Η PwC Ελλάδας, ανέδειξε το καίριο θέμα του μετασχηματισμού της εφοδιαστικής αλυσίδας και πως διαμορφώνεται η επόμενη ημέρα των επιχειρησιακών λειτουργιών στο πλαίσιο διαδικτυακής εκδήλωσης με τίτλο «Digital transformation in ‘customer and operations’: Building resilient ecosystems to thrive in a post-pandemic world» που διοργανώθηκε στις 20 Οκτωβρίου 2020. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης συζητήθηκαν η ετοιμότητα των επιχειρήσεων και η αυξημένη ανάγκη για επιτάχυνση της υιοθέτησης ψηφιακών λύσεων παράλληλα με τη μεθόδευση ανάπτυξης ενός αποτελεσματικού ψηφιακού λειτουργικού μοντέλου στο υφιστάμενο αβέβαιο περιβάλλον.
Η πανδημία δημιούργησε νέες συνθήκες στην παγκόσμια αγορά ασκώντας ασύμμετρες πιέσεις στις εφοδιαστικές αλυσίδες, διαμορφώνοντας νέα κανάλια εφοδιασμού και διάθεσης των προϊόντων στην αγορά και επαναπροσδιορίζοντας τις προσδοκίες και συνολικά την συμπεριφορά των καταναλωτών.
Οι νέες συνθήκες κάνουν επιτακτική την ανάγκη για τις επιχειρήσεις να οικοδομήσουν μακροπρόθεσμη ανθεκτικότητα και ευελιξία στην εφοδιαστική τους αλυσίδα ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά τις μελλοντικές προκλήσεις και να τις μετατρέψουν σε ευκαιρία. Προς αυτή την κατεύθυνση απαιτείται ολιστική προσέγγιση στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας και των επιχειρησιακών λειτουργιών.
Στοχεύοντας στη διασφάλιση της άρτιας λειτουργίας της εφοδιαστικής αλυσίδας, οι επιχειρήσεις καλούνται να αξιοποιήσουν την τεχνολογία και να αναπτύξουν ένα ισχυρό ψηφιακό πλαίσιο, μέσα από τη χρήση σύγχρονων πλατφόρμων ανάλυσης δεδομένων.
Ως προς τη μεθόδευση της υλοποίησης, μια ευρέως αποδεκτή προσέγγιση που συνδέεται ολοένα και πιο στενά με τον μετασχηματισμό της εφοδιαστικής αλυσίδας, είναι η agile μεθοδολογία. Βάσει αυτής, σταδιακά δημιουργούνται πιλοτικές εφαρμογές οι οποίες εξελίσσονται σε ένα ενοποιημένο κέντρο ελέγχου. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ξεκινήσουν δομημένα και σταθερά, εξελίσσοντας σταδιακά τις λειτουργίες τους, με βασική προτεραιότητα να βρίσκονται δίπλα στον πελάτη, διατηρώντας ταυτόχρονα χαμηλά τα κόστη.
Μεταξύ άλλων, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εφοδιαστικής αλυσίδας περιλαμβάνει την μοντελοποίηση και τον εντοπισμό περιοχών όπου δημιουργεί οφέλη, μέσω της εφαρμογής αναθεωρημένων πλαισίων. Διαμορφώνεται έτσι ένα ευρύτερο πλαίσιο στρατηγικής και βελτιστοποίησης των επιχειρησιακών λειτουργιών.
Σε ότι αφορά στις ελληνικές επιχειρήσεις, έχουν επιδείξει στροφή σε εγχώρια παραγωγικά σχήματα για τη δημιουργία αυτάρκειας μέσω της παραγωγής κρίσιμων προϊόντων όπως είναι για παράδειγμα εκείνα που σχετίζονται με τα μέτρα ατομικής προστασίας. Επιπλέον, καταγράφηκε έντονη αλλαγή πορείας στο λιανεμπόριο με την ευρεία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.