ΟΛΠ: ΡΟΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ 3Η ΘΕΣΗ

 Σε «πείσμα» των καιρών και της πανδημίας, ο Πειραιάς φιγουράρει στην 4η θέση της κατάταξης των ευρωπαϊκών λιμένων, συνεχίζοντας να διεκδικεί μία από τις τρεις πρώτες θέσεις. Το «κλειδί» για την επίτευξη του στόχου παραμένει η υπό συζήτηση ευρισκόμενη ανάπτυξη του τέταρτου προβλήτα, που εκτιμάται ότι θα εκτινάξει στα ύψη το δυναμικό του Πειραιά.

Σε ανάλυσή του στο PortEconomics, ο Theo Notteboom χαρακτηρίζει, μεταξύ άλλων, για τον Πειραιά «αξιοσημείωτο αποτέλεσμα» τη μέτρια πτώση σε TEUs, υπενθυμίζοντας την αλματώδη πορεία του λιμένα στην τελευταία δεκαετία και την αναρρίχησή του στην 4η θέση.

Όσον αφορά στις επιπτώσεις από την πανδημία, ο αναλυτής εστιάζει στα «κενά δρομολόγια» από της εμφανίσεώς τους τον Φεβρουάριο του 2020 και στην κορύφωσή τους στα μέσα Μαρτίου, με το «δεύτερο κύμα». Μάλιστα, σημειώνει πως, για ορισμένους λιμένες, τα κενά δρομολόγια συνεπάγονται από 20% έως και 50% λιγότερες κλήσεις πλοίων για τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2020, αν και για τους περισσότερους λιμένες ο αντίκτυπος είναι κυρίως ορατός στις κύριες εμπορικές οδούς και όχι τόσο σε άλλες εμπορικές οδούς.

Αυτό το «δεύτερο κύμα» κενών δρομολογίων εκτιμά ότι θα επηρεάσει σημαντικά τους όγκους του δεύτερου τριμήνου 2020 στα ευρωπαϊκά λιμάνια, αλλά δεν εμφανίζεται στα στοιχεία του πρώτου τριμήνου 2020.

«ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΠΑΓΟΒΟΥΝΟΥ» Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΗΣ MLS

 Το “alert” της ΕΛΤΕ-Στο monitoring άλλες 10 εταιρείες

Η προθεσμία για την αναμόρφωση των οικονομικών στοιχείων της MLS, η συνακόλουθη συμμόρφωση της εταιρείας μετά τον σάλο που ξέσπασε, λόγω της ανακριβούς καταγραφής οικονομικών μεγεθών της εισηγμένης, περνά άπρακτη, με συνέπεια η ανησυχία να εντείνεται.

Παρά τη στενή συνεργασία με τις εποπτικές αρχές, τους ορκωτούς ελεγκτές που είχε ανακοινώσει η διοίκηση Καματάκη, τον ορισμό νέου CEO, τίποτε δεν κινείται από το μέτωπο. Ο νέος διευθύνων σύμβουλος (Ν. Γεωργιάδης) κάνει ό,τι μπορεί, οι επαφές με τις πιστώτριες τράπεζες είναι συνεχείς, αλλά όσο μετοχή και ομόλογο παραμένουν εκτός διαπραγμάτευσης τόσο το κλίμα στην αγορά βαραίνει.

Το ενθαρρυντικό είναι πως, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του NPL Confidential, μέχρι και την Πέμπτη δεν είχε επιβεβαιωθεί φήμη για «κοκκίνισμα» μέρους των υποχρεώσεων της εταιρείας.

Με βάση τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία (Q1/19), η MLS συνέχιζε να «καίει κεφάλαια», να εμφανίζει μειωμένες ταμειακές ροές, αύξηση δανεισμού και υποχρεώσεων, ενώ ο μέσος χρόνος αποπληρωμής των υποχρεώσεων προς προμηθευτές είχε εκτιναχθεί στις 797 ημέρες, από 441 που ήταν στα τέλη του 2018 (!).

Ωστόσο, πηγή μας στην Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων επιβεβαιώνει την πληροφορία πως στο στόχαστρο είναι –εδώ και καιρό– άλλες 10 εταιρείες. Τα στόματα των αρμοδίων, προφανώς, παραμένουν… ερμητικά κλειστά στα ερωτήματά μας αν στο monitoring της ΕΛΤΕ είναι και άλλη/ες εισηγμένη/ες, ωστόσο εκτιμάται πως περιλαμβάνονται εταιρείες από ευρύ φάσμα της αγοράς. Από τεχνολογία και εμπόριο μέχρι μεταποίηση και κατασκευές. Για να δούμε, θα «σκάσει» κι άλλη MLS, όπως φοβούνται στη χρηματιστηριακή αγορά;

……………………..

Πηγή: ΧΡΗΜΑ WEEK, 09/06/2020