Μεγάλη πτώση των δικτύων καταστημάτων καφέ γνώρισαν την περίοδο της πανδημίας 18 από τις συνολικά 40 αγορές της Ευρώπης.
Η Covid-19 πέραν της τεράστιας υγειονομικής κρίσης που προκάλεσε, επέφερε αλλαγές στα δίκτυα των καταστημάτων καφέ το 2020. Αυτό αποτυπώνεται ξεκάθαρα σε μια έρευνα του Project Café Europe 2021 για την ευρωπαϊκή αγορά branded coffee για την χρονιά που μας πέρασε. Η πανδημία λοιπόν, έβαλε “φρένο” στις πωλήσεις σε ολόκληρη την ήπειρο. Το ποσοστό των leaders του κλάδου που κατέγραψαν θετικό πρόσημο υποχώρησε στο 33% – έναντι 74% το προηγούμενο έτος.
Το Ηνωμένο Βασίλειο, η μεγαλύτερη αγορά καφέ στην Ευρώπη, συρρικνώθηκε κατά 1,9% με 9159 καταστήματα, η Γερμανία υπέστη πτώση 3,1%, στα 5490 καταστήματα και η Τουρκία έχασε 218 υποκαταστήματα από τα συνολικά 2955 branded coffee shops που διαθέτει. Η Ισπανία είχε τη μεγαλύτερη συρρίκνωση στο σύνολο της αγοράς στην Ευρώπη, με 133 λουκέτα καταστημάτων, ήτοι συρρίκνωση κατά 8,8%. Παρά την παρατεταμένη αβεβαιότητα όμως, που προκάλεσαν τα συνεχόμενα lockdowns στην Ευρώπη, το 60% των ερωτηθέντων απάντησαν σχετικά ότι αναμένουν βελτίωση των συνθηκών στις συναλλαγές τους επόμενους 12 μήνες, ενώ μόλις το 20% προβλέπει περαιτέρω επιδείνωση. Επίσης το 65% αισιοδοξεί για το μέλλον θεωρώντας ότι υπάρχει ακόμη μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης για τα επώνυμα coffee shops.
Περισσότερα στο coffeemag.gr