Του Βάιου Κρόκου
Ένα διαμετακομβιστικό κόμβο για φορτία εμπορευματοκιβωτίων στην Βουλγαρία δημιουργεί ο ΟΛΘ.
Για το σκοπό αυτό ίδρυσε την θυγατρική με την επωνυμία “ThPA Sofia EAD” και με έδρα σε μισθωμένη έκταση στην πρωτεύουσα Σόφια. Ο εν λόγω κόμβος, θα συνδέει αρχικά με τρένο Θεσσαλονίκη και Σόφια.
Στα σχέδια της διοίκησης του ΟΛΘ είναι επίσης η ανάπτυξη δικτύου παρεμφερών εμπορικών κόμβων, με σκοπό την περαιτέρω ενίσχυση των δραστηριοτήτων και της συνδεσιμότητας της ΟΛΘ στην ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής, Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης.
Σε αυτό το πλαίσιο, η διοίκηση βολιδοσκοπεί και άλλες κινήσεις που θα φέρουν υπεραξία στα λειτουργικά αποτελέσματα και τον όγκο εργασιών.
Σημειώνεται πως ο ΟΛΘ είναι από τους διεκδικητές τόσο στον διαγωνισμό για το λιμάνι της Καβάλας όσο και σε Ηγουμενίτσα και Αλεξανδρούπολη, projects κομβικής σημασίας για τα οποία ενδιαφέρονται ισχυροί όμιλοι και κοινοπραξίες.
Υπενθυμίζεται πως παρά τις σοβαρές συνέπειες που έχει προκαλέσει η πανδημία (μείωση του όγκου διακινούμενων φορτίων) ο κύκλος εργασιών το πρώτο 6μηνο αυξήθηκε.
Ειδικότερα, το πρώτο 6μηνο η αύξηση των εσόδων ανήλθε σε 1,7 εκατ. ευρώ (5,3%), από 32,95 εκατ. ευρώ την περσινή αντίστοιχη περίοδο στα €34,69 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2020.
Όπως είχε σημειώσει η διοίκηση, οι παράγοντες που συνέβαλλαν στην αύξηση των εσόδων όσον αφορά την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, ήταν κυρίως η εφαρμογή βελτιωμένων διαδικασιών στις διακινήσεις εξαγωγών από το 4ο τρίμηνο του 2019, καθώς και η αναδιάρθρωση της τιμολόγησης των υπηρεσιών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η οποία τέθηκε σε εφαρμογή τον Ιούνιο του 2019.
Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) σημείωσαν πτώση κατά 4,8%, από 14,6 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο 2019 σε 13,9 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο 2020.
Τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν στα επίπεδα του 1ου εξαμήνου του 2019, μειωμένα κατά 2,4%, από 8,0 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2019, σε 7,8 εκατ. ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2020.