Κορυφαίοι συμμετέχοντες μίλησαν στο 6ο Συνέδριο Θεσμικής Διαχείρισης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών- Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο.

Το συνέδριο φέτος επικεντρώθηκε στις προοπτικές και προκλήσεις των επενδύσεων σε real assets, με εκπροσώπηση στο υψηλότερο επίπεδο από την πολιτική και θεσμική ηγεσία αλλά και από την επενδυτική κοινότητα.

Τον συντονισμό στο FIRESIDE CHAT με τίτλο: Investments in Shipping είχε η κα. Μαρίνα Βασιλικού, Γενική Διευθύντρια, Ελληνική Ένωση Διαχειριστών Συλλογικών Επενδύσεων και Περιουσίας (ΕΘΕ)

Σε αυτό φιλοξενήθηκε ο κ. Iωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος Συνδέσμου Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων, Ιδρυτικό Στέλεχος Xclusiv Shipbrokers Inc.

Παρουσίασε κάποια στοιχεία της Xclusiv Shipbrokers και ανέφερε μεταξύ άλλων: 

Υπάρχει μεγάλη μεταβλητότητα στις αξίες των πλοίων. Μέσα σε μία 15ετία υπάρχουν αυξομειώσεις. Βλέπουμε πόσο μεγάλες διαφορές υπάρχουν, ένα πλοίο έχει πολλά έξοδα και το μόνο έσοδο είναι ο ναύλος. Αυτό το οποίο έχει μεγάλο ενδιαφέρον την περιόδο της post covid οι αξίες των πλοίων είναι αρκετά πιο ψηλά από όσο έπρεπε να είναι. 

Υπάρχουν και οι επενδυτές που βλέπουν μέσα στη ναυτιλία καλές αποδόσεις είτε με κάποιο join venture ή μέσω εισηγμένων εταιρείων, αλλά και με leasing. Υπάρχει ένα financial mindset που αλλάζει και μπορούμε να πούμε ότι κρατάμε την παράδοση και την εκσυγχρονίζουμε με το σήμερα. Το dry bulk κινεί πρώτες ύλες (τσιμέντα, σίδερα, μεταλλεύματα, κάρβουνο, καταναλωτικά αγαθά υπό μορφή cargo). Η μεταφορική δύναμη ανέρχεται σε 1 δισ. τόνους. Τα ναύλα κινούνται σε ένα καλό επίπεδο και μας δίνει ηρεμία στις κινήσεις που ακολουθούν τις επενδύσεις. Τα γεωπολιτικά γεγονότα άλλαξαν τον χάρτη της ενέργειας. Η ανακατανομή των ροών έχει οδηγήσει στην αύξηση των ναύλων. 7800 πλοία απαριθμούν τον στόλο των τάνκερ. Για τα containers η Ελλάδα έχει μεγάλο μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς.