Δημήτρης Μαλλάς
Τον στόχο της διατήρησης της πρώτης θέσης στην ελληνική αγορά όσον αφορά στις πωλήσεις προσωπικών υπολογιστών και εκτυπωτών δείχνει να επιτυγχάνει με άνεση η HP.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέφερε κατά τη διάρκεια παρουσίασης στα μέσα ενημέρωσης ο γενικός διευθυντής του ελληνικού γραφείου του αμερικανικού κολοσσού, Σπύρος Πετράτος, το μερίδιο αγοράς της ΗΡ στο χώρο των προσωπικών υπολογιστών ανέρχεται στο 32%, το οποίο και δίνει την πρώτη θέση στην εταιρεία.
Η προσπάθεια που υπάρχει προκειμένου να γίνει αντιληπτό το τι θέλουν οι καταναλωτές αλλά και να ακολουθηθούν τάσεις όπως αυτές που σχετίζονται με τα νέα δεδομένα που φέρνει η καταναλωτική συμπεριφορά των αποκαλούμενων millennials, αλλά και η προσθήκη επιπρόσθετων χαρακτηριστικών ασφαλείας, δείχνει να αποδίδει αν αναλογιστεί κανείς ότι το μερίδιο της HP στους προσωπικούς υπολογιστές για τους καταναλωτές ανέρχεται στο 30%, ενώ ειδικά στην κατηγορία των φορητών υπολογιστών για καταναλωτές το ποσοστό που έχει η αμερικανική αγορά φθάνει στο 36%.
Σε υψηλά επίπεδα είναι και τα μερίδια σε επιμέρους κατηγορίες που παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις όπως είναι τα «ακριβά» (premium) μοντέλα όπου η ΗΡ έχει φθάσει στην Ελλάδα να έχει ένα μερίδιο της τάξεως του 20% με αύξηση 44% τον τελευταίο χρόνο, ενώ αντίστοιχα στην κατηγορία των υπολογιστών που χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο για παιχνίδια (gaming) το μερίδιο είναι στο 31% (+54% σε ετήσια βάση), επίδοση που δίνει την πρώτη θέση στην ΗΡ και σε αυτό το κομμάτι της αγοράς.
Η κατηγορία των προϊόντων πληροφορικής όπου η ΗΡ παραδοσιακά κυριαρχεί είναι αυτή των εκτυπωτών. Στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον κ. Πετράτο, το μερίδιο της ΗΡ στο σύνολο της αγοράς των εκτυπωτών είναι στο 66%, ποσοστό που ανεβαίνει στο 70% στα εκτυπωτικά συστήματα που χρησιμοποιούνται σε σπίτια και μικρές επιχειρήσεις. Στους εκτυπωτές τεχνολογίας inkjet που απευθύνονται σε επιχειρήσεις, η ΗΡ έχει φθάσει στο 84%, αξιοποιώντας και τα οφέλη από την εξαγορά του τομέα εκτυπωτών της Samsung. Επίσης,, η είσοδος στο χώρο των Α3 εκτυπωτών χαρακτηρίζεται ως πετυχημένη καθώς το μερίδιο έχει φθάσει πλέον στο 17%, με τις πωλήσεις να έχουν διπλασιαστεί σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.