Τα φυσικά καταστήματα άνοιξαν. Οι απαγορεύσεις περιορίστηκαν. Οι Έλληνες όμως έμαθαν κι επιμένουν να αγοράζουν ηλεκτρονικά τα αντικείμενα των επιθυμιών τους. Ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζει να αυξάνεται. Οι αγορές μέσω Διαδικτύου είναι μια νέα κανονικότητα που ενισχύεται μέρα με τη μέρα.
Σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου, σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως ΣΕΛΠΕ, ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου ανήλθε σε 14 δισ. ευρώ πέρυσι, από 11,5 δισ. το 2020 και περίπου 9 δισ. το 2019.
Για τουλάχιστον 1 στους 3 καταναλωτές που ψωνίζουν online, οι ηλεκτρονικές αγορές αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% των συνολικών αγορών του, ενώ σχεδόν 15.000 ελληνικές εταιρείες έχουν πλέον ψηφιακά κανάλια πωλήσεων.
Η τελευταία εξαμηνιαία έρευνα καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο ηλεκτρονικό εμπόριο, που πραγματοποίησε τον Δεκέμβριο του 2021 το ELTRUN σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), αποκαλύπτει ότι το 50% των χρηστών του Διαδικτύου πραγματοποίησε τον Δεκέμβριο μία τουλάχιστον αγορά από ηλεκτρονικό κατάστημα.
Πρόκειται για το ίδιο ποσοστό που καταγράφηκε και τον Ιούνιο του 2021. Είναι βεβαίως χαμηλότερο από αυτό που καταγράφηκε τον Δεκέμβριο του 2020 (61%), περίοδος όμως κατά την οποία το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελούσε ουσιαστικά τη μοναδική επιλογή για αγορές, αλλά διπλάσιο από το ποσοστό που καταγράφηκε τον Δεκέμβριο του 2019 (26%) πριν δηλαδή από την εκδήλωση της πανδημίας στην Ελλάδα.