Στο ζήτημα της ναυτοσύνης στην Ελλάδα και την αποστροφή των νέων από το επάγγελμα του ναυτικού αναφέρθηκε εκτενώς ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στο περιθώριο συνεδρίου.
«Η ναυτοσύνη εξασθενεί και το ναυτικό επάγγελμα δεν αποτελεί επιλογή για τη μεγάλη πλειοψηφία των νέων, ακόμη και υπό τις δύσκολες συνθήκες ανεργίας που ταλαιπωρούν την κοινωνία μας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Ο κ. Βενιάμης είπε ότι η ναυτοσύνη του λαού μας θα πρέπει να αναβιώσει, υπογραμμίζοντας ότι απαιτείται επειγόντως μία νέα τάξη πραγμάτων, με αυτοκριτική από όλους όσους έχουν συμβάλει σε αυτό.
«Ο συνδικαλισμός αποβλέπει στην προστασία των συμφερόντων ενός κλάδου προκειμένου να υπάρχει ανάπτυξη αυτού. Στην Ελλάδα του σήμερα, ο ναυτεργατικός συνδικαλισμός κοντεύει να μην έχει αντικείμενο ύπαρξης, δεδομένης της ανυπαρξίας των ελληνικών πληρωμάτων και της μείωσης των Ελλήνων αξιωματικών, γεγονότα που αποδεικνύουν την αναγκαιότητα αλλαγής πορείας», ανέφερε ο κ. Βενιάμης.
Αναφερόμενος στη χρήση των νέων καυσίμων είπε ότι η προμήθειά τους είναι πια αναπόσπαστη πρόκληση στην καθημερινότητα της ναυτιλιακής δραστηριότητας. Πρόσθεσε ότι οι εταιρείες πετρελαίου αμέλησαν να κάνουν τις αναγκαίες επενδύσεις, κι έτσι υπάρχει αβεβαιότητα στην ναυτιλιακή κοινότητα για τη διαθεσιμότητα και την ποιότητα ως προς την ασφάλεια των νέων καυσίμων.
Ο πρόεδρος της ΕΕΕ είπε ότι «η ναυτιλία οφείλει και δεσμεύεται να συνδράμει ουσιαστικά στο άμεσο και μεσοπρόθεσμο διάστημα στη μείωση των εκπομπών μέσω της λήψης πρακτικών λειτουργικών μέτρων ή μηχανισμών».
Μιλώντας στο 5ο Συνέδριο της “Ναυτεμπορικής” και σχολιάζοντας τις εξελίξεις στην εθνική οικονομία είπε ότι η χώρα μας τη δεκαετία που πέρασε δοκιμάστηκε σκληρά από την οικονομική κρίση, υπογραμμίζοντας για άλλη μια φορά τους στενούς δεσμούς της ναυτιλίας με τον τόπο της.
Τόνισε ότι η ναυτιλιακή κοινότητα επέδειξε μια άκρως υπεύθυνη στάση υποστηρίζοντας την εθνική οικονομία με τη σημαντική εθελοντική αύξηση των δημοσιονομικών εσόδων από τη ναυτιλία, αλλά κυρίως με την παραμονή των ναυτιλιακών εταιρειών στην Ελλάδα και τη συνέχιση της παραγωγικής τους λειτουργίας.
Ο κ. Βενιάμης αναφέρθηκε τέλος στην Εταιρεία Κοινωνικής Προσφοράς του Ελληνικού Εφοπλισμού ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ, το έργο της οποίας έχει αρχίσει να εμπεδώνεται στην ελληνική κοινωνία. Θα επαναλάβω ότι η ΣΥΝ-ΕΝΩΣΙΣ είναι το μοναδικό όχημα κοινωνικής αλληλεγγύης παραγωγικού ή επαγγελματικού κλάδου σε συλλογικό επίπεδο, το οποίο αναπτύσσει ένα αξιοσημείωτο έργο, παράλληλα με την ιδιωτική πρωτοβουλία και τις ατομικές φιλανθρωπικές δράσεις μελών της ναυτιλιακής οικογένειας. Η οικονομική υποστήριξη […] των συναδέλφων, μας επιτρέπει να ανταποκρινόμαστε άμεσα σε ανάγκες της κοινωνίας και της Πολιτείας και θέλω να αναφερθώ ιδιαίτερα στην δωρεά των 10 ταχύπλοων περιπολικών σκαφών στο Λιμενικό Σώμα καθώς και στην προσφάτως ανακοινωθείσα ανάληψη έργου ανακατασκευής των χώρων υγιεινής των κρατικών νοσοκομείων της Αττικής και την προμήθεια κλινοσκεπασμάτων σε όλα τα νοσοκομεία της ελληνικής επικράτειας», τόνισε.
Στο πρόγραμμα του σημερινού Συνεδρίου περιλαμβάνεται και η παρουσίαση έρευνας του οίκου Deloitte για τη συνεισφορά της ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία. Σύμφωνα με την έρευνα στα 55,782 δισ. ευρώ ανήλθε η καθαρή οικονομική συνεισφορά της ναυτιλίας στο ισοζύγιο υπηρεσιών τα τελευταία 8 χρόνια. Η μελέτη αναφέρει, μεταξύ άλλων, ότι από το 2011 μέχρι και το 2018 οι καθαρές εισπράξεις του ισοζυγίου υπηρεσιών (εισροές μείον εκροές) ανήλθαν συνολικά στα 55 δισ. ευρώ, ενώ ανά έτος κυμάνθηκαν από τα 5,8 δισ. ευρώ μέχρι και τα 8,6 δισ. ευρώ ανάλογα τη χρονιά και την πορεία γενικότερα των ναυλαγορών.