Από τις εξαγωγές θα προέρχεται το 50% του τζίρου της γαλακτοβιομηχανίας Κρι Κρι σε δύο χρόνια, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο κ. Γιώργος Τσινάβος, Sales Operation Manager της εταιρείας, κατά την τελετή απονομής των Επιχειρηματικών Βραβείων ΧΡΗΜΑ 2017.
Η βορειοελλαδίτικη εταιρεία, που απέσπασε το 1ο βραβείο στην κατηγορία Διεθνοποίησης και το 2ο βραβείο στην κατηγορία Καλύτερης Εταιρείας Mid-Small Cap, στοχεύει στην περαιτέρω ανάπτυξή της στο εξωτερικό, αλλά και στην κατάκτηση της πρώτης θέσης στην ελληνική αγορά, τόσο στο γιαούρτι όσο και στο παγωτό.
Ήδη, το 30% της παραγωγής της Κρι Κρι εξάγεται σε 24 χώρες, με κυριότερους προορισμούς, αυτούς της Μ. Βρετανίας, Ιταλίας και Γερμανίας. Οι μεγαλύτερες ποσότητες αφορούν προϊόν ιδιωτικής ετικέτας, που η Κρι Κρι παράγει για τους μεγαλύτερους λιανέμπορους αυτών των χωρών. Ωστόσο, η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά ότι πλέον έχει έρθει η ώρα πιο δυναμικής τοποθέτησης επώνυμου προϊόντος, αξιοποιώντας την καλή σχέση που έχει χτιστεί τα τελευταία χρόνια με τους μεγάλους ευρωπαϊκούς ομίλους λιανεμπορίου.
Μάλιστα, η κίνηση αυτή δεν θα αφορά μόνο το ελληνικό γιαούρτι (στραγγιστό), αλλά και το παγωτό, δεδομένου ότι τα εργοστάσια παραγωγής μειώνονται.
Σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, η Κρι Κρι κατέχει την 2η θέση στην αγορά γιαουρτιού με μερίδιο 14,2% και επίσης την 2η θέση στην αγορά παγωτού, με μερίδιο 15,2%. Με βάση τα στοιχεία αυτά, 1 στους 4 Έλληνες καταναλώνει γιαούρτι Κρι Κρι, συμπεριλαμβανομένων και των private label που παράγει η εταιρεία και τα οποία σήμερα αντιπροσωπεύουν το 33% των πωλήσεών της.
Η εταιρεία σήμερα παράγει 70 εκατ. μερίδες παγωτού και 200 εκατ. μερίδες γιαουρτιού. Στο πλαίσιο της περαιτέρω ανάπτυξής της εντός και εκτός συνόρων, η Κρι Κρι υλοποιεί επενδύσεις άνω των 40 εκατ. ευρώ την πενταετία 2014-2018, ενώ ανακοίνωσε και νέο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 18 εκατ. ευρώ για την τριετία 2017-2019, για την παραγωγή νέων προϊόντων, τον εκσυγχρονισμό του εξοπλισμού και την μείωση του κόστους.
Προς την κατεύθυνση της περαιτέρω επέκτασης και ανάπτυξης της εταιρείας, η διοίκησή της είναι ανοιχτή στο ενδεχόμενο εισόδου στρατηγικού επενδυτή σε αυτήν, αλλά μόνο με μειοψηφικό ποσοστό και με την προϋπόθεση διατήρησης του μάνατζμεντ.
Σημειώνεται ότι στην Κεντρική Μακεδονία παράγεται το 50% της συνολικής ελληνικής παραγωγής γάλακτος, από το οποίο η Κρι Κρι απορροφά το 25%.
Για το 2017 η Κρι Κρι αναμένει πωλήσεις περί τα 81 εκατ. ευρώ έναντι 67 εκατ. ευρώ το 2016. Οι εξαγωγές διαμορφώνονται σε 24 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 30% του τζίρου, με στόχο όπως αναφέραμε, να ξεπεράσουν το 50% της παραγωγής.