Ο κ. Μαθιός Ρήγας το ‘πε και το ‘κανε. Η Energean Oil & Gas SA ανοίγει τις πύλες της Κύριας Αγοράς του Χρηματιστηρίου του Λονδίνου.
Η μικρή εταιρεία από το Μαρούσι που ξεκίνησε δειλά-δειλά το 2007, σήμερα διεκδικεί την έμπρακτη εμπιστοσύνη των αγορών. Θα αντλήσει 500 εκατομμύρια δολάρια με τη βοήθεια της Citigroup και της Morgan Stanley και θα εισάγει τις μετοχές της στο London Stock Exchange.
Η Εnergean Oil & Gas ασχολείται με την εξερεύνηση και παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου, κυρίως στην Ελλάδα και την Αίγυπτο, αλλά έχει αρχίσει και επεκτείνεται γενικά στη Μεσόγειο, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική.
Όπως εξήγησε ο κ. Μαθιός Ρήγας στο Bloomberg, η εταιρεία διαθέτει ήδη δύο άδειες παραχώρησης στην Αίγυπτο. Μία από αυτές αφορά τις εγκαταστάσεις της στον Κόλπο του Σουέζ, «μια περιοχή η οποία έχει αποδεδειγμένα κοιτάσματα υδρογονανθράκων και συνεπώς είναι χαμηλού ρίσκου». Οι offshore εγκαταστάσεις της Energean στο Αιγαίο Πέλαγος παράγουν 3.000 βαρέλια πετρελαίου ημερησίως. Η εταιρεία έως το τέλος του 2018 αναμένεται να είναι σε θέση να παράγει 5.000 βαρέλια ημερησίως, μετά την ολοκλήρωση των γεωτρήσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Παράλληλα, δηλώνει ότι έχει την ικανότητα να χειριστεί την παραγωγή 30.000 βαρελιών την ημέρα.
Η Energean Oil & Gas έχει προτείνει στην ελληνική κυβέρνηση να χρηματοδοτήσει, να κατασκευάσει και να διαχειριστεί την πρώτη υπόγεια εγκατάσταση αποθήκευσης φυσικού αερίου στην Ελλάδα, με χωρητικότητα 1 δισ. κυβικά μέτρα.
Ο κ. Ρήγας αποκάλυψε ότι η Energean και η ιταλική Edison SpA έχουν συνάψει στρατηγική συμμαχία για την προώθηση του έργου, ενώ το θεωρεί στρατηγικής σημασίας, μιας και η Ελλάδα δεν έχει μεγάλες αποθηκευτικές εγκαταστάσεις και η συγκεκριμένη θα μπορούσε να προμηθεύσει περίπου το 70% των αναγκών της χώρας για 75 ημέρες.
Μεγάλοι βιομηχανικοί χρήστες φυσικού αερίου θα μπορούν να νοικιάζουν χώρο αποθήκευσης, ενώ η εγκατάσταση μπορεί να προμηθεύει με φυσικό αέριο τους αγωγούς Τουρκίας – Ελλάδας – Ιταλίας, καθώς και τον Nabucco.
Παράλληλα, πιθανή τροφοδοσία της εγκατάστασης από δεξαμενόπλοια θα δημιουργούσε μια ενεργή διαδρομή LNG.