Το Συναισθηματικό Προφίλ των τηλεοπτικών καναλιών καταγράφει η τελευταία έρευνα που έτρεξε η Ira Media, το MediaAgency που είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος ερευνητικής μεθοδολογίας με βάση τη Γνωστική Νευροεπιστήμη. Στόχος της έρευνας ήταν η κατανόηση των διαφορετικών συναισθημάτων που το κοινό έχει προς ένα κανάλι, ώστε να καταγραφεί το προφίλ του κάθε τηλεοπτικού σταθμού και των προσωπικοτήτων του κοινού του.
Συνολικά από τα ευρήματα της έρευνας προέκυψε ότι τα πέντε κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας διαθέτουν ένα περισσότερο κοινωνικό προφίλ που εστιάζει σε αξίες όπως η οικογένεια, η φιλία, η εμπιστοσύνη και η ενεργός συμμετοχή στο κοινωνικό σύνολο. Ειδικότερα, ο ΣΚΑΪ φάνηκε πως είναι ένας σταθμός με πιστούς τηλεθεατές με ένα πιο ρεαλιστικό πρόσωπο, ο Alpha αναδείχθηκε ως κανάλι με θετική εικόνα και οικογενειακό χαρακτήρα, ομοίως, ο ΑΝΤ1 αναγνωρίζεται ως ένα κανάλι με έντονα οικογενειακό προφίλ, μακρά παράδοση και ευχάριστο πρόγραμμα, ο Star ξεχωρίζει για το φιλικό του πρόσωπο, ενώ τέλος, το Open Beyond σκοράρει υψηλά ως ένα φρέσκο κανάλι με διαφορετικό και πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα.
Η συγκεκριμένη ερευνητική μεθοδολογία εφαρμόζεται με τη χρήση ενός διεθνώς αναγνωρισμένου Intelligent software, το οποίο με βάση τα τελευταία ευρήματα της Γνωστικής Νευροεπιστήμης, υπολογίζει τον βαθμό του engagement που έχει μία μάρκα (brand) με το κοινό της. Το engagement, δηλαδή ο συναισθηματικός δεσμός του κοινού με την μάρκα, υπολογίζεται μέσα από την μέτρηση της συσχέτισης που έχουν οι μάρκες και τους καταναλωτές τους σε τέσσερις βασικές συναισθηματικές τυπολογίες: Αυτονομία, Καινοτομία, Ασφάλεια και Κοινωνικότητα. Σε αυτές τις τέσσερις τυπολογίες συνοψίζεται το συναισθηματικό προφίλ των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο σύμφωνα με την επιστημονική βιβλιογραφία.
Το κύριο εύρημα της Γνωστικής Νευροεπιστήμης, στο οποίο στηρίζεται το συγκεκριμένο εργαλείο, είναι πως κατά τη διαδικασία λήψης μιας απόφασης, την συντριπτική επίδραση έχουν τα συναισθήματα που έχουν καταγραφεί στο υποσυνείδητο του εγκεφάλου. Κάθε άνθρωπος έχοντας διαφορετικές προτιμήσεις και εμπειρίες, εμπλουτίζει το συναίσθημα και το σύστημα αξιών του, τα οποία με τη σειρά τους τον οδηγούν σε διαφορετικές επιλογές μαρκών. Το εργαλείο αυτό έρχεται για να αποκρυπτογραφήσει στην ουσία αυτό το Συναισθηματικό Προφίλ που δημιουργείται.
Μέσα από τη μελέτη των ευρημάτων της παρούσας έρευνας, τα τηλεοπτικά κανάλια μπορούν να αποκομίσουν σημαντικά συμπεράσματα για τα επόμενα βήματα ως προς τη διατήρηση και την αύξηση του συναισθηματικού τους δεσμού με το τηλεοπτικό κοινό καθώς η έρευνα επεκτείνεται και αναλύει και το προφίλ τηλεθεατών και σε επίπεδο εκπομπών.