Δημήτρης Μαλλάς
Διαφάνεια και καθόλου ψιλά γράμματα είναι το σύνθημα που επικρατεί μέσα στη Revolut, το ταχύτερα αναπτυσσόμενο fintech startup στην Ευρώπη, το οποίο θέλει πλέον να επεκταθεί και σε περιοχές που δεν έχουν σχέση με τις «παραδοσιακές» τραπεζικές υπηρεσίες.
Όπως σημειώνει ο Chad West, διευθυντής μάρκετινγκ και επικοινωνίας της Revοlut, «βασική αρχή μας είναι ότι δεν …παραμυθιάζουμε τους πελάτες μας» με την ακριβή φράση στα αγγλικά που χρησιμοποιεί να είναι «no bullshit». Σύμφωνα με το στέλεχος της Revolut, η εταιρεία προσπαθεί να είναι όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρη απέναντι στους πελάτες της και ειδικά όσον αφορά τις προμήθειες και τις χρεώσεις της, κάτι που σύμφωνα με τον ίδιο δεν κάνουν οι παραδοσιακές τράπεζες. «Θέλουμε να τα κάνουμε όλα πιο εύκολα, να μην υπάρχουν ψιλά γράμματα και ο πελάτης να είναι εκείνος που έχει τον πλήρη έλεγχο των κινήσεων του» τονίζει ο κ. West, σπεύδοντας να προσθέσει ότι «τα έσοδα μας προέρχονται από τομείς που δεν επηρεάζουν τον τελικό πελάτη μας».
Τον κ. West συναντήσαμε πρόσφατα στα νέα γραφεία της Revolut στο Λονδίνο, όπου το εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως περίπου το ήμισυ του ορόφου είναι άδειο! Ο λόγος, σύμφωνα με τα στελέχη της Revolut είναι απλός: η εταιρεία αναπτύσσεται με τόσους γρήγορους ρυθμούς που χρειάζονται τον επιπλέον χώρο για τους εργαζόμενους που προσλαμβάνονται. Σημειωτέον πως η Revolut απασχολεί αυτή τη στιγμή περίπου 500 άτομα στα γραφεία της στο Λονδίνο και άλλες χώρες, εκ των οποίων 15 είναι Έλληνες.
Σύμφωνα με τον κ. West, η Revolut ετοιμάζει μία σειρά από υπηρεσίες που κινούνται και σε άλλους τομείς, όπως είναι, για παράδειγμα, η δυνατότητα που θα δίνει στους πελάτες της για είσοδο σε lounges αεροδρομίων με σημαντική έκπτωση. Όσον αφορά στις αμιγώς τραπεζικές υπηρεσίες, η Revolut ετοιμάζεται να λανσάρει -πιθανότατα στις αρχές του 2019- το δικό της τερματικό για αποδοχή συναλλαγών με κάρτες (POS), έχοντας ως στόχο να προσφέρει μία διαφορετική και αρκετά καινοτόμα εμπειρία. Κλειδί πάντως για την επέκταση της θα είναι η απόκτηση άδειας λειτουργίας ως τραπεζικό ίδρυμα, μία διαδικασία που αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα. «Η απόκτηση της άδειας θα μας επιτρέψει να μην έχουμε την ανάγκη συνεργασιών με κάποια από τις «παραδοσιακές» τράπεζες» τονίζει ο κ. West.
Δείγμα της επιτυχίας της Revolut είναι ο αρκετά υψηλός αριθμός πελατών που έχουν επιλέξει να είναι συνδρομητές (premium users). Σύμφωνα με τον κ. West, οι αποκαλούμενοι premium users, οι οποίοι έχουν μία σειρά από προνόμια έναντι μηνιαίας συνδρομής έχουν φθάσει στους 150.000. Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι πάντως το γεγονός ο αριθμός των πελατών που επέλεξαν να αποκτήσουν -και να πληρώνουν την αντίστοιχη συνδρομή- τη Revolut Metal, μία μεταλλική κάρτα, έφθασαν τους 80.000 μέσα σε ελάχιστες εβδομάδες από το λανσάρισμα. Και σύμφωνα με τον κ. West, οι εκπλήξεις όσον αφορά τη διαφορετική εμπειρία αναμένεται να συνεχιστούν και τους επόμενους μήνες.
Όσον αφορά την Ελλάδα, ο αριθμός προσέλκυσης νέων πελατών έχει μειωθεί, κάτι που ήταν μάλλον αναμενόμενο, καθώς έχει ξεπεράσει τις 70.000. Σημειωτέον πάντως πως η Ελλάδα παραμένει μία από τις μεγαλύτερες αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται η Revolut.