Στην κατηγορία του φυτικού “κρέατος”, που το 2025 εκτιμάται ότι θα πιάσει τα 4-5 δις. δολάρια στις ΗΠΑ εισήλθε ο Megas Yeeros.
Η εταιρεία ξεκίνησε από χθες την τοποθέτηση των 4 πρώτων προϊόντων της κατηγορίας στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας κ. Νίκο Λούστα ο στόχος της εταιρείας του είναι σε μια τριετία το 10% του τζίρου της να προέρχεται από τα plant based προϊόντα της. Για την παραγωγή των συγκεκριμένων προϊόντων, δηλαδή μπέργκερ, κεφτεδάκια και γύρο, χρησιμοποιούνται ως πρώτη ύλη οι πρωτεΐνες οσπρίων όπως ρεβίθια, μπιζέλια και ρύζι. Ενώ όπως είπε χθες ο κ. Λούστας κατά τη διάρκεια της επίσημης παρουσίασης των συγκεκριμένων προϊόντων στους πελάτες του, δεν περιέχουν σόγια, γλουτένη ενώ έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι και κορεσμένα λιπαρά.
Για την είσοδο της σε αυτή τη νέα κατηγορία προϊόντων η Megas Yeeros έχει επενδύσει ήδη 600.000 ευρώ ενώ εντός του έτους θα υλοποιήσει νέες επενδύσεις 1 εκατ. ευρώ για την επέκταση του εργοστασίου της στον Ασπρόπυργο με την προσθήκη 2.500 τ.μ. για την κάλυψη της εσωτερικής αγοράς όσο και των εξαγωγών και δη την αγορά των ΗΠΑ.
Στην αγορά των ΗΠΑ εκτός από τις εταιρείες Beyond Meat και Impossible Foods που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στη συγκεκριμένη αγορά, τους τελευταίους μήνες, μεγάλες εταιρείες τροφίμων όπως η Tyson, η Smithfield, η Perdue, η Hormel και η Nestlé έχουν εντάξει στο χαρτοφυλάκιό της μπέργκερς, κεφτεδάκια και «κοτόπουλο» από φυτικό «κρέας». Ήδη η συγκεκριμένη αγορά στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού αγγίζει τα 946,6 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με τον Nielsen, σημειώνοντας ανάπτυξη 10,2% σε σχέση με έναν χρόνο πριν.
Από την αγορά των ΗΠΑ ο Megas Yeeros προσδοκά ότι θα προέλθει και ο μεγάλος όγκος των πωλήσεων στα συγκεκριμένα προϊόντα.
Σύμφωνα με τον κ. Λούστα μέσα στην επόμενη τριετία το 10% του τζίρου της θα προέρχεται από τη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων. Πέρυσι η Megas Yeeros πέτυχε πωλήσεις 42 εκατ. ευρώ 11% υψηλότερες σε σχέση με το 2018, εκ των οποίων τα 9 εκατ. ευρώ προέρχονται από τις ΗΠΑ και τα 6 εκατ. από εξαγωγές. Ενώ για το 2025 ο στόχος είναι ο τζίρος της ελληνικής εταιρείας να ξεπεράσει τα 80 εκατ. ευρώ.