Επενδύσεις ύψους 40 – 50 εκατ. ευρώ ετησίως προγραμματίζει για τα επόμενα χρόνια η Metro ΑΕΒΕ επιχειρώντας να επεκτείνει περαιτέρω το δίκτυο των καταστημάτων, να διευρύνει τα μερίδια αγοράς τόσο στην λιανική όσο και στη χονδρική. Αυτό τόνισε χθες ο επικεφαλής του oμίλου, Αριστοτέλης Παντελιάδης, σε εκπροσώπους των ΜΜΕ, κάνοντας έναν απολογισμό τρία χρόνια μετά την εξαγορά της «Βερόπουλος».
Αναφερόμενος στην εξαγορά της «Βερόπουλος», ο κ. Παντελιάδης επεσήμανε ότι στην τριετία απαιτήθηκαν περί τα 150 εκατ. ευρώ επενδύσεις (υψηλότερο ποσό από το αρχικά αναμενόμενο), το μεγαλύτερο μέρος των οποίων κατευθύνθηκε στις ανακαινίσεις των καταστημάτων. Εφέτος οι επενδύσεις θα φτάσουν τα 54 εκατ. ευρώ ενώ το 2017 ανήλθαν σε 46,9 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τις επόμενες κινήσεις, σημείωσε πως προωθείται το rebranding 1.000 προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ενώ περισσότερα από 100 νέα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας θα λανσαριστούν έως το τέλος του έτους. Σήμερα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (PL) αντιπροσωπεύουν το 15% του συνολικού τζίρου του ομίλου. Εντός του 2019 εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει το πρώτο Cash & Carry του ομίλου στην Κύπρο και ένα ακόμη στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Ζάκυνθο. Παράλληλα, η εταιρεία δοκιμάζει τη λειτουργία νέου τύπου μικρών καταστημάτων «self service», 300 τ.μ., σε κεντρικά σημεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. κάνει το πρώτο βήμα στην ψηφιακή εποχή με το ηλεκτρονικό κατάστημα eshop.mymarket.gr και ετοιμάζεται να επεκτείνει τις αποθήκες της κατά 40.000 τ.μ.
Σημειώνεται ότι το σύνολο των δικτύων αριθμεί 274 σημεία πώλησης σε ολόκληρη τη χώρα. Από αυτά τα 225 είναι My Market και τα 49 Cash & Carry. Το σύνολο των σημείων πώλησης το 2014 ήταν 108.
Κληθείς να σχολιάσει την εξαγορά της εταιρείας «Μασούτης», ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι «ο κλάδος του λιανεμπορίου στην Ελλάδα είναι εξαιρετικός και ο ανταγωνισμός μόνο καλύτερο μπορεί να τον κάνει» και συνέχισε: «Καθώς αναβιώνουν δύο “πεθαμένα” δίκτυα του “Μαρινόπουλου” και του “Βερόπουλου” και διεκδικούν το κομμάτι που χάρισαν στην υπόλοιπη αγορά, τα επόμενα χρόνια είναι λογικό ότι οι τζίροι συμπιέζονται. Κανείς δεν μένει με σταυρωμένα χέρια. Όλοι προσπαθούν να κρατήσουν τα μερίδιά τους τα επόμενα χρόνια. Αυτό σημαίνει συνεχώς αυξανόμενος ανταγωνισμός που εκφράζεται με περισσότερες προσφορές με νέα καταστήματα, με περισσότερες ενέργειες μάρκετινγκ. Μέσα στο πλαίσιο αυτό θεωρώ φυσική και αυτονόητη την είσοδο της “Μασούτης” στην Αττική. Πιστεύω ότι αυτό είναι το πρώτο βήμα και θα ακολουθήσουν και άλλες κινήσεις από τη “Μασούτης”. Δεν υπάρχει τίποτα πιο υγιές από τον υγιή ανταγωνισμό».
Αναφορικά με τα οικονομικά αποτελέσματα ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι ο κύκλος εργασιών συνεχίζει να αυξάνεται «και αυτό δεν είναι αυτονόητο στη σημερινή αγορά».
Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών για το 2018 αναμένεται να ανέλθει σε 1,23 δισ. ευρώ, από 1,17 δισ. ευρώ το 2017. Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, η ανάπτυξη που θα συνεχίσει να έχει η εταιρεία τα επόμενα χρόνια κατά κύριο λόγο προέρχεται από τα καταστήματα της «Βερόπουλος» και είναι πολύ σημαντική η συνεισφορά τους. Από τα 1,2 δισ. ευρώ τζίρο που θα κλείσει η εταιρεία το 2018 περίπου κάτι περισσότερο από το 1/3 προέρχεται από το δίκτυο της «Βερόπουλος», όπως αναφέρθηκε.