Οι πωλήσεις μεταχειρισμένων πλοίων χύδην ξηρού φορτίου τείνουν να σπάσουν κάθε ρεκόρ φέτος. Τα τελευταία στοιχεία από την Clarksons Research δείχνουν ότι 542 πλοία συνολικής χωρητικότητας 40,3 εκατομμυρίων dwt έχουν πουληθεί κατά τη διάρκεια του έτους μέχρι σήμερα, 17% πάνω από το ρυθμό του 2023.
Υπογραμμίζοντας τη σταθερότητα των τιμών των συγκεκριμένων πλοίων, η Clarksons σημείωσε σε μια πρόσφατη έκθεση ότι ένα VLCC 10 ετών ή ένα capesize μπορεί στην πραγματικότητα να πωληθεί σε τιμή μεγαλύτερη από εκείνη που θα είχε, ως πλοίο πέντε ετών, μια πενταετία νωρίτερα.
Ένα VLCC που αγοράστηκε τον Ιούλιο του 2019 ως πεντάχρονο για 71 εκατομμύρια δολάρια θα πωλείτο για 85 εκατομμύρια δολάρια ως 10χρονο σήμερα και θα είχε δημιουργήσει επιπλέον 59 εκατομμύρια δολάρια σε spot κέρδη μετά το opex, με συνολική απόδοση 73 εκατομμύρια δολάρια , ήτοι 103% της αρχικής δαπάνης, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του Clarksons.
Ένα capesize που αγοράστηκε ως πεντάχρονο τον Ιούλιο του 2019 για 37,5 εκατομμύρια δολάρια θα πωλείτο για 45 εκατομμύρια δολάρια ως 10χρονο και θα είχε επιπλέον 27 εκατομμύρια δολάρια σε spot κέρδη μετά το opex, με συνολική απόδοση 34,5 εκατομμύρια δολάρια, ήτοι 91 % της αρχικής δαπάνης.
«Οι αγορές S&P δεξαμενόπλοιων και bulker όχι μόνο ήταν πολύ δραστήριες, αλλά πρόσφεραν επίσης στους παίκτες περιουσιακών στοιχείων ευκαιρίες για εντυπωσιακές αποδόσεις», σημείωσε η Clarksons.