Δημήτρης Μαλλάς
Huawei και Xiaomi ήταν οι μεγάλοι κερδισμένοι στις πωλήσεις smartphones κατά το β’ τρίμηνο του 2018 με την πρώτη να ξεπερνά την Apple και να βρίσκεται πλέον στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης.
Οι δύο Κινέζοι κατασκευαστές εκμεταλλεύονται την ενισχυμένη παρουσία τους στην κινεζική αγορά όσο και την αύξηση των πωλήσεων τους στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με την IDC, οι πωλήσεις smartphones έφθασα στα 342 εκατ. το β’ τρίμηνο του 2018, παρουσιάζοντας μείωση 1,8% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2017.
Στην πρώτη θέση παραμένει η Samsung με το μερίδιο αγοράς της να διαμορφώνεται στο 20,9% (από 22,9% πριν από ένα χρόνο) και τις πωλήσεις στα 71,5 εκατ. συσκευές (από 79,8 εκατ. συσκευές) με την πτώση να αποδίδεται κατά κύριο λόγο στις χαμηλότερες του αναμενομένου πωλήσεις του Galaxy S9.
Στη δεύτερη θέση πέρασε η Huawei, το μερίδιο της οποίας έφθασε στο 15,8% (από 11%) καθώς διέθεσε 54,2 εκατ. smartphones, αριθμός αυξημένος κατά 40,9% χάρη στις ισχυρές πωλήσεις στην κινεζική αγορά αλλά και την ενίσχυση της παρουσίας της στην Ευρώπη. Σημειωτέον πως η Huawei έχει περιορισμένη παρουσία στην αμερικανική αγορά, καθώς οι εκεί πάροχοι δεν προωθούν τις συσκευές της συγκεκριμένης κινεζικής εταιρείας. Επίσης, στην άνοδο της εταιρείας βοηθά και η ενίσχυση των πωλήσεων της Honor, του δεύτερου brand που προωθεί ο κινεζικός κολοσσός στην παγκόσμια αγορά.
Η Apple έπεσε στην τρίτη θέση με το μερίδιο της πάντως να παραμένει περίπου στα ίδια επίπεδα (12,1% από 11,8%) καθώς οι πωλήσεις της κινήθηκαν περίπου στα ίδια επίπεδα (41,3 εκατ. έναντι 41 εκατ. συσκευές).
Στους μεγάλους κερδισμένους του τριμήνου περιλαμβάνεται και η Xiaomi, η οποία έχει περάσει πλέον σταθερά στην τέταρτη θέση και δεν αποκλείεται να απειλήσει στο άμεσο μέλλον και την Apple. Το μερίδιο της Xiaomi έφθασε στο 9,3% (από 6,2%) με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν αύξηση 48,8% σε ετήσια βάση και να φθάνουν στα 31,9 εκατ. συσκευές.
Την πρώτη πεντάδα κλείνει η επίσης κινεζική αλλά άγνωστη σε μεγάλο βαθμό στην Ελλάδα, Oppο, το μερίδιο της οποίας είναι πλέον στο 8,6% (από 8%) με τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 5,1% στα 29,4 εκατ. συσκευές.