Η ιρλανδική παρέμβαση στο deal Lufthansa – γερμανικής κυβέρνησης προκάλεσε “σύννεφα” στην συμφωνία για τη διάσωση του γερμανικού κολοσσού που έπειτα από έντονες διαπραγματεύσεις εξασφάλισε κρατική χρηματοδότηση 9 δισ €, με αντάλλαγμα να περιέλθει στα χέρια του δημοσίου το 20% του μετοχικού κεφαλαίου.
Kαι ενώ η ηγεσία της Ryanair, ανακοίνωσε την πρόθεσή της να προσβάλει νομικά το πακέτο διάσωσης της Lufthansa κάνοντας λόγο για “στρέβλωση της αγοράς” και “περαιτέρω ενίσχυση του ασφυκτικού μονοπωλίου της Lufthansa στην γερμανική αγορά των αεροπορικών ταξιδίων”, λύση επιχειρεί να δώσει ο ευρωπαϊκός παράγοντας, φέρνοντας στο προσκήνιο τα “ασημικά” της αεροπορικής.
Ειδικότερα, όπως μετέδωσε το πρακτορείο Bloomberg, η Κομισιόν, με στόχο να αποτρέψει μια δικαστική διαμάχη που θα είναι ιδιαιτέρως χρονοβόρα, ανάμεσα στην “σύμπραξη” Δημοσίου-Lufthansa από τη μία και την Ryanair από την άλλη, φέρεται να εισηγείται μεταξύ άλλων:
- την πώληση slots στα αεροδρόμια Φρανκφούρτης και Μονάχου, τα οποία θεωρούνται κομβικής σημασίας για τις αεροπορικές καθώς τους παρέχουν τη δυνατότητα να εκτελούν πτήσεις σε δημοφιλείς ώρες και σε πολυπόθητους προορισμούς
- τη μείωση του αριθμού των αεροσκαφών είναι «σταθμευμένα» στη Γερμανία.
Όπως έγραψε νωρίτερα το banks.com.gr η ιρλανδική low cost εταιρεία έχει καταθέσει ήδη ένσταση για την διάσωση, με κρατικό χρήμα, της Air France-KLM, με τον Μαϊκλ Ο’ Λήρυ (Michael O Leary) να έχει δεσμευθεί πως ανάλογα θα κινηθεί και κατά της Lufthansa.
Το αιτιολογικό του Iρλανδού θεωρείται από νομικούς κύκλους, στο Στρασβούργο, πως είναι βάσιμο, καθώς ενίσταται ότι με την κρατική υποστήριξη η Lufthansa θα βγει δυνατότερη από την κρίση και πως η όλη διαδικασία αντιβαίνει τους βασικούς όρους του ανταγωνισμού.
Το πλεονέκτημα του Ο’ Λήρυ είναι, πως η Lufthansa έχει αρκετές θυγατρικές και συνδεδεμένες αεροπορικές εταιρείες αλλά και χαμηλού κόστους (Austrian Airlines, Swiss International, Brussels, Eurowings, Air Dolomiti κ.α).