Ο καφές και κυρίως ο ελληνικός, παραμένει η αγαπημένη συνήθεια των Ελλήνων, καταγράφοντας μάλιστα ανοδική πορεία στην εντός σπιτιού κατανάλωση.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία μέτρησης της κατανάλωσης και τις πωλήσεις που πραγματοποιούνται από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, το πρώτο εξάμηνο του έτους, οι πωλήσεις ελληνικού καφέ κατέγραψαν αύξηση 8% σε αξία με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να ξεπεράσουν τα 40 εκατ. ευρώ ενώ σε όγκο ενισχύθηκαν κατά 1%.
Στον αντίποδα, οι πωλήσεις στιγμιαίου καφέ υποχώρησαν 4% σε όγκο και ενισχύθηκαν 1,5% σε αξία, οι πωλήσεις του καφέ φίλτρου αυξήθηκαν 6% σε αξία και 0,5% σε όγκο, ενώ οι κάψουλες, μια κατηγορία σχετικά μικρή -αφού οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν στο εξάμηνο στα 250.000 ευρώ-, παρουσίασε αύξηση πωλήσεων κατά 20% σε όγκο και 10% σε αξία.
Με βάση τον όγκο πωλήσεων, market leader στην κατηγορία του ελληνικού καφέ με διαφορά, παραμένει το brand Παπαγάλος και ακολουθούν ο καφές Bravo, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και ακολουθούν τα brands Ουζουνόγλου, Δάνδαλη, Rio Grande, Σμυρνέικο, Δρακούλη, κ.ά.
Στον στιγμιαίο καφέ market leader παραμένει ο Nescafe και ακολουθούν με μεγάλη απόσταση τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ο Douwe Egberts, Jacobs, Maxwell House, κ.ά.
Στον καφέ φίλτρου την πρώτη θέση διατηρεί το brand Jacobs, στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, και ακολουθούν η Lavazza, ο Illy, ο La Meloise, ο Dimello, κ.ά. Στις κάψουλες, τα brands Nescafe Dolce Gusto, L’OR, Tassimo, Illy, Jacobs και Lavazza μοιράζονται το μεγαλύτερο μέρος της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Επισημαίνεται ότι οι πωλήσεις μέσω των σούπερ μάρκετ κατευθύνονται στην οικιακή κατανάλωση, τη λεγόμενη «ζεστή» αγορά, στην οποία οι πωλήσεις είναι πολύ χαμηλές, έναντι της «κρύας» αγοράς, δηλαδή στην εστίαση, όπου πραγματοποιείται ο μεγάλος όγκος πωλήσεων καφέ. Ο τζίρος στη συγκεκριμένη αγορά εκτιμάται ότι ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ.