Το επάγγελμα του influencer προσδιορίζεται ως εξής:
“Είναι ο ψηφιακός δημιουργός που έχει ως απώτερο σκοπό να επηρεάσει θετικά ή αρνητικά κάποια άλλα άτομα που τον παρακολουθούν”…
Είναι το επιχειρηματικό φαινόμενο των καιρών…
Τα έσοδα των influencers έχουν μπει στο στόχαστρο των οικονομικών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ, λόγω υπονοιών για… “μαύρα” deals και αδιαφανείς διακασίες.
Τον τελευταίο καιρό η υπόθεση μιας influencer που “ξέχασε” να δηλώσει εισοδήματα έκανε τον γύρο του διαδικτύου.
Με αφορμή αυτό το περιστατικό απεδείχθη ότι η ΑΑΔΕ πλέον έχει αναπτύξει τις ελεγκτικές της μεθόδους, δημιουργώντας ειδικό τμήμα για τον εντοπισµό επιχειρήσεων ή φυσικών προσώπων που χρησιµοποιούν τα social media και υπάρχουν γι’ αυτούς υποψίες για φοροδιαφυγή.
Συγκεκριμένα, με έναν ειδικό αλγόριθμο διεξάγονται πολλές και συνδυαστικές διασταυρώσεις, οι οποίες μπορεί να ξεκινούν από την επισκεψιμότητα της ιστοσελίδας μέχρι τα εισοδήματα που δηλώνονται ή τα τεκμήρια διαβίωσης.
Στο μικροσκόπιο μπαίνουν λογαριασμοί του Facebook, Ιnstagram, Tik Tok…
Στόχος είναι ο εντοπισμός φυσικών προσώπων και επιχειρήσεων που πωλούν αγαθά και υπηρεσίες μέσω διαδικτύου χωρίς να εκδίδουν παραστατικά. Μάλιστα οι έλεγχοι έχουν αποκαλύψει περιπτώσεις φορολογούμενων οι οποίοι δεν έχουν κάνει ούτε έναρξη εργασιών στην εφορία.
Όπως επισημαίνουν αρμοδίως, από τις έως τώρα διασταυρώσεις έχει προκύψει τεράστια μερίδα της διαφήμισης να έχει μετατοπιστεί από τα λεγόμενα παραδοσιακά μέσα (τηλεόραση, εφημερίδες κ.λπ.) στα παραπάνω μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αποκτούν ολοένα και περισσότερη διεισδυτικότητα.