Απεγνωσμένες εκκλήσεις απευθύνει προς την πολιτική ηγεσία της χώρας, η διοίκηση του ΟΛΠ για την επιτάχυνση (ουσιαστικά την εκκίνηση) των διαδικασιών ώστε να εγκριθεί και να ξεκινήσει η κατασκευή ενός 4ου προβλήτα στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας ώστε να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις, των φιλόδοξων σχεδίων της Cosco.
Οι Κινέζοι θέλουν αλλά εμείς το …σκεπτόμαστε… Δεν θέλουμε άλλες επενδύσεις…
Στην …διαβόητη Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), σύσσωμοι οι εκπρόσωποι των δήμων, των τοπικών φορέων αλλά και τα απλά μέλη συμφώνησαν χωρίς δυσκολία ότι …δεν χρειαζόμαστε άλλες επενδύσεις…
Δεν έχουν μάλιστα το θάρρος της γνώμης τους για να αιτιολογήσουν (;) την απροθυμία προσέλκυσης νέων επενδύσεων και δημιουργίας θέσεων εργασίας.
Γι’ αυτό επικαλούνται δήθεν «δυσαρέσκεια των Αμερικανών» που δεν θέλουν να δουν επέκταση των Κινεζικών επενδύσεων στην Ελλάδα….
Στο μεταξύ το Λιμάνι του Πειραιά ασφυκτιά.
Αυτή τη στιγμή, ο ΟΛΠ έχει αναδειχθεί ως το μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου από πλευράς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, αλλά ο στόχος της διοίκησης είναι να εξελιχθεί στο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, από 4ο που είναι σήμερα.
Στους 3 προβλήτες του Πειραιά, το 2019 διακινήθηκαν πέρσι περί τα 5,65 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, έναντι 4,9 εκατ. το 2018. Αύξηση +17%.
Για εφέτος, ο στόχος έχει τεθεί στα 6,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και το 2021 στη μέγιστη χωρητικότητα, τα 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.
Ο κινεζικός όμιλος COSCO είχε υποβάλλει σχέδιο για την κατασκευή ενός 4ου προβλήτα, στον χώρο μεταξύ του Προβλήτα 1 και του carterminal.
Εάν κι εφόσον εγκριθεί το σχέδιο, θα χρειαστεί να περάσουν 2 χρόνια ώστε να κατασκευαστεί ένας σύγχρονος προβλήτας που θα αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα του ΟΛΠ από τα 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια στα 10 εκατ., σηματοδοτώντας την αναρρίχηση του στην 3η θέση της Ευρώπης.
Ταυτόχρονα, με τη βελτίωση των υποδομών, το Λιμάνι του Πειραιά έχει τις δυνατότητες για πολύ μεγαλύτερη ανάπτυξη προς όφελος της κοινωνίας, της οικονομίας και φυσικά των ευρύτερων γεωπολιτικών ισορροπιών .
Ο νέος πρόεδρος του ΟΛΠ, Yu Zenggang προσπαθεί απελπισμένα να εντοπίσει ευήκοα ώτα στις τοπικές κοινωνίες για την αναγκαιότητα της επένδυσης αφού η πολιτική ηγεσία μοιάζει να μην βιάζεται παρά τις επίσημες διαβεβαιώσεις για την ανάγκη προσέλκυσης επενδύσεων και δημιουργίας θέσεων εργασίας….