Της Κυρέλας Πέτρου
Μία ακόμα ζημιογόνο χρήση έγραψε το 2017 η Αρτοβιομηχανία Καραμολέγκος, μία απο τις επιχειρήσεις που επλήγησαν σε μεγάλο βαθμό από το φαινόμενο Μαρινόπουλος και το haircut που ακολούθησε στις υψηλές απαιτήσεις της εταιρείας.
Παρά το γενονός ότι η διοίκηση της αρτοβιομηχανίας, υπό τον Μανόλη Καραμολέγκο, δεν βλέπει αύξηση της κατανάλωσης για το 2018 (σύμφωνα με όσα αναφέρει στην οικονομική της έκθεση), ωστόσο στοχεύει σε κερδοφορία τη φετινή χρονιά μέσα από τη βελτιστοποίηση της εμπορικής της πολιτικής και την επέκταση των προϊόντων της.
Ειδικότερα και σε ό,τι αφορά την αλυσίδα Απολλώνιο θα εστιάσει στην ανάπτυξη των υπαρχόντων καταστημάτων, στην προσθήκη ακόμη ενός αλλά και στην επέκταση της γκάμας των προϊόντων. Παράλληλα ξεκινά τη λειτουργία του το νέο εργαστήριο σοκολάτας και πάστας ζάχαρης, που αποτελεί νέα δραστηριότητα για την εταιρεία με επέκταση σε χονδρική πέρα από το υπάρχον δίκτυο λιανικής.
Σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην Ελλάδα, οι προοπτικές για τη ρουμανική αγορά εμφανίζονται θετικές. Ο ρυθμός ανάπτυξης το πρώτο τρίμηνο ήταν της τάξεως του 50%.
Το 2017 η αρτοβιομηχανία -η οποία το φθινόπωρο του 2016 ενίσχυσε το πορτοφόλιο των προϊόντων της με το brand Κατσέλης που σήμερα ελέγχει μερίδιο 8,7%-, παρουσίασε ενοποιημένο κύκλο εργασιών οριακά μειωμένο κατά 0,8%, στα 75,44 εκατ. ευρώ ενώ της μητρικής μειώθηκε 2,1% στα 54,43 εκατ. ευρώ. Τα EBITDA σε επίπεδο ομίλου ανήλθαν σε 8,56 εκ. ευρώ έναντι 6,01 εκατ. ευρώ το 2016, η ζημιά προ φόρων σε ενοποιημένη βάση διαμορφώθηκε στα 2,8 εκ. ευρώ έναντι ζημιάς 6,5 εκατ. ευρώ το 2016 και σε επίπεδο μητρικής σε ζημιά 2,07 εκατ. ευρώ από ζημιά 6,28 εκατ. ευρώ το 2016, ενώ οι ζημιές μετά φόρων άγγιξαν τα 2,44 εκατ. ευρώ για τον όμιλο, έναντι ζημιών 4,71 εκ. ευρώ και για τη μητρική οι ζημιές περιορίσθηκαν στα 1,47 εκατ. ευρώ από ζημιές 4,46 εκατ. ευρώ το 2016.
Σημειώνεται ότι πέρυσι ο κλάδος του ψωμιού παρουσίασε αύξηση των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ κατά 5,5% σε τεμάχια, αλλά πτώση 3,9% σε αξία.