O Max κυριάρχησε στο Grand Prix Στυρίας και επεκτείνει το προβάδισμά του στο
πρωτάθλημα μετά τη νίκη στην έδρα της Red Bull Racing, με τρία μονοθέσια με
κινητήρα Honda να κερδίζουν βαθμούς.
Ο Max ξεκίνησε τον αγώνα με τη μεσαία γόμα ελαστικών και οι άλλοι τρεις οδηγοί της
Honda με τη μαλακή. Με τους οδηγούς της Red Bull και τον Pierre να κατατάσσονται
στις έξι πρώτες θέσεις στην αφετηρία, ο Yuki, δυστυχώς, αναγκάστηκε να ξεκινήσει
με τα μαλακά ελαστικά με τα οποία αγωνίστηκε στο Q2 παρά την ποινή τριών
θέσεων που του επεβλήθη που είχε ως αποτέλεσμα να παραταχθεί στην 11 η θέση
του grid.
Ενώ ο Max διατηρούσε το προβάδισμα και ο Sergio έδινε μάχη για την τρίτη θέση με
τον Norris, ο Pierre ήταν εξαιρετικά άτυχος ολοκληρώνοντας τον αγώνα του στον
πρώτο κιόλας γύρο. Η μπροστινή πτέρυγα του Charles Leclerc χτύπησε τον
αριστερό πίσω τροχό του Pierre καθώς τα μονοθέσια κατευθύνονταν προς τη στροφή
3 της αυστριακής πίστας, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα ένα κλαταρισμένο ελαστικό,
το οποίο τον έθεσε εκτός αγώνα.
Με τη μία πλευρά του γκαράζ της Scuderia AlphaTauri να μένει απογοητευμένη, ο
Yuki πραγματοποίησε έναν πολύ δυνατό πρώτο γύρο που του έδωσε τη δυνατότητα
να ανέβει με τη μαλακή γόμα ελαστικών στην ένατη θέση.
Μετά από δέκα γύρους, ο Sergio κατάφερε τελικά να περάσει τον Norris, κατακτώντας έτσι την τρίτη θέση. Όμως, πριν ολοκληρώσει το πρώτο του stint άρχισε να δέχεται πίεση από τον Valtteri Bottas. Με την Red Bull να επιλέγει να βάλει στα pit τον Sergio στον 26 ο γύρο τοποθετώντας στο μονοθέσιό του τα σκληρά ελαστικά, ο πίσω αριστερός τροχός άργησε να βγει, κάτι που έριξε τον Μεξικάνο οδηγό στην τέταρτη θέση, πίσω από τη Mercedes.
Ο Yuki έκανε το δικό του pit stop στον ίδιο γύρο και ακολουθώντας την ίδια
στρατηγική με τον Sergio, φόρεσε τα σκληρά ελαστικά, τα οποία και κράτησε μέχρι το
τέλος του αγώνα κατακτώντας μια θέση στη 10άδα.
Ο Max μπήκε για τη δική του αλλαγή ελαστικών στον 29 ο γύρο και διατήρησε με
ευκολία το προβάδισμά του διαχειριζόμενος τη διαφορά του από τον Lewis Hamilton
στην κίνηση της πίστας. Ο Sergio μείωσε τη διαφορά από τον Bottas, αλλά δεν
μπόρεσε να τον πλησιάσει ώστε να εξαπολύσει την επίθεσή του. Στο σημείο αυτό η
Red Bull αποφάσισε να κάνει ένα δεύτερο pit stop 17 γύρους πριν το τέλος
τοποθετώντας στον Sergio τα μεσαία ελαστικά, δίνοντας του έτσι την ευκαιρία να
κυνηγήσει τον Bottas στα τελευταία στάδια του αγώνα.
Στην αρχή ο Sergio έκανε τον ταχύτερο γύρο, όμως ο Hamilton έκανε την τελευταία
στιγμή μία στάση προκειμένου να αλλάξει σε μαλακά ελαστικά όταν ήταν ήδη πολύ
μακριά από τον Max, με αποτέλεσμα να πάρει αυτός τον έναν έξτρα βαθμό στον
τελευταίο γύρο. Εν τω μεταξύ, ο Sergio κατάφερε να «πιάσει» τον Bottas, όμως δενμπόρεσε να τον περάσει με αποτέλεσμα να τερματίσει τέταρτος με διαφορά μισού
μόλις δευτερολέπτου.
Τον Yuki προσπέρασε ο Leclerc, ο οποίος ανέκαμψε, με τον Ιάπωνα να κρατά άνετα τελικά τη δέκατη θέση, πιέζοντας μάλιστα μέχρι το τέλος τον Fernando Alonso. Ο Max κέρδισε τελικά με διαφορά πάνω από μισό λεπτό πραγματοποιώντας μια εντυπωσιακή εμφάνιση από την pole position. Ήταν η 83η νίκη για ένα μονοθέσιο με κινητήρα Honda στη Formula 1, και η τέταρτη συνεχόμενη την σεζόν που διανύουμε.
Toyoharu Tanabe
Τεχνικός Διευθυντής, Honda Racing F1
«Ο Max είχε μια άψογη απόδοση παίρνοντας την τέταρτη νίκη της χρονιάς και την
τέταρτη συνεχόμενη νίκη της Red Bull Racing Honda. Όπως ήταν αναμενόμενο,
δεχτήκαμε έντονη πίεση από τους αντιπάλους μας. Ένα πιο αργό από όσο συνήθως
pit stop για τον Sergio, είχε ως αποτέλεσμα να μην καταφέρει να ανέβει στο βάθρο
μαζί με τον ομοσταβλό του. Για την Scuderia AlphaTauri Honda, ο Yuki είχε μια
σταθερή απόδοση κατακτώντας έτσι πολύτιμους βαθμούς, κάτι που θα τονώσει την
αυτοπεποίθησή του μετά από μερικούς δύσκολους αγώνες. Ο αγώνας του Pierre
τελείωσε αμέσως μετά την εκκίνηση και τη σύγκρουσή του με τον Leclerc. Συνολικά
επομένως, είχαμε ένα καλό αποτέλεσμα, με τρία αυτοκίνητα μέσα στους βαθμούς,
αλλά θα μπορούσε να ήταν πολύ καλύτερο. Εξακολουθούμε να ηγούμαστε και στα
δύο πρωταθλήματα, αλλά τώρα δεν υπάρχουν περιθώρια για ολιγωρίες, καθώς
ετοιμαζόμαστε να αγωνιστούμε ξανά σε αυτή την πίστα σε λίγες μέρες.»
Masashi Yamamoto
Γενικός Διευθυντής, Honda Racing F1
«Ήταν μία εξαιρετική νίκη από τον Max στην έδρα της Red Bull, η τέταρτη μέσα στη
χρονιά και η πέμπτη της ομάδας. Είναι επίσης η δέκατη νίκη για τη Honda με τη Red
Bull Racing σε μια πίστα στην οποία, πριν από δύο χρόνια, πήραμε την πρώτη νίκη
στα πλαίσια της συνεργασίας μας. Η νίκη στο GP Στυρίας είναι η τέταρτη συνεχόμενη
νίκη της Honda, κάτι που έχει να συμβεί από τη “χρυσή εποχή” μας το 1991. Αν και
απέχουμε πολύ από το να εξισώσουμε τα σημερινά αποτελέσματα με τα αντίστοιχα
της εποχής εκείνης, σήμερα αισθάνομαι ότι μπορούμε να αντλήσουμε έμπνευση από
τους προκατόχους μας και να εργαστούμε για να φέρουμε περισσότερα
αποτελέσματα σαν αυτό. Η Honda F1 έχει πολλούς θαυμαστές σε όλο τον κόσμο
που δεν σταμάτησαν ποτέ να μας υποστηρίζουν, γι 'αυτό είμαι επίσης πολύ
χαρούμενος που μπορούν να απολαμβάνουν τέτοια αποτελέσματα. Θα αγωνιστούμε
ξανά εδώ την επόμενη εβδομάδα όπου η μόνη διαφορά θα είναι η επιλογή των
ελαστικών. Πρέπει να συνεχίσουμε να εργαζόμαστε σκληρά για να διατηρήσουμε τη
δυναμική μας.»
Max Verstappen
«Είμαι πολύ χαρούμενος που κέρδισα εδώ, στο ‘σπίτι’ της ομάδας μας, στο Red Bull
Ring, το οποίο είναι πάντα ξεχωριστό. Είχα έναν πραγματικά ευχάριστο αγώνα, το
μονοθέσιο λειτούργησε καλά και μου αρέσει πάντα να οδηγώ σε αυτήν την πίστα.
Επικεντρώθηκα στον δικό μου αγώνα και εστίασα στο πέρασμα από το apex των
στροφών στα σημεία που ήθελα, φροντίζοντας τα ελαστικά μου – και αυτό απέδωσε
καλά. Ποτέ δεν ξέρεις πόσο ανταγωνισμό θα βρεις την Κυριακή ή πόσο κοντά θα
είναι οι ανταγωνιστές, και για να είμαι ειλικρινής, πραγματικά δεν περίμενα να είναι
όπως ήταν σήμερα, καθώς ο ρυθμός μεταξύ των δύο ομάδων στα long-runs ήταν
παρόμοιος όλο το Σαββατοκύριακο. Συνολικά, είχαμε ένα πραγματικά θετικό
Σαββατοκύριακο και φυσικά δεν θα είναι εντελώς το ίδιο την επόμενη εβδομάδα. Όλοι
οι υπόλοιποι θα μάθουν επίσης από αυτόν τον αγώνα, οπότε φυσικά θα
προσπαθήσουμε να τα καταφέρουμε ακόμη καλύτερα και θα συνεχίσουμε να
βελτιωνόμαστε, ώστε να μπορούμε να μείνουμε μπροστά. Πρόκειται για ομαδική
προσπάθεια, οπότε σας ευχαριστώ πολύ όλους εδώ αλλά και εκείνους στο
εργοστάσιο για μια ακόμη μεγάλη νίκη σήμερα.»
Sergio Perez
Red Bull Racing Honda
«Δυστυχώς, δεν λειτούργησαν όλα καλά σήμερα και είναι κρίμα που χάσαμε ένα
διπλό βάθρο. Χρειαζόμασταν έναν ακόμη γύρο και θα το καταφέρναμε, το μόνο που
χρειαζόταν ήταν αυτό. Νομίζω ότι το μαλακό ελαστικό ήταν ελαφρώς χειρότερο από
το αναμενόμενο σε αυτόν τον αγώνα και αυτό είχε επιπτώσεις προς το τέλος του
πρώτου stint. Είχαμε επίσης ένα αργό pit stop που επηρέασε τον αγώνα μας, καθώς
δώσαμε τη θέση μας στον Bottas. Η ομάδα δοκίμασε κάτι διαφορετικό με τη
στρατηγική δύο pit stop, αλλά μπλέξαμε στην κίνηση – τα πράγματα εξελίσσονται
έτσι μερικές φορές και έπρεπε να δοκιμάσουμε κάτι. Είμαι πραγματικά χαρούμενος
για την ομάδα σήμερα, επειδή ο Max κέρδισε. Η ομάδα έκανε εξαιρετική δουλειά και
ξέρω ότι έχουμε ένα δυνατό πακέτο. Ανυπομονώ για το επόμενο Σαββατοκύριακο
όπου θα προσπαθήσουμε ξανά να ανεβούμε μαζί στο βάθρο.»
Yuki Tsunoda
Scuderia AlphaTauri Honda
«Πρόκειται για ένα καλό βήμα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και χαίρομαι
που σήμερα τερμάτισα μέσα στους βαθμούς. Θέλω να ευχαριστήσω την ομάδα.
Έχουμε δουλέψει πολύ τις τελευταίες εβδομάδες, μία θέση στην πρώτη δεκάδα είναι
πραγματικά θετικό. Νομίζω ότι πιθανόν υπήρχε η ευκαιρία να τερματίσω ακόμη και
στην 8η ή την 9 η θέση, αλλά πρέπει να αναλύσουμε τα πάντα και να εργαστούμε
σκληρά πριν από την επόμενη εβδομάδα. Πιστεύω ότι ήταν το πιο σταθερό
Σαββατοκύριακό μου μέχρι στιγμής και πρέπει να πω γενικά ότι είμαι χαρούμενος.
Ήταν πραγματικά κρίμα σήμερα για τον Pierre, αλλά ο ρυθμός του αυτοκινήτου είναι
καλός, οπότε πρέπει απλώς να τα συνδυάσουμε όλα μαζί την επόμενη εβδομάδα.
Έχω προγραμματίσει μερικές έξυπνες δραστηριότητες με την AlphaTauri και την Red
Bull μέσα στις επόμενες μέρες και μετά θα αρχίσουμε να προετοιμάζουμε τον
δεύτερο αγώνα εδώ, στην Αυστρία.»
Pierre Gasly
Scuderia AlphaTauri Honda
«Ειλικρινά, δεν νομίζω ότι υπάρχουν πολλά να πούμε σήμερα. Ήμουν στη μέση της
ευθείας όταν συνέβη το περιστατικό, οπότε δεν πιστεύω ότι μπορούσα να κάνω και
πολλά. Ήταν ένα υπέροχο Σαββατοκύριακο μέχρι εκείνη τη στιγμή και προφανώς
είμαι εξαιρετικά απογοητευμένος που δεν αγωνίστηκα σήμερα, γιατί νομίζω ότι είχαμε
ένα καταπληκτικό πακέτο ώστε να κερδίσουμε εδώ κάποιους βαθμούς. Είναι
εξαιρετικά απογοητευτικό, καθώς βρισκόμαστε εν μέσω μιας σκληρής μάχης στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, στο οποίο εξακολουθούμε να είμαστε πέμπτοι – και
αυτό είναι πραγματικά θετικό για την ομάδα.»