Η έξοδος της Ελλάδας από το Μνημόνιο γεννά εύλογα προσδοκίες άρσης των στρεβλώσεων, που έχουν προκληθεί στο σύστημα υγείας από τη βίαιη εφαρμογή των προγραμμάτων δημοσιονομικής προσαρμογής της χώρας.

Η αλήθεια είναι ότι ο χώρος της Υγείας φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για το δημοσιονομικό εκτροχιασμό της Ελλάδας, που κορυφώθηκε την περίοδο 2004-2009. Συνεπώς, η εφαρμογή μέτρων ελέγχου των δημοσίων δαπανών για την υγεία ήταν επιβεβλημένη – ασχέτως αν αυτά επιβλήθηκαν βίαια και εφαρμόστηκαν με ισοπεδωτικό τρόπο και χωρίς προετοιμασία.

 

Πατήστε εδώ και δείτε LIVE το συνέδριο

 

Προς την κατεύθυνση αυτή, υλοποιήθηκαν ορισμένες αξιόλογες μεταρρυθμίσεις, όπως η δημιουργία του ΕΟΠΥΥ και η ηλεκτρονική συνταγογράφηση φαρμάκων και διαγνωστικών εξετάσεων. Παράλληλα, επιχειρήθηκε να μπουν τα θεμέλια για την εφαρμογή άλλων, όπως η Αξιολόγηση Τεχνολογιών Υγείας, η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση στο σύστημα υγείας, η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας και η εισαγωγή συστήματος DRG’s στο ΕΣΥ.

Αλήθεια είναι επίσης όμως ότι το υπουργείο Υγείας απέτυχε να ελέγξει τις δαπάνες σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών υγείας και υποχρεώθηκε να εφαρμόσει σύστημα αυτόματης επιστροφής (clawback) και εκπτώσεων (rebates). Η αποτυχία είναι παταγώδης ειδικά στο τομέα του φαρμάκου, στον οποίο κάθε χρόνο αυξάνονται τα ποσά που καλούνται να επιστρέψουν οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις, γεγονός που έχει καταστήσει μη βιώσιμο το σύστημα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.

Υπό το πρίσμα αυτό, το 9o Pharma & Health Conference έχει στόχο να αναδείξει τις προοπτικές στο χώρο της Υγείας μετά την έξοδο από το Μνημόνιο. Το συνέδριο διοργανώνεται από την Ethos Εvents σε συνεργασία με το portal πολιτικής υγείας και φαρμάκου virus.com.gr, το περιοδικό Pharma & Health Business Magazine, και το οικονομικό & επιχειρηματικό portal banks.com.gr, και θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 4 Οκτωβρίου στo Divani Caravel.

Παρακολουθήστε ΖΩΝΤΑΝΑ το συνέδριο

 

Στις εργασίες παίρνουν μέρος πολιτικοί και επιστήμονες, εκπρόσωποι φορέων υγείας και συλλόγων ασθενών, φαρμακοποιών και νοσηλευτών, στελέχη επιχειρήσεων και δημοσιογράφοι. Σκοπός είναι να αναδειχθούν οι προτεραιότητες, οι προκλήσεις και τα εμπόδια στην υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων, που έχει ανάγκη το σύστημα υγείας στη χώρα μας.

Περισσότερα εδώ https://pharma.ethosevents.eu

Κορυφαίοι Ομιλητές:

