Γράφει ο Δημήτρης Μαλλάς
Για διαμόρφωση ενός νέου τοπίου στην αγορά της λιανικής πώλησης ηλεκτρικών συσκευών μέχρι το τέλος της χρονιάς κάνουν λόγο παρατηρητές του συγκεκριμένου κλάδου, ενός από τους λίγους στον ευρύτερο χώρο της τεχνολογίας που παρατηρείται αύξηση -έστω και μονοψήφια- των μεγεθών.
Το μόνο που μένει πλέον είναι το χρονικό σημείο που θα επιλέξει η διοίκηση της αλυσίδας προκειμένου να κάνει την κίνηση της.
- Οι πληροφορίες μας λένε ότι επαφές έχουν γίνει με όλους τους προμηθευτές, τόσο τους μεγάλους όσο και τους πιο μικρούς, ενώ έχουν γίνει και αρκετές προσλήψεις ανθρώπων με γνώση της συγκεκριμένης αγοράς.
- Το πιθανότερο σενάριο είναι πως η επέκταση θα γίνει μέσα από επιλεγμένα καταστήματα, καθώς τα ηλεκτρικά χρειάζονται χώρο.
Όμως, η σημαντικότερη είδηση τους επόμενους μήνες πιθανότατα να μην έχει σχέση με το Πλαίσιο αλλά με τη Media Markt. Η γερμανική αλυσίδα το έχει παλέψει μεν τα τελευταία χρόνια αλλά τα ζητήματα που αντιμετωπίζει είναι πολλά και οι ζημιές έχουν αρχίσει να συσσωρεύονται επικίνδυνα. Οι διοικητικές αλλαγές και οι αποχωρήσεις που υπήρξαν μέσα στο καλοκαίρι επανέφεραν στο προσκήνιο τις φήμες περί αποχώρησης της Media Markt από την Ελλάδα, ενώ οι κινήσεις του γερμανικού ομίλου στη Ρωσία, όπου ουσιαστικά πούλησε το πλειοψηφικό πακέτο της εκεί θυγατρικής του σε τοπικό «παίκτη», είχαν ως αποτέλεσμα να ακουστεί ότι υπάρχει αντίστοιχο σενάριο και για την Ελλάδα.
Οι φήμες, μάλιστα, κάνουν λόγο για επαφές με τον όμιλο Olympia, ο οποίος, ως γνωστόν, έχει τα Public, όμως, το σενάριο περί εξαγοράς της εγχώριας παρουσίας της Media Markt, διαψεύδεται και από τις δύο πλευρές. Σημειωτέον πως άλλες φήμες αναφέρουν πως επαφές είχαν γίνει και με τον Κωτσόβολο αλλά δεν υπήρξε αίσια κατάληξη.
Το ενδεχόμενο να αγοράσουν τα Public τα Media Markt μοιάζει αρκετά δύσκολο σενάριο, αλλά ουδείς μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο να γίνει κάποια κίνηση, έστω και όχι τόσο προχωρημένη όσο είναι η εξαγορά. Πάντως, η πραγματικότητα είναι πως η αλυσίδα που θα μπορούσε να ενδιαφερθεί είναι το Πλαίσιο, το οποίο, όπως προαναφέραμε, εισέρχεται στην αγορά των ηλεκτρικών και θα χρειαζόταν την εμπειρία που έχει η Media Markt όπως και τα μεγάλα καταστήματα που έχει σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Πάτρα.
Πάντως, ο όμιλος Olympia δείχνει να ενδιαφέρεται για την αγορά των ηλεκτρικών, όπως φάνηκε από την επέκταση της Westnet στη διάθεση «λευκών» συσκευών μέσα από τη νέα της συνεργασία με τη Sharp που ανακοίνωσε πρόσφατα. Και δεν θα πρέπει να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να δούμε και άλλους διανομείς που παραδοσιακά επικεντρώνονται στα είδη πληροφορικής και στα «μαύρα» να κάνουν κινήσεις προς τα «λευκά». Άλλωστε, η αγορά των «λευκών» παρουσίασε αύξηση 3,6% το 2017 και ήταν στο +4,1% στο πρώτο πεντάμηνο του 2018. Νούμερα διόλου ευκαταφρόνητα.