Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις καλοκαιρινές προβλέψεις αναθεώρησε την προηγούμενη πρόβλεψή από 3,5% σε 4% για την ανάπτυξη της Ελλάδας, παρά τις υψηλότερες εκτιμήσεις για τον πληθωρισμό. Ο ΔΤΚ αναμένεται να είναι υψηλότερος στο 8,9%, σε σύγκριση με 6,3% στο παρελθόν. Ο επίμονος πληθωρισμός φαίνεται να προκαλεί επιβράδυνση στο 2,4% το 2023, σε σύγκριση με 3,1% στις εαρινές προβλέψεις. Η ING προβλέπει ανάπτυξη 4,2% για την Ελλάδα υποκινούμενη από τον τουρισμό.
Σημειωτέον η επιβατική κίνηση στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport έχει επανέλθει στην κανονικότητα και αυξάνεται κατά 3% σε σύγκριση με το 2019 με 4,6 εκατ. επιβάτες φέτος τον Ιούνιο. Οι αναλυτές βλέπουν τον πληθωρισμό ακόμα και στο 9,7%, ωστόσο δεν αναμένουν ότι οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία θα εκτροχιάσουν την ανάπτυξη βραχυπρόθεσμα, δήλωσε ο Βασίλης Κορκίδης, πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς.
Η ΕΚΤ αποφάσισε να αντιμετωπίσει επιθετικά τον πληθωρισμό αυξάνοντας τα τρία βασικά επιτόκια κατά 50 μονάδες βάσης. Ως εκ τούτου, το επιτόκιο των πράξεων κύριας αναχρηματοδότησης, το επιτόκιο της διευκόλυνσης οριακής χρηματοδότησης και αυτό της διευκόλυνσης αποδοχής καταθέσεων θα αυξηθούν αντίστοιχα σε 0,50%, 0,75% και 0,00% με ισχύ από τις 27 Ιουλίου 2022. Το ράλι του πληθωρισμού στην ΕΕ και της απόλυτης ισοτιμίας ευρώ-δολαρίου, οδήγησαν στην επίσπευση της αύξησης των επιτοκίων, λόγω των συνθηκών που δημιουργούν η ενεργειακή κρίση και ο πόλεμος. Ο Ιούλιος του 2022 σηματοδότησε το τέλος των αρνητικών επιτοκίων μετά από οκτώ χρόνια από το 2014 όταν το βασικό επιτόκιο μειώθηκε στο -0,10%. Σε συνδυασμό μάλιστα με τις λιγότερες ροές από την επαναλειτουργία του Nord Stream 1 η Ευρώπη καλείται να αντιμετωπίσει ένα νέο ενεργειακό και νομισματικό σκηνικό οικονομικής αβεβαιότητας.
Η πλατφόρμα υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης gov.gr θα προσφέρει δυνητική αξία €3 δισ. σε μια περίοδο πέντε ετών, σύμφωνα με ανάλυση της Deloitte. Κάθε μια διαδικτυακή συναλλαγή εκτιμάται ότι θα εξοικονομήσει 2 ευρώ για τον δημόσιο τομέα και 1 ευρώ για τους πολίτες.
Η Ελλάδα αναμένει να επιτύχει τον στόχο της από το 2026 με τη παραγωγή του60% της ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ, ενώ μέχρι το 2030 θα έχει αυξήσει τον στόχο της στο 70%, σύμφωνα με τον υπουργό Ενέργειας. Το πρώτο φωτοβολταϊκό πάρκο στην Ελλάδα που θα χρηματοδοτηθεί με το νέο καθεστώς για τις συμβάσεις αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας ανακοίνωσε η CERO, θυγατρική της Macquarie. Το πάρκο θα έχει ισχύ 100 MW και η επένδυση ανέρχεται συνολικά στα 80 εκατ. ευρώ. Η Cero σχεδιάζει να εγκαταστήσει 1 GW Φ/Β στην Ελλάδα μεταξύ 2023 και 2025 ως μέρος των συνολικών επενδύσεων 12-15 δις ευρώ που ο Αυστραλός επενδυτής σχεδιάζει να πραγματοποιήσει στην ενέργεια και σε άλλους τομείς της ελληνικής οικονομίας. Η θυγατρική της Motor Oil NRG εξαγόρασε το 60% της εταιρίας ηλεκτρικής κινητικότητας Automotive Solutions για να δημιουργήσει ένα δίκτυο φόρτισης 2.000 σημείων τα επόμενα πέντε χρόνια. Η εταιρεία κατασκευής μπαταριών Sunlight Group εξαγόρασε το 51% της γερμανικής εταιρίας A. Muller GmbH με στόχο την επέκταση του δικτύου υπηρεσιών και διανομής της στις ευρωπαϊκές αγορές.
