Στο πλαίσο της τελετής βράβευσης των Greek Hospitality Awards, στο βήμα της εκδήλωσης ανέβηκε ο κ. Ιωάννης Ορφανός, Partner, Head of Capital Markets, Colliers Greece & Cyprus, δηλώνοντας ότι ο ρόλος της εταιρείας στον κλάδο του τουρισμού είναι υποστηρικτικός.

Πριν απαριθμήσει τις τάσεις στην αγορά του Hospitality, ο κ. Ορφανός ανέφερε:

Eίμαστε μία από τις μεγαλύτερες επενδυτικές εταιρείες στο real estate, με παρουσία σε περισσότερες από 68 χώρες. Αυτό μας δίνει τη δυνατοτητα να υποστηρίξουμε επιχειρήσεις του ξενοδοχειακού κλάδου σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα οποία είναι διεθνή, όχι μόνο εθνικά… Όπου κι αν βρίσκονται, όπου κι αν επιλέγουν να ταξιδέψουν, οι πελάτες σας έχουν τις ίδιες ανάγκες. Στην Ελλάδα ως εταιρεία έχουμε μεγάλη παρουσία, έχουμε συμβουλέψει πλήθος επιχειρήσεων σε θέματα χρηματοδοτήσεων ή business plans ενώ παράλληλα δουλεύουμε ενεργά με πάρα πολλούς ενδιαφερόμενους επενδυτές. Ο ξενοδοχειακός κλάδος είναι ο πρώτος στον οποίο θέλουν να επενδύσουν. Για να ενισχυθεί αυτό το ενδιαφέρον θα πρέπει να υπάρχουν συνέργειες και ευκαιρίες σε επενδυτικά προϊόντα”.

Στο ερώτημα “πού παει ο κλάδος” και επισημαίνοντας κάποιες από τις τάσεις που επικρατούν ο κ. Ορφανός τόνισε:

“O τουρισμός πάει καλά μέχρι στιγμής. Είναι σημαντικό ότι πάμε σε μια μεγαλύτερη σεζόν. Αυτή τη στιγμή επενδύσεις γίνονται κυρίως στο luxury tourism, στον high end τουρισμό, όμως θέλουμε επενδύσεις και αλλού. Μια σημαντική τάση είναι οι βιώσιμες επενδύσεις. Επιπλέον πρέπει να έχουμε κατά νου ότι οφείλουμε να προσαρμόσουμε το μοντέλο στο οποίο λειτουργούμε. Αυτό που συμβαίνει στην παρούσα φάση είναι ότι υπάρχει πια αρκετή ρευστότητα. Αυτή η ρευστότητα προέρχεται πολύ θετική εξέλιξη, την παρουσία του Ταμείου Ανάκαμψης που ενισχύει τον τουρισμό. Επιπλέον υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον από το εξωτερικό”.

Στη συνέχεια, κάνοντας μια αναφορά στο κοντινό παρελθόν ανέφερε: “Eίναι πολύ σημαντικό να θυμηθούμε ολοι τι γινόταν πριν 5-6 χρόνια στην Ελλάδα. Πόσα global brands υπήρχαν πριν 5-6 χρόνια; Ήταν μόνο ένα, το Luxury Collection της Μarriot. Πλέον επενδυτές ενδιαφέρονται για την Ελλάδα, τον αντιλαμβάνονται ως διεθνή προορισμό”.

Αναφερόμενος στις προκλησεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος είπε:

Mια μεγάλη πρόκληση είναι ο υπερτουρισμός σε νησιά όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος, Με τον υπερτουρισμό αυξάνουν τα κόστη προσωπικού και κατασκευής. Επιπλέον εντείνεται το ζήτημα της έλλειψης προσωπικού αλλάκαι της έλλειψης υποδομών. Τέλος πρέπει να έχουμε κατά νου ότι δεν μπορούμε να ανεβάζουμε τις τιμές απλά, πρέπει να συνεχίσουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί συγκριτικά και με άλλες χώρες που αποζητούν τα δικά μας μεγέθη”.

Kαταλήγοντας, ο κ. Ορφανός ανέφερε:

Αυτό που πρέπει να μείνει από τη σημερινή μας παρουσία είναι ότι ο ξενοδοχειακός κλάδος πρέπει να εντείνει τις προσπάθειές του για παράταση της σεζόν, να προσαρμοστεί σε ένα πιο πελατοκεντρικό σύστημα, να στοχεύει σε αυθεντικές και εξατομικευμένες εμεπειρίες. Πρέπει να δημιουργήσουμε νέες εμπειρίες, σε τομείς όπως η φροντίδα και η ευεξία, να συνδυάσουμε το business με το leisure.

Το βιωματικό με το οικονομικά προσιτό πρέπει να είναι κάτι που θα μας απασχολεί. Και να έχουμε κατά νου ότι οι πελάτες μας μπορεί να ποικίλουν, από εκείνους που ζητούν high-end εμπειρίες έως και τους ηλικιωμένους ή τους νέους που θέλουν να επισκεφθούν την Ελλάδα”.

©Ελένη Παπαδάκη/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι
©Γεωργία Παναγοπούλου/PHOTOPRESS Θ&Α Αναγνωστόπουλοι