Στην ΑΑΔΕ έχουμε τρεις προτεραιότητες:

  1. Υποστηρίζουμε όλες τις κυβερνητικές ενέργειες για τη στήριξη όσων πλήττονται από τις πληθωριστικές πιέσεις. Το πράξαμε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σχεδιάζοντας μαζί με το υπουργείο Οικονομικών και χορηγώντας περί τα 10 δισ. ευρώ σε περίπου ένα εκατομμύριο επιχειρήσεις και ιδιοκτήτες ακινήτων, που υπέστησαν οικονομική ζημία από την πανδημία.

Υπάρχει πλέον συσσωρευμένη εμπειρία και είμαστε πάντα έτοιμοι να υποστηρίξουμε την οικονομία.

2. H δεύτερη προτεραιότητά μας είναι να αυξήσουμε την αποτελεσματικότητά μας με όπλο την ψηφιοποίηση.

Ως ΑΑΔΕ επενδύουμε στην ψηφιακή τεχνολογία αλλά και στην καλύτερη αξιοποίηση των ανθρώπινων πόρων. Θέλουμε οι φορολογούμενοι να ξοδεύουν όσο λιγότερο χρόνο γίνεται στις φορολογικές υποχρεώσεις τους, για να τον αφιερώνουν στις δραστηριότητες τους, από όπου προκύπτει και το εισόδημά τους, άρα και τα δημόσια έσοδα.

Τα τελευταία δύο χρόνια έχουμε πετύχει αρκετά πράγματα.

Έχουμε δημιουργήσει μια νέα ψηφιακή πύλη, όπου οι φορολογούμενοι μπορούν να υποβάλλουν τα αιτήματά τους για πάνω από 250 διαδικασίες, με αποτέλεσμα το front end (η ψηφιακή υποδοχή) να έχει σχεδόν φτάσει στο 100% αυτή τη στιγμή.

Επίσης, η υποβολή δήλωσης και η πληρωμή του φόρου των μεταβιβάσεων ακινήτων μπορούν πλέον να γίνονται  ψηφιακά και να διεκπεραιώνονται σε μια εργάσιμη ημέρα.

Περαιτέρω, αυτή τη στιγμή τυποποιούμε, κεντρικοποιούμε και  ψηφιοποιούμε τις διαδικασίες μας, τόσο τις ελεγκτικές, όσο και τις εισπρακτικές, αλλά και τις επιστροφές των φόρων.

Δημιουργούμε ένα επιχειρησιακό μοντέλο, που θα βοηθά στο να κερδίζουμε χρόνο τόσο εμείς στη Φορολογική Διοίκηση, όσο και οι φορολογούμενοι, ενδυναμώνοντας ταυτόχρονα την ακεραιότητά μας και τη διαφάνεια.

Για παράδειγμα, σήμερα 7 στους 10 φορολογούμενους που δικαιούνται φοροεπιστροφής, ταυτόχρονα χρωστούν στη Φορολογική Διοίκηση ή/και στα Ασφαλιστικά Ταμεία και η διαδικασία του συμψηφισμού γίνεται χειρόγραφα και τοπικά.

 

Καταλαβαίνετε, λοιπόν, πόσος χρόνος ξοδεύεται και από εμάς και από τους φορολογούμενους.

  • Αυτή τη χρονιά έχουμε στοχεύσει τις προσπάθειές μας στο να ψηφιοποιηθεί αυτή η διαδικασία.

Επίσης, για το σκοπό της μετάβασης της Φορολογικής Διοίκησης στην επόμενη γενιά, έχουμε ένα πολύ ισχυρό εργαλείο, για το οποίο μίλησε και ο Πρωθυπουργός νωρίτερα.

 

Συγκεκριμένα, υπάρχει ένα μεγάλο σχέδιο ψηφιοποίησης της ΑΑΔΕ μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, συνολικού ύψους 260 εκατομμυρίων ευρώ, με 16 υποέργα.

 

Ενδεικτικά:

– τα νέα ολοκληρωμένα πληροφοριακά συστήματα,

– τα Business Intelligence, Artificial Intelligence και Big Data Analytics.

– τη διασύνδεση ταμειακών μηχανών με τα POS

– τον εντοπισμό των φορτηγών και των containers που εισέρχονται στην Ελληνική Επικράτεια

– την ψηφιοποίηση των έγχαρτων αρχείων μας.

 

Αυτά αποτελούν κάποια από τα πολύ σημαντικά έργα και αναμένουμε την υλοποίησή τους σταδιακά από το 2023.

3. Τρίτη μας προτεραιότητα είναι να γινόμαστε καθημερινά πιο φιλικοί προς τους φορολογούμενους και τους επενδυτές. Δημιουργήσαμε καινοτόμες υπηρεσίες επικοινωνίας και εξυπηρέτησης, ενδυναμώσαμε την Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, που αυξάνει την απόδοσή της και την ποιότητα των αποφάσεών της, δημοσιοποιώντας παράλληλα τις αποφάσεις, ώστε να είναι γνωστό σε όλους το πώς χειρίζεται τις υποθέσεις.

 

Επίσης, έχουμε υιοθετήσει κι άλλα σημαντικά εργαλεία, όπως τις συμφωνίες προκαθορισμένων τιμών (ΑΡΑ) και τις διαδικασίες αμοιβαίου διακανονισμού, με διάφορες χώρες (ΜΑΡ).

 

Ένα νέο εργαλείο για τους επενδυτές, το οποίο επεξεργαζόμαστε, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, είναι το καθεστώς ruling. Δουλεύουμε μαζί πάνω σε ένα πλαίσιο, που θα επιτρέπει τη χορήγηση ruling (δηλαδή, εξειδικευμένη απάντηση) για ξένες επενδύσεις, που  ξεπερνούν ένα συγκεκριμένο ποσό, ώστε να τους παρέχουμε φορολογική σταθερότητα και ασφάλεια, σε σχέση με το φορολογικό καθεστώς, που θα διέπει – σύμφωνα με τον νόμο – την επένδυσή τους, ώστε να το γνωρίζουν πριν προχωρήσουν στην επένδυση.

{Το κείμενο αποτελεί Ομιλία του Διοικητή της ΑΑΔΕ, Γ. Πιτσιλή, στο 23ο Capital Link Invest in Greece Forum, στη Νέα Υόρκη, 11.04.2022}