Ασυγκράτητες παραμένουν οι τιμές των gas carriers την τρέχουσα περίοδο, έχοντας ξεπεράσει αυτή την εβδομάδα τα 100.000 δολάρια την ημέρα στην αγορά spot, τόσο στον Ατλαντικό όσο και στον Ειρηνικό.
Σύμφωνα με την επενδυτική τράπεζα Jefferies από τη Δευτέρα, τα rates των πλοίων μεταφοράς LNG παρουσιάζουν μια τάση ενίσχυσης, την ώρα που τα επίπεδα δραστηριότητας επιταχύνονται. Η Jefferies προσδιορίζει τις τιμές των MEGI και TFDE σε 171.000 $ και 106.000 $ ημερησίως αντίστοιχα, ένα ιστορικό-υψηλόγια το τρέχον έτος.
Επιπλέον, οι τιμές χρονοναύλωσης υπερβαίνουν την αγορά spot, καθώς οι αρχές σε όλο τον κόσμο αναζητούν μακροπρόθεσμα εναλλακτικά εφόδια, καθώς η Ρωσία καταργείται σταδιακά από τον ενεργειακό χάρτη για πολλά δυτικά έθνη.
Οι συνολικές προμήθειες φυσικού αερίου από τη Ρωσία στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του αγωγού TurkStream, μειώθηκαν περίπου 80% σε 70 με 80 εκατ. κυβικά μέτρα την ημέρα από περίπου 380 εκατ. κυβικά μέτρα την ημέρα τον Σεπτέμβριο του 2021, σύμφωνα με στοιχεία της Rystad Energy. Οι προμήθειες ρωσικού φυσικού αερίου αντιπροσωπεύουν πλέον λιγότερο από το 10% των ευρωπαϊκών εισαγωγών φυσικού αερίου.
Η απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης την περασμένη εβδομάδα να επιβάλει ανώτατο όριο τιμών στις εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου μπορεί να οδηγήσει σε πλήρη διακοπή της προμήθειας φυσικού αερίου από τη Ρωσία, εκτίμησε η Rystad.
Η αυξημένη μεταφορά φυσικού αερίου από τη Βόρεια Αμερική στην Ευρώπη ήταν μία από τις κύριες μεταφορές εμπορευμάτων τις 203 ημέρες από τότε που η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία. Τα δεδομένα MarineTraffic σήμερα δείχνουν ότι υπάρχουν επί του παρόντος 75 πλοία μεταφοράς LNG που διασχίζουν τον Ατλαντικό, σχεδόν 20% περισσότερα από την ίδια την περίοδο πέρυσι.
Τα τελευταία δεδομένα από την Banchero Costa δείχνουν ότι τα πλοία ζήτησης αερίου ταξιδεύουν σχεδόν 4 κόμβους γρηγορότερα από τον μέσο όρο των προηγούμενων 12 μηνών.
Μια παρουσίαση που δόθηκε από την Clarksons Securities νωρίτερα αυτή την εβδομάδα παρείχε μια εικόνα του τι συμβαίνει την τελευταία δεκαετία στις θαλάσσιες συναλλαγές LNG. Η πορεία των συναλλαγών είναι ανοδική, καταδεικνύοντας ότι στη συνεχιζόμενη προσπάθεια παγκόσμιας ενεργειακής μετάβασης, το εμπόριο LNG ενδεχομένως θα φτάσει τους 700 εκατομμύρια τόνους έως το 2030, από 400 εκατομμύρια τόνους σήμερα.
Αυτά τα δεδομένα αιστιολογούν την ανάγκη περισσότερων πλοίων μεταφοράς αερίου στις θάλασσες και εξηγούν τον τεράστιο φόρτο εργασίας στα ναυπηγεία κατασκευής πλοίων LNG στην Ασία. Ωστόσο, οι τιμές αυτών των πλοίων θα ανέβουν κατά πολύ τα επόμενα χρόνια, όπως προειδοποίησε η Clarksons.