Σε σημείο αναφοράς για τα “ναυτιλιακά/ναυπηγικά” της χώρας αναδεικνύεται τελευταία η Ελευσίνα.
Από τη μία οι εξελίξεις, που αφορούν στα Ναυπηγεία και όπως όλα δείχνουν παίρνουν θετική τροπή με την προοπτική του σχεδίου Fincantieri-ONEX, από την άλλη ο απο-παροπλισμός 8 πλοίων που ελλιμενίζονταν sτον κόλπο της Ελευσίνας.
Το σχέδιο για την διάσωση-επαναλειτουργία των Ναυπηγείων έχει την διακομματική υποστήριξη και την χρηματοδοτική συνδρομή της αμερικανικής επενδυτικής τράπεζας DFC, και-πλέον- “δείχνει” πως δρομολογείται.
Αναμφίβολα θα πρόκειται για σημαντική, θετική εξέλιξη συνδυαστικά με τις επενδύσεις της ΟΝΕΧ στο Νεώρειο Σύρου.
Η συγκυρία είναι η πιο κατάλληλη, καθώς η ζήτηση στην ναυλαγορά έχει αυξηθεί κατακόρυφα.
Δεν είναι τυχαία, σε αυτή τη μεταβατική φάση των μεταφορών, η ανάδειξη μίας άλλης παραμέτρου.
O απο-παροπλισμός 8 πλοίων, που ναυλώθηκαν και αναχώρησαν από την Ελευσίνα είναι ένδειξη διαμόρφωσης καλύτερων ναύλων στην αγορά. Συγκεκριμένα για, 2 δεξαμενόπλοια, 4 ρυμουλκά, 3 πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και 1 γεωτρύπανο που είχαν παροπλιστεί λόγω της κρίσης, υπήρξε ζήτηση ακριβώς λόγω αυτής της τάσης.
Ο κλειστός κόλπος της Ελευσίνας αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες και ασφαλέστερες περιοχές ελλιμενισμού διεθνώς.