  • Δρ. Μιράντα Ξαφά, Οικονομολόγος – Senior Scholar, Centre for International Governance Innovation (CIGI) – Πρώην Στέλεχος Δ.Ν.Τ.
  • Σταμάτης Βαρδαρός, Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Υγείας
  • Δρ. Παναγιώτης Γεωργακόπουλος, Ιατρός, Πνευμονολόγος, Αντιπρόεδρος, Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ)
  • Χρήστος Λιονής, MD PhD FRCGP(Hon) FES FWONCA, Καθηγητής Γενικής Ιατρικής και Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Διευθυντής, Κλινική Κοινωνικής και Οικογενειακής Ιατρικής, Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Κρήτης
  • Δρ. Ανάργυρος Μαριόλης, Διευθυντής, Κέντρο Υγείας Αρεόπολης Μάνης & Πρόεδρος, Ελληνική Εταιρεία Γενικής Ιατρικής (ΕΛΕΓΕΙΑ)
  • Κυριάκος Σουλιώτης, Αναπληρωτής Καθηγητής Πολιτικής Υγείας, Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Αναπληρωτής Διευθυντής, LSE Enterprise – Ομάδα Έρευνας Τεχνολογιών Υγείας
  • Αντώνιος Αντωνιάδης, MD, MsC, PhD, Ιατρός Παθολόγος, Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών
  • Σωτήριος Μπερσίμης, Πρόεδρος, Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς
  • Φίλιππος Ταραντίλης, Διευθύνων Σύμβουλος, Ελληνικό Ινστιτούτο DRG (ΚΕΤΕΚΝΥ)
  • Αναστασία Μπαλασοπούλου, Διοικήτρια, Π.Γ.Ν.Α. «Ιπποκράτειο», Επιστημονική Συνεργάτιδα Τομέα Διοίκησης & Οργάνωσης Υπηρεσιών Υγείας Ε.Σ.Δ.Υ.
  • Βασίλης Μπαρδής, Γενικός Επιχειρησιακός & Διοικητικός Διευθυντής, Όμιλος Ιατρικού Αθηνών & Πρόεδρος ΔΣ, Σύνδεσμος Ελληνικών Κλινικών (ΣΕΚ)
  • Μάρκος Ολλανδέζος, Διευθυντής Επιστημονικών Θεμάτων, Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοβιομηχανίας (ΠΕΦ)
  • Αθανάσιος (Σάκης) Παπαδόπουλος, Βουλευτής Τρικάλων, Συντονιστής Υγείας, KΟ ΣΥΡΙΖΑ
  • Γιώργος Γιαννόπουλος, Γενικός Γραμματέας Υπουργείου Υγείας
  • Δημήτρης Κούβελας, MD, BPharm, PhD, Καθηγητής Κλινικής φαρμακολογίας, ΑΠΘ & Πρόεδρος, Επιτροπή Αξιολόγησης και Αποζημίωσης Φαρμακευτικών Προϊόντων Ανθρώπινης Χρήσης
  • Ιωάννης Βλόντζος, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Ελλάδος & Κύπρου, Merck Hellas AE, Αντιπρόεδρος, ΣΦΕΕ, Υπεύθυνος Αξιολόγησης και Διαπραγμάτευσης, Μέλος ΔΣ, PhRMA Innovation Forum
  • Γιώργος Καλαμίτσης, Πρόεδρος Δ.Σ., Σύλλογος Ασθενών Ήπατος Ελλάδος «Προμηθέα»
  • Αντώνης Καρόκης, Διευθυντής Εταιρικών Υποθέσεων, MSD Ελλάδας
  • Γιώργος Κοντοστόλης, Διοικητικός Διευθυντής, Όμιλος Affidea, Ελλάδα
  • Etienne Vallée, Europe Radiopharmacy Product Manager, GE Healthcare
  • Κωνσταντίνος Πανουτσόπουλος, Healthcare Consulting Manager, Roche Diagnostics Hellas
  • Γιώργος Στεφανόπουλος, Ειδικός Σύμβουλος γ.γ. δημόσιας υγείας
  • Κωνσταντίνος Καγγελίδης, Πρόεδρος ΔΣ, ΣΕΠΒΕ & Ιδρυτής & COO, Γνώμων Πληροφορική ΑΕ
  • Θεοφάνης Ρηγάτος, Προϊστάμενος, Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού, Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ)
  • Δημήτρης Κουναλάκης, MD, MSc, PhD, Γενικός Ιατρός

BREAKFAST MEETING

Στο πλαίσιο του συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί επίσημο πρόγευμα (κλειστή συνάντηση εργασίας) με θέμα: «Η Πολιτική Υγείας μετά το Μνημόνιο».

