Πρόκειται για ένα κλάδο που έχει δείξει σημαντική ανθεκτικότητα τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζοντας στην αγορά σημάδια για περαιτέρω ανάπτυξη. Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι η συνεισφορά του κλάδου στο ΑΕΠ της χώρας για το 2016 άγγιξε το 9,02%.
Tα τελευταία χρόνια, η αγορά των Μεταφορών & Logistics τονώνεται συνεχώς, μιας και το οικονομικό περιβάλλον της χώρας επιδεικνύει μεγαλύτερη σταθερότητα, σε σχέση με τα προηγούμενα έτη. Συγκεκριμένα, το 2017 η πλειοψηφία των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο εμφάνισαν αυξημένο κύκλο εργασιών, επωφελούμενες από την άνοδο των διακινούμενων όγκων. Ενδεικτικά, η εμπορευματική δραστηριότητα των ελληνικών λιμένων αυξήθηκε κατά 4% σε σχέση με το 2016, αποτυπώνοντας την ευνοϊκή επίδραση των επενδύσεων της Cosco και τον αυξημένο όγκο των μεταφερόμενων / διαχειριζόμενων φορτίων.
Η άνοδος αυτή οδήγησε σε ανάκαμψη της ζήτησης και για αποθηκευτικές εγκαταστάσεις, με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον να εκδηλώνεται στην περιοχή του Θριάσιου. Η ζήτηση για αποθηκευτικούς χώρους κρίνεται σημαντική, από τη στιγμή που τα τελευταία χρόνια δεν έγιναν πολλές νέες επενδύσεις, λόγω της ύφεσης. Συνεπώς, αν και υφίσταται σημαντικό απόθεμα κενών ακινήτων, παρατηρείται έλλειψη μεγάλων κυρίως αποθηκών.
Η αγορά αναμένεται να διατηρηθεί σε αναπτυξιακή τροχιά και τα επόμενα χρόνια, λόγω της ανάληψης του πλειοψηφικού πακέτου μετοχών του ΟΛΠ από την Cosco και της εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την Trenitalia. Οι εν λόγω όμιλοι θα υλοποιήσουν σημαντικές επενδύσεις, προκειμένου να αυξήσουν το μέγεθος των εμπορευματικών ροών μέσω Ελλάδας, γεγονός που θα αυξήσει τις ανάγκες για νέους αποθηκευτικούς χώρους. Τέλος, αναφέρεται και η επικείμενη έναρξη κατασκευής του εμπορευματικού κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, όπου θα ανεγερθούν 210.000 τ.μ. αποθηκών.
Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου:
Στη μελέτη της IB.HS αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 138 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα συνοψίζονται στα εξής: