της Ελενας Ερμείδου
«Είναι αλήθεια ή μύθος ότι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα προκαλούν λιγότερα ατυχήματα από τα συμβατικά;».
Ευχαριστώντας το Insuranceworld.gr για την έγκυρη πληροφόρηση πάνω σε θέματα ασφάλισης και για την ιδέα της τοποθέτησης του, ο Διευθυντής της Truck & Cargo Insurance Γιάννης Σαμολαδάς ξεκίνησε την ομιλία του για το “Ρόλο της σωστής ασφάλισης στα ηλεκτροκίνητα οχήματα» στην έκθεση Logi.C 19 της Ο.mindcreatives,απευθύνοντας το παραπάνω ερώτημα προς το κοινό, παρουσία εκπροσώπων του κλάδου των logistics και των μεταφορών καθώς και εκπροσώπων από τα υπουργεία Μεταφορών και Ενέργειας, υπενθυμίζοντας ότι στην Ελλάδα ακόμα δεν έχει οριοθετηθεί το πλαίσιο λειτουργίας των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.
Σε ερώτηση δε που απηύθυνε το IW προς το πάνελ σχετικά με το, αν έχουν βγει και κυκλοφορήσει στην αγορά εξειδικευμένες καλύψεις όπως η κάλυψη μίας ζημιάς από την καταστροφή μίας μπαταρίας ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, η απάντηση ήταν ότι “η ασφαλιστική αγορά υστερεί σε πολλά σημεία και ότι μέχρι σήμερα όσα ακούγονται είναι περισσότερο για λόγους μάρκετινγκ.
Τονίστηκε ότι οι καλύψεις που δίνουν για ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο είναι οι ίδιες με αυτές που δίνουν για ένα συμβατικό και οι αποζημιώσεις δίδονται βάσει των όρων της πολιτικής των συμβολαίων”.
Μελέτη της ΑΧΑ Ελβετίας τόνισε η κος Σαμολαδάς ανατρέπει τα δεδομένα, διευκρινίζοντας ότι η συχνότητας αναφοράς ζημιών και απαιτήσεων των πολυτελών ηλεκτροκίνητων οχημάτων ήταν υψηλότερες των συμβατικών κατά 40%, σε αντίθεση με τα μικρά ηλεκτρικά οχήματα που εμφάνισαν 10% χαμηλότερες ζημιές.
Σχολιάζοντας την έρευνα το πάνελ τόνισε ότι κατά μία άποψη τα πολυτελή ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν μέχρι σήμερα είναι πολύ λιγότερα από τα μικρού κυβισμού οπότε ενδεχομένως το χαμηλό πλήθος να δικαιολογεί κατά κάποιο τρόπο τις συχνότητες ζημιών και απαιτήσεων.
Η μελέτη ωστόσο δεν επικεντρώνεται στο πλήθος των αυτοκίνητων που κυκλοφορούν στους δρόμους, επικεντρώνεται στο τρόπο οδήγησης, συστήνοντας στους οδηγούς των οχημάτων να βελτιώσουν τον τρόπο οδήγησης, τον τρόπο που πατούν το φρένο και τον τρόπο που επιταχύνουν.
Η μελέτη περαιτέρω τόνισε ο κος Σαμολαδάς κάνει αφορά στα αδύνατα σημεία μία ηλεκτρικής μπαταρίας ή οποία αν πιάσει φωτιά, εξαπλώνεται πολύ γρήγορα σε αντίθεση με τις μπαταρίες των συμβατικών οχημάτων.
Εμφαση δόθηκε επίσης στο τρόπο που γίνονται οι επισκευές των ηλεκτροκίνητων οχημάτων οι οποίες είναι πολυσύνθετες, αλλά και στους αθόρυβους κινητήρες κατά την στάση στων οχημάτων αυτών, όπου ένας πεζός δεν μπορεί να ακούσει το αυτοκίνητο που είναι δίπλα του, ενώ ο οδηγός ενέχει τον κίνδυνο να μην αντιληφθεί την κίνηση του πεζού με αποτέλεσμα να αυξάνεται η πιθανότητα πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος.
Το πάνελ ολοκληρώνοντας έκανε έκκληση προς τις ασφαλιστικές για την έκδοση νέων προϊόντων τα οποία να παρέχουν καλύψεις σύμφωνα με τις ανάγκες της νέας τεχνολογίας.