Εκλεκτοί ομιλητές συμμετείχαν στο Panel 4 “H νέα εποχή στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση” του 13ου Insurance Conference με συντονιστή τον CEO της ethosGROUP Κωνσταντίνο Ουζούνη.

Ομιλητές ήταν οι: Δημήτρης Γαβαλάκης, Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΕΑ), Θεοδώρα Γουργούλη, Ασφαλιστικός & Επενδυτικός Σύμβουλος, Πρόεδρος Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Συμβούλων (Π.Σ.Α.Σ.), Μαρία Δημητριάδη, Insurance Agent Πρόεδρος ΣΠΑΤΕ, Γενική Γραμματέας ΠΟΑΔ,  Τάκης Μιχαλόπουλος, Ασφαλιστικός Πράκτορας, Πρόεδρος Πανελληνία Ομοσπονδία Ανεξάρτητων Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών (ΠΟΑΔ), Μιχάλης Τζωρτζωρής, Πρόεδρος Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ), Ιωάννης Τοζακίδης, Πρόεδρος, ΕΑΔΕ & ΠΣΣΑΣ, Συντονιστής Ασφαλιστικών Πρακτόρων & Ιδρυτής, Liberty Insurance Agents.

Βήμα κοντά στη νέα εποχή σημείωσε  κ. Γαβαλάκης πως είναι η digital διοργάνωση του 13th Insurance Conference. Κατά την ομιλία του ο Δημήτρης Γαβαλάκης τόνισε ότι έρχεται μία δύσκολη περίοδος για τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή.

Εκτίμησε ότι θα αλλάξουν σημαντικά τα χαρακτηριστικά του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή, καθώς χρειάζεται να μπει ένα θεσμικό πλαίσιο και ένα υψηλό πεδίο προστασίας του καταναλωτή. «Καταλήγω ότι η συρρίκνωση δεν θα είναι ιδιαίτερη, αλλά θα αλλάξει το προφίλ του διαμεσολαβητή τα επόμενα χρόνια και θα πρέπει να γνωρίζει το κανονιστικό πλαίσιο».

Από την μεριά του ο κ. Π. Μιχαλόπουλος τόνισε πως διανύουμε μια ιδιαιτέρως πρωτόγνωρη κατάσταση, ενώ βρισκόμαστε σε μία φάση προσαρμογής και συγκέντρωσης δυνατοτήτων. «Πρέπει να δούμε τι πολιτική θα ακολουθήσουμε όλοι εμείς. Ο ρόλος του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή είναι πολύ σημαντικός σε καιρό κρίσης, τον αναζήτησε ο πελάτης κατά τη διάρκεια της κρίσης και τον βρήκε στο πόστο το, συμβουλεύοντας και στηρίζοντας τον  εν μέσω πανεθνικού πρωτοφανούς lockdown».

Η κα. Γουργούλη αναφέρθηκε στην επιβεβλημένη ανάγκη ενημέρωσης των πολιτών εν μέσω Lockdown και στο σημαντικό ζήτημα της ανάπτυξης επικοινωνίας με τον πελάτη. «Οι πελάτες μας ήταν ενημερωμένοι εν μέσω Covid για τις πιο απλές περιπτώσεις. Πόσο έτοιμοι είναι οι διαμεσολαβητές; Οι πελάτες ήταν ενημερωμένοι για τις υπηρεσίες που χρειάζονταν και προχωρούσαν σε ηλεκτρονικές παραγγελίες, αλλά για πιο σύνθετες υπηρεσίες θέλουν να καλυφθούν οι απορίες από επαγγελματίες. Για τις πιο σύνθετες περιπτώσεις όμως ο ρόλος των διαμεσολαβητών είναι επιβεβλημένος και σημαντικός. Η απομακρυσμένη επικοινωνία σίγουρα δεν βοηθάει στην επικοινωνία με τον πελάτη, ωστόσο οφείλουμε να προσαρμοστούμε στην κατάσταση. Καθοριστικός ο ρόλος των διαμεσολαβητών, η διαδικτυακή επαφή ήρθε για να μείνει. Η εμπιστοσύνη χτίζεται λίγο λίγο και από την κατ’ ίδιαν επαφή».