Στη συνάντηση θα πάρουν μέρος εκπρόσωποι πολιτικών κομμάτων, επιστημονικών και κοινωνικών φορέων, καθώς και στελέχη επιχειρήσεων του κλάδου της υγείας. Βασικός στόχος είναι να τεθούν επί τάπητος η αντιμετώπιση των υφιστάμενων στρεβλώσεων στο σύστημα υγείας, ώστε να βελτιωθούν οι παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες και να βελτιωθεί η βιωσιμότητα του συστήματος υγείας.

Η συμμετοχή στο επίσημο πρόγευμα είναι δωρεάν για τους εκπροσώπους των χορηγών του συνεδρίου (Διακεκριμένη Εταιρική Συμμετοχή, Bronze, Silver, Gold).

Στρογγυλά Τραπέζια:

  1. Πρωτοβάθμια Φροντίδα 

Μετ’ εμποδίων προχωρούν οι αλλαγές, που προωθεί η κυβέρνηση στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας. Μέχρι στιγμής, έχουν τεθεί σε λειτουργία περίπου 100 Τοπικές Μονάδες Υγείας (ΤοΜΥ), ενώ στόχος του Υπουργείου Υγείας είναι να λειτουργήσουν άλλες 50 μέχρι τα τέλη του έτους.

Σημειώνεται πάντως ότι αρχικός στόχος ήταν να λειτουργήσουν συνολικά 250 μονάδες μέχρι το καλοκαίρι του 2018. Ωστόσο, το κύριο εμπόδιο είναι το γεγονός ότι δεν υπήρξε ανταπόκριση των γενικών ιατρών και παθολόγων στις προσκλήσεις ενδιαφέροντος, που απηύθυνε η κυβέρνηση.

Αναιμικό είναι επίσης το ενδιαφέρον των ιδιωτών, γενικών ιατρών για τη σύναψη νέας σύμβασης με τον ΕΟΠΥΥ. Αιτία κατά τα συλλογικά τους όργανα το χαμηλό επίπεδο αμοιβών, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση – έστω και καθυστερημένα – προσπάθησε να βελτιώσει το καθεστώς των νέων συμβάσεων και τις αμοιβές.

Σε θεσμικό επίπεδο, από την 1η Αυγούστου τέθηκε σε ισχύ ο θεσμός του Οικογενειακού Γιατρού, αλλά όπως προαναφέρθηκε στην ουσία ο θεσμός δεν μπορεί να λειτουργήσει λόγω έλλειψης γιατρών. Ενδεικτικά, να αναφερθεί ότι σήμερα υπάρχουν μόλις 600 συμβεβλημένοι γιατροί, ενώ μέχρι πρότινος υπήρχαν περίπου 1.700 γενικοί γιατροί, παθολόγοι και παιδίατροι.

Η έλλειψη ιατρών είναι το βασικό εμπόδιο για να εφαρμοστεί το σύστημα παραπομπών από τον οικογενειακό γιατρό σε άλλες υπηρεσίες του ΕΣΥ ή σε συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ γιατρούς ειδικοτήτων. Σύστημα που έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις από ιατρικούς και συνδικαλιστικούς φορείς.

Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι το σύστημα θα εφαρμοστεί σταδιακά από 1-1-2019, συμβαδίζοντας με το επίπεδο κάλυψης του πληθυσμού από οικογενειακούς ιατρούς. Δηλαδή, μέχρι τότε οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να επισκέπτονται δωρεάν και χωρίς παραπεμπτικό τους συμβεβλημένους γιατρούς όλων των ειδικοτήτων.

