του Ευστάθιου Λιακόπουλου
Η αιφνίδια απόφαση να ανοίξει το λιανεμπόριο έχει να κάνει με την μεγάλη πίεση ιδίως σε ορισμένους κλάδους της εμπορίας που κινδυνεύουν με αιφνίδιο θάνατο.
Στο εννεάμηνο 2020, τα ρολόγια – κοσμήματα έχουν κάμψη -48%, τα καλλυντικά –37%, τα είδη ένδυσης έχουν κάμψη –30% και τα είδη υπόδησης -29%.
- Δεν υπάρχει η δυνατότητα να παραμείνει ο κλάδος κλειστά και βεβαίως ένα τρίτο lock down το οποίο πρέπει να αποφύγουμε πάσει θυσία, μπορεί να οδηγήσει 1 στις 3 επιχειρήσεις του κλάδου σε κλείσιμο.
Τον Νοέμβριο οι επιχειρήσεις με διπλογραφικά βιβλία απώλεσαν πωλήσεις ύψους € 546 εκ ενώ τον Δεκέμβριο ο Κύκλος Εργασιών εκτιμάται στα 1,3 εκ € έναντι των 3,5 εκ € το 2019.
- Προφανώς το πλαίσιο που διαμορφώνουν τα δημόσια οικονομικά είναι ασφυκτικό, αλλά το πεδίο προσαρμογής στην μικροοικονομία κάθε μονάδας είναι μεγάλο και πιστέψτε με λειτουργεί λυτρωτικά.
Ας δούμε την εφαρμογή του click way στα συνοικιακά καταστήματα, έναντι του Jumbo ή της H&M, στα οποία δε λειτούργησε…
Άρα η δυνατότητα κερδισμένων ακόμα και υπό αυτές τις συνθήκες, δεν έχει να κάνει μόνο με το μέγεθος, αλλά με την οργάνωση και την αποφασιστικότητα. Το όραμα και την δημιουργικότητα.
Ας δούμε τους λόγους που η αλυσίδα “Κωτσόβολος” διεύρυνε σημαντικά την ποικιλία των προϊόντων της ξεφεύγοντας από το στενό πλαίσιο των ηλεκτρικών οικιακών συσκευών και διασπείροντας τα είδη που εμπορεύεται.
Ας δούμε επιχειρήσεις με πολύ δυναμικά και οργανωμένα από ετών ηλεκτρικά καταστήματα έναντι όσων ακόμη και σήμερα αναμένουν το ΕΣΠΑ για να αποφασίσουν αν θα δημιουργήσουν ένα e-shop.
Έχουμε δύο δρόμους, ο ένας να μένουμε στα μακροοικονομικά, παραδινόμενοι και ο άλλος να τραβάμε μπροστά με κινήσεις ξεχωριστές, δημιουργικές και αναπτυξιακές.
Eπιλoγή είναι πάντα η δράση. Ακόμη περισσότερη εργασία, επιμονή, καινοτομίες, προσαρμογές στα νέα δεδομένα, ταχύτητα, ευελιξία και οργάνωση.
Με αυτά τα στοιχεία οδηγό η βιωσιμότητα είναι διασφαλισμένη και στα πλέον επιβαρυμένα μακροοικονομικά. Διότι ότι συμβαίνει σε όλους μπορεί να μας εξοντώσει ή να μας κάνει πιο δυνατούς.
{Ο κ. Ευστάθιος Λιακόπουλος είναι CEO στην BSS Building Solid Success}