλεσμα στο τέλος Μαρτίου οι αριθμός των γραμμών κινητής που εξυπηρετεί να φθάσει περίπου στα 7,7 εκατ. Βέβαια, εδώ η μείωση οφείλεται και στην εκκαθάριση που έκανε η Cosmote στις συνδέσεις καρτοκινητής, ενώ ο στόχος είναι να στρέψει όλο και περισσότερους χρήστες καρτοκινητής σε προγράμματα συμβολαίου.