 

Επιβεβλημένη χαρακτήρισε την ανάγκη να μην ξεχνάμε ότι είμαστε εντός της κρίσης η κα.  Δημητριάδη. «Οφείλουμε να είμαστε σε εγρήγορση. Σημαντικές οι αλλαγές στις νέες εργασιακές συνθήκες εν μέσω Covid-19, οι οποίες έχουν δημιουργήσει νέες ανάγκες και κινδύνους. Πάρτε για παράδειγμα την κάλυψη εργατικής πρακτικής. Οι εταιρείες θα πρέπει δηλαδή να προβλέψουν τυχόν κινδύνους που έφερε στο προσκήνιο η κρίση της Covid στην εργασία. Εμείς μόνο να φανταστείτε διαχειριστήκαμε έξι ζημιές μόνο εμείς από πτώση ηλεκτρονικών υπολογιστών λόγω των αυξημένων αναγκών για χρήση της τεχνολογίας Η αγορά έχει ανάγκη από νέα προϊόντα»

Στην ανάγκη να μην υποτιμηθεί η σημαντικότητά της κατάστασης και των συνεπειών που δημιούργησε η πανδημία αναφέρθηκε ο κ. Τζωρτζωρής. Όπως τόνισε, «υπάρχει ο κίνδυνος κάποιοι να υποτιμήσουν την σοβαρότητα της κατάστασης. Τι άλλαξε; Πρώτον: Η ιεράρχηση των κινδύνων πάνω στην οποία οικοδομούμε την ασφαλιστική κάλυψη του πελάτη (cyber κίνδυνοι, business interruption, οικονομικές δυσκολίες). Δεύτερον: Παρατηρούμε στροφή στην αντίληψη περί τεχνολογίας. Έχω την αίσθηση ότι η προσαρμογή στα νέα κανάλια ψηφιακής επικοινωνίας συμπύκνωσε την γνώση μιας 10ετίας. Το 2030 θα κάνουμε χρήση της τεχνολογίας που κανονικά θα χρησιμοποιούσαμε το 2050».

Ενωτικό μήνυμα προς όλα τα ασφαλιστικά σωματεία έστειλε ο κ. Τοζακίδης. «Είχαμε ένα περιστατικό που προκύπτει ανά 100 χρόνια αλλά η προσαρμογή του ΠΣΣΑΣ στην εποχή Covid ήταν εύκολη. Η εμπειρία των συναδέλφων συνέβαλλε σ’ αυτό. Δεν θα ξεπεράσουμε ελπίζουμε σε απώλειες τζίρου στην ασφαλιστική αγορά το διψήφιο νούμερο στο τέλος του χρόνου. Αυτό που έχουμε εμείς να διαχειριστούμε περισσότερο είναι η κουλτούρα και η φιλοσοφία για όσους διαχειρίζονται την ανάπτυξη δικτύων», τόνισε χαρακτηριστικά.

«Είμαστε σε κομβικό σημείο. Έχουν  ωριμάσει οι σκέψεις και οι συνθήκες. Η δεκαετία που ‘έτρεξε’ ωρίμασε μια σκέψη. Υπάρχει το όραμα. Η Coca Cola δεν έχει όραμα να έχει καλύτερη γεύση, αυτό το έχει πετύχει. Αυτό που στοχεύουν είναι να ανακυκλώνονται οι συσκευασίες της μέχρι το 2030 σε μεγάλο ποσοστό. Έχουμε ενωτική συμπεριφορά. Χρειαζόμαστε την πολυφωνία απ’ όλα τα σωματεία που λειτουργούν στην Ελλάδα, όχι μόνο με σφραγίδα αλλά με πραγματική υπόσταση και λόγο. Σύντομα θα είμαστε έτοιμοι, μετά το καλοκαίρι, αλλάζουμε το καταστατικό μας για να είμαστε κοντά στα μέλη μας με στόχο την ανάπτυξη της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης».