Διέξοδο και μέσω Θεσσαλονίκης “βλέπουν” τα στελέχη της Οικονομικής Ζώνης της Διώρυγας του Σουέζ.
Η συμφωνία των δύο πλευρών, ανοίγει για την Θεσσαλονίκη, “παράθυρο” στην Αίγυπτο και στην SCzone τη δυνατότητα να αυξήσει τις εξαγωγές αιγυπτιακών προϊόντων προς την ευρωπαϊκή αγορά, μέσω του ΟΛΘ.
Μία win-win συμφωνία, που προφανώς και εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο άριστης συνεργασίας Ελλάδος- Αιγύπτου σε πολιτικό (και όχι μόνο) επίπεδο, φέρνοντας πιο κοντά τη μεγαλύτερη οικονομική (και πληθυσμιακά) δύναμη της βόρειας Αφρικής- Μέσης Ανατολής με την ελληνική δίοδο προς τις αγορές της Ν.Α Ευρώπης και χωρών της ευρωζώνης.
Η συμπερίληψη στην σχετική συμφωνία σχεδιασμού για δημιουργία ναυτιλιακής γραμμής για ευπαθή εμπορεύματα και χύδην φορτίο παραπέμπει σε ευρύτερη γκάμα επενδυτικών, επιχειρηματικών συνεργειών που σταδιακά θα μπορούσαν να “απλωθούν” σε όλη την βόρεια Ελλάδα, συμπεριλαμβάνοντας Καβάλα μέχρι Αλεξανδρούπολη.
Για τον Οργανισό Λιμένος Θεσσαλονίκης , η στόχευση σαφής, αποτυπώνεται εύγλωττα στη δήλωση του Αθανάσιου Λιάγκου (εκτελεστικός πρόεδρος του Οργανισμού)
- “…να καταστεί κάτι παραπάνω από λιμάνι και συγκεκριμένα να καταστεί ο κύριος πάροχος δικτύου συνδυασμένων μεταφορών προς την ευρύτερη περιοχή της Ν.Α και Κεντρικής Ευρώπης”.
Για τους γνώστες είναι προφανής η επιδίωξη των μετόχων του ΟΛΘ (Belterra/SEGT) να δημιουργήσουν ένα πλέγμα υποδομών-εγκαταστάσεων, που σταδιακά θα περιλαμβάνει από καθαρά λιμενικές παροχές, συνδέσεις (σιδηροδρομικές, οδικές), λιμενικές (ο ΟΛΘ ενδιαφέρεται να αποκτήσει τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας) αλλά και ενεργειακές.
Ειδικότερα στο τελευταίο, μόνο τυχαία δεν θα πρέπει να ειδωθεί η συμφωνία με την SCzone καθώς- σε επόμενο χρόνο- θα μπορούσε να συμπληρώσει το έργο μεταφοράς φορτίων LNG από την Αίγυπτο προς την Ευρώπη μέσω των εγκαταστάσεων φυσικού αερίου, που θα κατασκευασθούν στην Αλεξανδρούπολη.