Ο Όμιλος Autohellas έκλεισε το 2020 καταγράφοντας ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 491,7 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 11,5% σε σχέση με το 2019, EBITDA ύψους 135,4 εκατ. ευρώ, κέρδη προ φόρων 24,2 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά φόρων 17,4 εκατ. ευρώ.
Όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, ο Όμιλος κατά το 2020, πάρα την απώλεια κύκλου εργασιών και κερδοφορίας λόγω της πανδημίας, πέτυχε σημαντική βελτίωση των καθαρών ταμιακών ροών σε σχέση με το 2019, με αποτέλεσμα ο καθαρός δανεισμός να είναι μειωμένος κατά 60,4 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2019 και η διαθέσιμη ρευστότητα ιδιαίτερα αυξημένη.
Κατά το τέταρτο τρίμηνο, οι δείκτες λειτουργικής κερδοφορίας (EBITDA, EBIT) κινήθηκαν για πρώτη φορά ανοδικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, με τα κέρδη προ φόρων του τριμήνου να ανέρχονται σε 6,3 εκατ. ευρώ, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με το 2019. Οι πωλήσεις του τριμήνου διαμορφώθηκαν στα 131 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση μόλις κατά 4% και παρά την επίδραση του δευτέρου lockdown κατά τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο.
Η βραχυχρόνια ενοικίαση αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αλλά και στις επτά χώρες όπου δραστηριοποιείται ο Όμιλος, επηρεάστηκε καταλυτικά από την πανδημία και τους περιορισμούς στην μετακίνηση που επέφεραν δραματική μείωση ύψους 75-85% στις τουριστικές αφίξεις ανά χώρα δραστηριότητας του Ομίλου. Ουσιαστικά, η τουριστική αγορά λειτούργησε μόνο 3 μήνες στο διάστημα από 15/7 έως 15/10.
Αντίθετα, οι μακροχρόνιες μισθώσεις διατήρησαν για άλλη μια χρονιά την ανοδική τους πορεία, σημειώνοντας μόνο κάποια απώλεια ρυθμού, κυρίως από την αδράνεια στη σύναψη νέων συμβάσεων κατά την περίοδο του πρώτου lockdown τον Μάρτιο του 2020. Συνεπώς, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου αθροιστικά από βραχυχρόνιες και μακροχρόνιες μισθώσεις, σε Ελλάδα και Εξωτερικό, είχε κάμψη 20% για το σύνολο του έτους, φτάνοντας τα 165,6 εκατ. ευρώ.
Ο κύκλος εργασιών από πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (του στόλου μισθώσεων), κατέγραψε αύξηση 5,7% σε σχέση με το 2019, φτάνοντας τα 55,8 εκατ. ευρώ, συμβάλλοντας στην απαραίτητη απομείωση μέρους του ανενεργού στόλου βραχυχρόνιων μισθώσεων, αλλά και συμβάλλοντας στην κερδοφορία και την ενίσχυση των ταμειακών ροών.
Ο κλάδος εμπορίας καινούργιων αυτοκινήτων, λειτούργησε και αυτός σε δύσκολο περιβάλλον αφού, με την επίδραση των lockdowns και την καθολική απώλεια πωλήσεων προς εταιρείες βραχυχρόνιων μισθώσεων, η συνολική αγορά στην Ελλάδα εμφάνισε κάμψη ταξινομήσεων κατά 29% σε σχέση με το 2019. Η επίδραση ήταν πολύ πιο έντονη κατά το πρώτο εξάμηνο, με μερική ανάκαμψη στη ζήτηση ιδιωτών στο δεύτερο εξάμηνο, πάντα όμως σε χαμηλότερα επίπεδα από το 2019. Στο πλαίσιο αυτό οι εταιρείες εμπορίας του Ομίλου, τόσο χονδρικής, όσο και λιανικής, διαχειρίστηκαν αποτελεσματικά τη μειωμένη ζήτηση, αλλά και τις δαπάνες και το κεφάλαιο κίνησής τους, διατηρώντας το μεγαλύτερο μέρος της κερδοφορίας τους. Ως εκ τούτου, ο κύκλος εργασιών του συγκεκριμένου κλάδου έκλεισε στα 270,2 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας πτώση 8,6% σε σχέση με το 2019.