Ενδιαφέρον –και μάλιστα θερμό– για την προοπτική επενδύσεων στα ελληνικά λιμάνια προέκυψε από την επίσκεψη του υπουργού Εξωτερικών στην Ινδία. Ανοιχτή ήταν η πρόσκληση του Γεραπετρίτη, θετική η ανταπόκριση του Gaudam Adani.
Οι Ινδοί, τα ελληνικά λιμάνια και το ερώτημα
Δεύτερος πλουσιότερος στον κόσμο, ο 62 ετών Ινδός billionaire (56 δισ. δολ./Forbes) ξεκίνησε τις επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές το 1994, για να φτάσει σταδιακά να είναι ο μεγαλύτερος «παίκτης» στη νευραλγική (για τα συμφέροντα των ΗΠΑ) περιοχή του Ινδικού. Δεδομένης της σημασίας που έχει ο «διάδρομος» Ινδίας-Μέσης Ανατολής-Ευρώπης, ο ρόλος που θα μπορούσε να διαδραματίσει η ελληνική πλευρά είναι προφανής.
Για αυτό και η πρόσκληση Γεραπετρίτη, όπως και η αναφορά για τα λιμάνια της Καβάλας και του Βόλου. Θυμίζω ότι ο μεν εμπορικός λιμένας στην Καβάλα (Φίλιππος Β’) έχει περάσει στον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, για τον δε ΟΛΒ (Βόλου), ενώ έχει κατακυρωθεί στον ΟΛΘ, εκκρεμοδικεί η τελική απόφαση.
Θα μπορούσε το ΤΑΙΠΕΔ να άρει τη διαγωνιστική διαδικασία, επικαλούμενο λ.χ. τη δικαστική εμπλοκή, λόγω Goldair; Υπό προϋποθέσεις, η απάντηση είναι καταφατική, σύμφωνα με παράγοντα που συμμετέχει στα «λιμενικά».
Και συνδυαστικά με τις πιέσεις για τους βασικούς μετόχους των ΟΛΘ (Belterra) και ΟΛΠ (CosCo).
AΠΟ ΤΟ XΡΗΜΑ WEEK