Κοινή η εκτίμηση, πως η επιχειρηματικότητα που επικεντρώνεται στο τρίπτυχο Περιβαλλοντικής- Κοινωνικής- Εταιρικής διακυβέρνησης θα πρέπει και να υποστηριχθεί, κυρίως όμως να αναδειχθεί, καθώς τα κριτήρια Environmental-Social and corporate Governance αποτελούν τη νέα διεθνή (και ) επενδυτική τάση.
- Για αυτό άλλωστε η σύσταση, λειτουργία ενός δείκτη (ATHEX-ESG) στις αρχές Αυγούστου χαιρετίστηκε από το σύνολο της επιχειρηματικής και επενδυτικής κοινότητας.
Ατυχώς, οι μέχρι τώρα επιδόσεις της νέας αγοράς είναι περιορισμένες, αισθητά κατώτερες των αρχικών προσδοκιών.
Για αυτό και εγείρονται εύλογα ερωτήματα όταν αυτή η νέα αγορά αντί να στηριχθεί, αναβαθμιστεί ουσιαστικά αποστερείται μηχανισμών εποπτείας.
- Από αυτή την άποψη, σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, είναι- τουλάχιστον- ανεξήγητη η αφαίρεση του δικαιώματος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς να διενεργεί ελέγχους επί της εταιρικής διακυβέρνησης των εισηγμένων εταιρειών.
Πράγματι, με μία διάταξη για την εταιρική διακυβέρνηση (ν. 4.706/2020) αφαιρέθηκε αυτή η αρμοδιότητα.
Αυτό σημαίνει ότι η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς δεν μπορεί να επιβάλλει κυρώσεις (αφού τεκμηριώσει τα δέοντα).
Αυτονόητα γεννιούνται ερωτήματα:
- Τι εξυπηρετεί αυτή η απόφαση;
- Σε ποιον έχει/θα περάσει αυτή η ευθύνη;
- Για ποιον λόγο αποψιλώνεται ουσιαστικών αρμοδιοτήτων η Κεφαλαιαγορά;
Το σκάνδαλο του FF Group δεν μας δίδαξε;
Η υπόθεση της MLS δεν μας έμαθε;