Ο Πειραιάς παραμένει μεταξύ των 10 κορυφαίων ναυτιλιακών κέντρων παγκοσμίως σύμφωνα με την κατάταξη που δημοσίευσε το Xinhua-Baltic International Shipping Center Development, παρά το γεγονός ότι υποχώρησε από την 8η στην 9η θέση. Το λιμάνι του Πειραιά ήταν ο μοναδικός τερματικός σταθμός αυτοκινήτων στην Ευρώπη που κατέγραψε αύξηση στην κυκλοφορία οχημάτων το 2021 σε σύγκριση με τα δύο προηγούμενα χρόνια. Κάτι λιγότερο από 430.000 οχήματα κινήθηκαν μέσω του λιμανιού, έναντι 305.000 το 2020 και 404.000 το 2019, ενώ ο Πειραιάς παρέμεινε κορυφαίος στη διέλευση οχημάτων. Απώλειες 10% στη διακίνηση των containers μετρά το λιμάνι του Πειραιά το εξάμηνο του 2022 από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΣΕΠ. Επενδύσεις 9,1 δις δολάρια πραγματοποιήθηκαν το α’ εξάμηνο από Έλληνες πλοιοκτήτες για την αγορά συνολικά 124 νεότευκτων (77) και second hand πλοίων. Πλήγμα για την ανταγωνιστικότητα του Πειραιά και όλων των ελληνικών λιμανιών θεωρεί το ΕΒΕΠ την φορολόγηση στα ρυμουλκά και υποστηρίζει την πρόταση της Ένωσης για σταθερή καταβολή φόρου 5% στα μερίσματα των μετόχων.
Το ένα τρίτο των ελληνικών επιχειρήσεων σχεδιάζουν να επενδύσουν ή να επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους, ενώ τρεις στους τέσσερις εγχώριους και ξένους επενδυτές θεωρούν ότι η ελκυστικότητα της Ελλάδας ως επενδυτικού προορισμού θα βελτιωθεί τα επόμενα τρία χρόνια σύμφωνα με την Έρευνα Ελκυστικότητας 2022 της EY. Μεταξύ των επιλογών για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, το ταμείο ιδιωτικοποιήσεων ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει το ενδεχόμενο εισαγωγής των μετοχών του στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Το συνολικό μερίδιο του ελληνικού κράτους στον ΔΑΑ είναι 55%, 30% μέσω ΤΑΙΠΕΔ και 25% μέσω Υπερταμείου. Το ΤΑΙΠΕΔ επίσης εκτιμά ότι η προκαταβολή για την παραχώρηση της Αττικής Οδού μπορεί να φτάσει τα 2,4 δισ. ευρώ, με τη συμμετοχή 15 ισχυρών παικτών από οκτώ κοινοπραξίες. Η Prodea Investments σχεδιάζει να επενδύσει 200 εκατ. ευρώ σε οικιστικές αναπτύξεις για τις αγορές «Build-to-Sell και Build-to-Rent» μετά την απόκτηση εννέα τοποθεσιών σε όλη την Αθήνα. Σύμφωνα με τον δείκτη ακινήτων το ράλι στα ενοίκια και τις τιμές των ακινήτων συνεχίζεται με σημαντικές αυξήσεις σε διάφορες περιοχές της Αθήνας που κυμαίνονται από 15% έως και 20%.