Θέματα προς συζήτηση:

  • Αξιολόγηση της υλοποίησης της μεταρρύθμισης στην ΠΦΥ
  • Κίνητρα και αντικίνητρα για το ιατρικό προσωπικό
  • Εμπόδια και προκλήσεις στη λειτουργία των ΤΟΜΥ
  • Ποιες υπηρεσίες θα παρέχουν οι ΤΟΜΥ στους πολίτες
  1. Χρηματοδότηση συστήματος υγείας

Η ολοκλήρωση των προγραμμάτων στήριξης (Μνημόνια) δεν φαίνεται να έχει θεραπεύσει τις χρόνιες στρεβλώσεις στη χρηματοδότηση του συστήματος υγείας. Άλλωστε και προ του 2009, η χώρα μας είχε τις υψηλότερες ιδιωτικές δαπάνες υγείας σε όλη την Ευρώπη.

Η αλήθεια είναι ότι, πριν τα Μνημόνια, το σύστημα υγείας «ισορροπούσε» χάρη στις υψηλές ιδιωτικές πληρωμές. Η εφαρμογή των Μνημονίων με την επιβολή αυστηρών περιορισμών στις δημόσιες δαπάνες, σε συνδυασμό με τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, προκάλεσε πλήρη ανισορροπία και μετακύλιση του κόστους στους πολίτες.

Ορισμένες μελέτες και δεδομένα καταδεικνύουν ότι την περίοδο των Μνημονίων επιδεινώθηκαν βασικοί δείκτες υγείας του ελληνικού πληθυσμού, όπως η βρεφική θνησιμότητα και το προσδόκιμο επιβίωσης.

Βέβαια, με την εφαρμογή των Μνημονίων ελήφθησαν καίρια μέτρα για τον έλεγχο των δαπανών, όπως η ίδρυση του ΕΟΠΥΥ, η ύπαρξη και τήρηση προϋπολογισμών, η ηλεκτρονική συνταγογράφηση κλπ. Όμως, η αλήθεια είναι ότι λάβαμε μέτρα βεβιασμένα επί δικαίων και αδίκων, και δυστυχώς με πενιχρά αποτελέσματα.

Η σκληρή πραγματικότητα είναι ότι αποτύχαμε να ελέγξουμε τις δαπάνες σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών υγείας και υποχρεωθήκαμε να εφαρμόσουμε σύστημα αυτόματης επιστροφής (clawback) και εκπτώσεων (rebates).

Κύρια θέματα προς συζήτηση:

  • Ποιες στρεβλώσεις εξακολουθούν να υπάρχουν σήμερα
  • Σύνδεση χρηματοδότησης με την αποτελεσματικότητα
  • Ποιοτικός έλεγχος των παρόχων υγείας
  • Εφαρμογή συστήματος DRG’s στη νοσοκομειακή περίθαλψη
  • Ενιαίοι κανόνες σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα της υγείας
  1. Φαρμακευτική πολιτική

Ο τομέας του Φαρμάκου είναι εκείνος, στον οποίο εφαρμόστηκαν τα περισσότερα Μνημονιακά μέτρα και όχι άδικα. Την περίοδο 2004-2009, υπήρχε ανεξέλεγκτη αύξηση της δημόσιας φαρμακευτικής δαπάνης και των δαπανών του ΕΣΥ για φάρμακα.

Όμως, παρά τη λήψη σειράς μέτρων, η κατανάλωση φαρμάκων δεν έχει μειωθεί και πρακτικά οι δαπάνες παραμένουν εκτός ελέγχου. Βέβαια, ο προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ είναι «κλειστός» και αυτό σημαίνει ότι αυξάνονται τα ποσά, που καλούνται να «επιστρέψουν» οι φαρμακευτικές επιχειρήσεις, γεγονός που έχει καταστήσει μη βιώσιμο το σύστημα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.

Για το 2018, εκτιμάται ότι οι φαρμακοβιομηχανίες θα «επιστρέψουν» περίπου 1,1 δις ευρώ, ενώ ο προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ είναι 2 δις και άλλα 700 εκατ. ευρώ αφορούν τη συμμετοχή των ασθενών στο κόστος. Δηλαδή, ως χώρα καταναλώνουμε σε ετήσια βάση φάρμακα αξίας περίπου 3,8 δις ευρώ, από τα οποία το Κράτος καλύπτει μόλις 2 δις!

Η σημερινή κυβέρνηση έχει αναγνωρίσει ότι το όριο των 2 δις ευρώ είναι τελείως ανεπαρκές για να καλύψει τις υφιστάμενες ανάγκες και έχει θεσμοθετήσει αύξηση του ορίου, ανάλογα με την οικονομική ανάπτυξη. Παράλληλα, έχει λάβει δύο σημαντικές πρωτοβουλίες:

– Τη δημιουργία Επιτροπής Αξιολόγησης Τεχνολογιών Υγείας

– Τη σύστημα διακομματικής επιτροπής για τη φαρμακευτική πολιτική

Ωστόσο, δέχεται σφοδρή κριτική για το γεγονός ότι λαμβάνονται αποφάσεις χωρίς την αναγκαία διαβούλευση και τη συμμετοχή των ασθενών στη λήψη των αποφάσεων.

Κύρια θέματα προς συζήτηση:

  • Όρια κλειστών προϋπολογισμών εξωνοσοκομειακής και νοσοκομειακής δαπάνης
  • Έλεγχος φαρμακευτικής δαπάνης
  • Αξιολόγηση Τεχνολογιών Υγείας – Διαπραγματεύσεις
  • Κίνητρα για γενόσημα
  • Κάλυψη ανασφαλίστων πολιτών

 

    1. Νέες τεχνολογίες στην Υγεία

    Ζωτική σημασία έχει η χρήση νέων τεχνολογιών στον τομέα της υγείας, καθώς μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την πρόσβαση των πολιτών στην πρόληψη, στη διάγνωση και στη θεραπεία. Παράλληλα, η χρήση νέων τεχνολογιών μπορεί να βοηθήσει καθοριστικά την Πολιτική Υγείας στην λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων και στον έλεγχο του κόστους.

    Δυστυχώς, η χώρα μας είναι ουραγός στη χρήση νέων τεχνολογιών στην υγεία, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία 30 χρόνια, έχουν δαπανηθεί εκατοντάδες εκατ. ευρώ εθνικών και κοινοτικών πόρων. Είναι σαφές ότι κύριο εμπόδιο παραμένει η έλλειψη ενός συνεκτικού στρατηγικού σχεδίου για την ανάπτυξη και αξιοποίηση νέων τεχνολογιών στην Υγεία.

    Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία 2 χρόνια η κυβέρνηση έχει αναλάβει ενδιαφέρουσες πρωτοβουλίες προς την κατεύθυνση αυτή και έχει δεσμευτεί για την υλοποίηση 5 πολιτικών:

    • Εθνικό Πλαίσιο Διαλειτουργικότητας για την Υγεία.
    • Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό σύστημα για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, σε συνεργασία με την ΗΔΙΚΑ ΑΕ.
    • Εγκατάσταση συστημάτων RIS-PACS σε όλες τις δημόσιες δομές φροντίδας υγείας.
      • Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης του συνόλου της Αιμοδοσίας.
      • Επέκταση του εφεδρικού PACS του ΕΔΕΤ και του νεφοϋπολογιστικού συστήματος για την υγεία.

      Βήματα προόδου έχει κάνει και ο ΕΟΠΥΥ, ο οποίος πρόσφατα ανανέωσε πλήρως τον ιστότοπό του, βελτιώνοντας την επικοινωνία με τους πολίτες – ασφαλισμένους. Ο ΕΟΠΥΥ οφείλει να αναπτύξει την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, αξιολογώντας το έργο των παρόχων υγείας και ελέγχοντας το κόστος των υπηρεσιών.

      Κύρια θέματα προς συζήτηση:

      • Ηλεκτρονικός φάκελος ασθενή
      • Αξιοποίηση ηλεκτρονικής συνταγογράφησης
      • Σύστημα BI (Business intelligence) στο ΕΣΥ
      • Ηλεκτρονικές προμήθειες
      • Σε ποιους απευθύνεται
        Ανάμεσα στο κοινό που θα παρακολουθήσει το συνέδριο, περιλαμβάνονται:

        • Εκπρόσωποι Υπουργείων & Φορείς Δημοσίου
        • Διοικητές δημόσιων & ιδιωτικών νοσοκομείων
        • Ανώτατα στελέχη ασφαλιστικών οργανισμών δημόσιου & ιδιωτικού τομέα
        • Στελέχη ΕΟΦ και υγειονομικών περιφερειών
        • Στελέχη εταιριών κλινικής έρευνας
        • Διευθυντές ΕΣΥ
        • Ανώτατα στελέχη φαρμακευτικών επιχειρήσεων
        • Στελέχη εταιριών ιατρικού εξοπλισμού
        • Ερευνητές
        • Στελέχη ερευνητικών ιδρυμάτων
        • Στελέχη φαρμακαποθηκών
        • Διοικούντες ιατρικών & φαρμακευτικών φορέων
        • Ακαδημαϊκοί
        • Ιατροί
        • Δημοσιογράφοι

        Διοργάνωση

        Η ETHOS ΕVENTS σχεδιάζει και διοργανώνει συνέδρια, επιχειρηματικά βραβεία και καινοτόμες εκδηλώσεις για τα πεδία δραστηριότητας της ETHOS MEDIA S.A.  καθώς και των έντυπων και ηλεκτρονικών μέσων της. Στόχος είναι να προσφέρει στα επικεφαλής στελέχη των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, πληροφόρηση και τεχνογνωσία υψηλού επιπέδου, συστατικά απαραίτητα για την επιχειρηματική ανάπτυξη και την επαγγελματική τους εξέλιξη. Τα επιχειρηματικά events εστιάζουν στους τομείς των επενδύσεων, της ασφαλιστικής αγοράς, της υγείας, της ξενοδοχίας και των εξαγωγών.

        Παράλληλα, η ETHOS MEDIA S.A. δραστηριοποιείται στους τομείς των εκδόσεων επιχειρηματικών περιοδικών & εφημερίδων, στο internet με portals, websites και ηλεκτρονικά newsletters. Ειδικότερα, στις εκδόσεις της ETHOS MEDIA S.A. συγκαταλέγονται: το επενδυτικό και οικονομικό περιοδικό ΧΡΗΜΑ, το περιοδικό για την πολιτική υγείας και φαρμάκου Ph.B Pharma & Health Business, το ασφαλιστικό περιοδικό Insurance World και η free press εφημερίδα aλive.

        Όσον αφορά στο internet, η ETHOS MEDIA S.A.  δραστηριοποιείται με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr, το ασφαλιστικό portal insuranceworld.gr, το portal virus.com.gr για την πολιτική υγείας και φαρμάκου και την εβδομαδιαία ηλεκτρονική εφημερίδα ΧΡΗΜΑ Week.

        Επικοινωνία

        Για πληροφορίες σχετικά με θέματα χορηγιών:

        Κωνσταντίνος Ουζούνης
        Γενικός Διευθυντής
        Τηλ.: 210 998 4864
        E-mail: [email protected]

        Χρήστος Χαραλαμπάκης

        Key Account Manager

        Τηλ.: 210 998 4915
        E-mail: [email protected]

        Για πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα:

        Αιμίλιος Νεγκής 

        Διευθυντής Σύνταξης,

        Pharma & Health Business, virus.com.gr

        Τηλ.: 210 998 4950

        Για πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα, συνεργαζόμενους φορείς & χορηγούς επικοινωνίας:

        Μαριάνα Βαζαίου

        Events Executive

        210 998 4932

        E-mail [email protected]

        Χριστίνα Τσούχλαρη

        Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων

        210 998 4917

        E-mail [email protected]

        Για πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία εγγραφής συνέδρων & συμμετοχής:

        Κωνσταντίνος Σαλβαρλής

        Conferences Manager

        Τηλ.: 210 9984909

        Εmail: [email protected]

        Νίκος Αθανασίου

        Υπεύθυνος Βάσης Δεδομένων

        Tηλ.: 210 998 4912

        Email: [email protected]