Ακόμη μία μεγάλη και σοβαρή ναυτιλιακή εταιρεία ελληνικών συμφερόντων, η Capital Maritime & Trading, συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη, θα αντλήσει 100 εκατ. Ευρώ μέσω της έκδοσης ομολόγων.
Η Capital Maritime & Trading είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης και ελέγχει 80 πλοία είναι δηλαδή μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο στον κλάδο της.
Η ομολογιακή έκδοση των 100 εκατ. Ευρώ ενισχύει σημαντικά το Χρηματιστήριο Αθήνας, όπως ακριβώς συνέβη και με το αντίστοιχο ομόλογο της Costamare Shipping Co S.A., συμφερόντων της οικογένειας Κωστή Κωνσταντακόπουλου (100 εκατ. € με επιτόκιο 2,70%).
Επόμενο βήμα θα είναι προφανώς η εισαγωγή -όχι μόνο ομολογιών αλλά – των μετοχών μιας μεγάλης ναυτιλιακής εταιρείας στο Χρηματιστήριο Αθήνας προς το παρόν όμως οι συνθήκες ρευστότητας της αγοράς δεν επιτρέπουν τέτοιες πρωτοβουλίες.
Capital Maritime
Ο όμιλος της Capital, συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη διαθέτει ένα μεικτό στόλο άνω των 80 πλοίων, συμπεριλαμβανομένων δεξαμενόπλοιων, πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ξηρού φορτίου. Παράλληλα η εταιρεία «τρέχει» ένα από τα μεγαλύτερα επενδυτικά προγράμματα στον κόσμο, αξίας πάνω από 200 εκατ. δολάρια.
Πρόκειται για το πλέον «πράσινο» επενδυτικό πρόγραμμα σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς έχει παραγγείλει τα πρώτα δεξαμενόπλοια στη διεθνή ναυτιλία, που θα αξιοποιούν εναλλακτικές πηγές ενέργειας, (alternative maritime power-AMP) όπως είναι η ηλεκτρική και το φυσικό αέριο. Τα τέσσερα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντων αργού πετρελαίου (MR product carriers) που θα ναυπηγήσει η Capital Maritime & Trading, στα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard (HMD) με δικαίωμα για τη ναυπήγηση επιπλέον δύο.
Τα 6 συνολικά δεξαμενόπλοια φέρουν τις πιο σύγχρονες καινοτομίες στο σύστημα πρόωσης τους, σύμφωνα άλλωστε και με όσα υποστηρίζει ο ιδρυτής της Capital Maritime Βαγγέλης Μαρινάκης, περί ανάγκης στροφής στις πράσινες επενδύσεις και στη ναυτιλία, με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακος (CΟ2) και την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.
Τα υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια θα είναι «LNG ready» που σημαίνει ότι θα μπορούν να χρησιμοποιούν ως καύσιμο και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Παράλληλα, θα είναι εξοπλισμένα με σύστημα «εναλλακτικής θαλάσσιας ισχύος» (Alternative Maritime Power), το οποίο επιτρέπει στο πλοίο, όταν είναι αγκυροβολημένο σε ένα λιμάνι, να τροφοδοτείται με ηλεκτρικό ρεύμα από το λιμενικό δίκτυο, ενώ οι κύριοι και βοηθητικοί κινητήρες του είναι απενεργοποιημένοι. Επίσης, θα μπορούν να δεχθούν και σύστημα πρόωσης με τη χρήση αιολικής ενέργειας (wind rotors).
Η εταιρεία έκλεισε το 2020 με αύξηση εσόδων και κερδών, ενώ μέσα στους πρώτους μήνες του 2021 προχώρησε σε νέες επενδύσεις αγοράζοντας τρία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα η Capital Maritime Partners είχε κύκλο εργασιών 140,8 εκατ. δολάρια, 32 εκατ. δολάρια περισσότερα σε σχέση με το 2019, χρονιά που δεν είχε «χτυπηθεί» από τον κορονοϊό. Ανάλογη πορεία είχαν και τα κέρδη της εταιρείας που εφτασαν τα 30,3 εκατ. δολάρια, από 24,4 εκατ. δολάρια ένα χρόνο πριν.
Ο Όμιλος της Capital εισήλθε στον κλάδο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) το 2018, με μια παραγγελία έως 10 πλοίων μεταφοράς LNG, συνολικής αξίας 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Είναι μία από τις μεγαλύτερες παραγγελίες που έχει κάνει ποτέ Έλληνας εφοπλιστής.