Το σχήμα των εταιρειών Άβαξ, Ghella και Alstom προκρίνεται από την Αττικό Μετρό ως εκείνο που θα ηγηθεί του μεγάλου έργου της γραμμής 4 του Μετρό, καθώς κατά πληροφορίες κατέθεσε την πιο συμφέρουσα προσφορά.
Πρόκειται για το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο της προσεχούς πενταετίας, προυπολογισμού 1,8 δις ευρώ.
Όπως έγραψε νωρίτερα το banks.com.gr, από τα πιο σημαντικά σημεία είναι τα 150 εκατ. € που θα δοθούν ως προκαταβολή (το 10% της αξίας του έργου) και που σε αυτή την περίοδο έρχονται ως “μάνα εξ ουρανού για τις κατασκευαστικές”.
Η νέα γραμμή θα καλύψει πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη, του Γκύζη, τα Εξάρχεια, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή. Στην τελική της μορφή, η γραμμή θα έχει μήκος 30χλμ και 35 σταθμούς. Επόμενη προτεραιότητα είναι η επέκταση της γραμμής 4 μέχρι το Μαρούσι (μέσω της Λ. Κηφισίας) και την Εθνική οδό στη Λυκόβρυση.
Από την διαδικασία αποκλείστηκε το σχήμα Άκτωρ, Ansaldo και Hitachi που έχει αναλάβει τα έργα για το Μετρό Θεσσαλονίκης.
Στα επόμενα βήματα αναμένεται η σύνταξη του πρακτικού που πρέπει να εγκριθεί από το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό.
Ενώ απομένει να φανεί εάν θα κατατεθούν προσφυγές, σε χρονικό ορίζοντα 10 ημερών μετά την έγκριση, καταρχάς στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών και ακολούθως στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
H ανακοίνωση της ΑΒΑΞ
Η κοινοπραξία με επικεφαλής την ΑΒΑΞ, προσφέροντας έκπτωση ύψους 12,19%, ανακηρύσσεται προσωρινή ανάδοχος του έργου.
Η προσφορά αφορά την κατασκευή της πρώτης φάσης της Γραμμής 4 του Μετρό και συγκεκριμένα το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή.
Το έργο προϋπολογισμού 1,8 δισ. Ευρώ είναι το μεγαλύτερο έργο υποδομής που σχεδιάζεται αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πρόκειται να επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο.
O κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΒΑΞ ανέφερε: «Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο πνοής, όχι μόνο από πλευράς αναβάθμισης της ποιότητας ζωής και των μετακινήσεων των κατοίκων της πρωτεύουσας, αλλά και γενικότερα για τον καίριο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα έργα υποδομής στην πορεία της χώρας προς την ανάπτυξη. Από πλευράς ΑΒΑΞ είμαστε περήφανοι, καθώς αποδεικνύεται για άλλη μια φορά και η μεγάλη μας δυναμική με την αξιολόγηση της τεχνικής μας προσφοράς, αλλά και η ανταγωνιστικότητα μας όσον αφορά το οικονομικό σκέλος. Θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους όσους έχουν συμμετάσχει μέχρι στιγμής στο εγχείρημα, για την αφοσίωση και τις προσπάθειες τους».
Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom κατασκευάζει και την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό προς τον Πειραιά που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 2022, τρεις σταθμοί της οποίας τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού τον περασμένο Ιούλιο. Συγκεκριμένα πρόκειται για τους σταθμούς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια.