Ο πόνος της πλάτης είναι παγκοσμίως η μεγαλύτερη αιτία αναπηρίας και συνάμα μια κατάσταση που οι ειδικοί εκτιμούν ότι θα επηρεάσει τους μισούς Ευρωπαίους σε κάποια φάση της ζωής τους.
Αυτό σημαίνει ότι για αρκετούς οδηγούς και επιβάτες το ταξίδι με το αυτοκίνητο μπορεί να μετατραπεί σε δυσάρεστη εμπειρία.
Για να ανακουφίζει εκείνους που πάσχουν από πόνους στην πλάτη, το νέο Ford Focus προσφέρει καθίσματα οδηγού και συνοδηγού με ρύθμιση 18 κατευθύνσεων για μέγιστη στήριξη και ανακούφιση. Τα καθίσματα αυτά απέσπασαν τη σφραγίδα έγκρισης του κορυφαίου οργανισμού υγείας της σπονδυλικής στήλης Aktion Gesunder Rücken e.V. (AGR), την Καμπάνια «Για πιο Υγιή Πλάτη».
Το Focus είναι το πρώτο όχημα της Ford με αναγνώριση από την ανεξάρτητη επιτροπή του AGR την οποία απαρτίζουν ειδικοί από διάφορα ιατρικά πεδία. Για να πιστοποιηθεί με τη σφραγίδα έγκρισης, το κάθισμα πρέπει να μπορεί να προσαρμόζεται στη θέση του επιβάτη, αντί ο επιβάτης να προσαρμόζει τη θέση του στο κάθισμα.
«Μία λανθασμένη θέση στο κάθισμα με τον οδηγό να γέρνει μπροστά, μπορεί να επιφέρει πίεση στην οσφυϊκή χώρα. Στόχος μας με το Focus ήταν να δημιουργήσουμε ένα κάθισμα ρυθμιζόμενο προς 18 κατευθύνσεις που να προσαρμόζεται στις ανάγκες του κάθε ατόμου ξεχωριστά, ώστε να μπορούν οι οδηγοί ανεξαρτήτως σωματότυπου να ρυθμίζουν τη βέλτιστη θέση καθίσματος για μέγιστη άνεση, κυρίως στα μακρινά ταξίδια» δήλωσε ο Glen Goold, chief programme engineer του Ford Focus.
Κατά μέσο όρο, οι Ευρωπαίοι οδηγούν τα οχήματά τους για περίπου μία ώρα κάθε μέρα, χωρίς να περιλαμβάνεται ο χρόνος που είναι μποτιλιαρισμένοι στην κυκλοφορία ή ψάχνουν χώρο στάθμευσης.* Μία Βρετανική έρευνα έδειξε ότι το 75% των οδηγών υποφέρει από πόνους στην πλάτη εξ αιτίας της κακής στάσης του σώματος, κάτι που μπορεί επίσης να προκαλέσει πόνο του αυχένα, μυϊκή κόπωση και κακή κυκλοφορία του αίματος, με αποτέλεσμα ο οδηγός να κουράζεται πιο γρήγορα.
Οι μηχανικοί της Ford εξέλιξαν το κάθισμα του νέου Focus με σκοπό να λάβει τη σφραγίδα έγκρισης του AGR στο πλαίσιο μιας ανθρωποκεντρικής φιλοσοφίας που θέτει την εμπειρία του πελάτη στο επίκεντρο της σχεδίασης. Επιπλέον, θέλησαν να ικανοποιήσουν την επιθυμία των αγοραστών Focus για μεγαλύτερη υποστήριξη των ποδιών και της οσφυϊκής χώρας. Η ρύθμιση 18 κατευθύνσεων του καθίσματος του Focus περιλαμβάνει: ύψος, μήκος και κλίση, πέραν της υποστήριξης πλάτης, αυχένα και μηρού. Η οσφυϊκή υποστήριξη τεσσάρων κατευθύνσεων ελέγχεται ηλεκτρονικά από ένα διακόπτη στο πλάι του καθίσματος.
Για την προσθήκη της οσφυϊκής υποστήριξης τεσσάρων κατευθύνσεων, της ρύθμισης προσκέφαλου τεσσάρων κατευθύνσεων και της επέκτασης υποστήριξης των ποδιών που δεν προσέφερε η προηγούμενη γενιά Focus, οι ειδικοί καθισμάτων της Ford πραγματοποίησαν δοκιμές με άνδρες και γυναίκες οδηγούς διαφορετικού ύψους, βάρους και σωματότυπου προκειμένου να πετύχουν τη βέλτιστη σχεδίαση. Τα τεστ αντοχής περιελάμβαναν 150.000 χιλιόμετρα οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες, και με τη χρήση του ρομποτικού προσομοιωτή “Robutt” της Ford που συμπτύσσει συνολική χρήση 10 χρόνων σε τρεις ημέρες καθώς κάθεται, αναπηδά και περιστρέφεται στο κάθισμα 7.500 φορές.
Για να εξασφαλίζει άριστη ποιότητα κύλισης και άνεση, το Focus διαθέτει επίσης τεχνολογία ανίχνευσης λακκουβών, ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους 5 εκατοστά μεγαλύτερη απόσταση γονάτων και 6 εκατοστά περισσότερο χώρο για τους ώμους σε σχέση με την προηγούμενη γενιά Focus.
«Η εργονομική ποιότητα των καθισμάτων ενός αυτοκινήτου είναι μέγιστης σημασίας, κυρίως για όσους περνούν πολλή ώρα στο τιμόνι. Είμαστε χαρούμενοι που η Ford συμβάλει στη μάχη κατά του πόνου της πλάτης, κάνοντας ευρεία τη διάθεση εργονομικών καθισμάτων», δήλωσε ο Detlef Detjen, managing director, Aktion Gesunder Rücken e.V.
Το νέο Ford Focus πωλείται σε όλη την Ευρώπη.