Η Energy Observer, ένα γαλλικό σχήμα που ανέπτυξε το αυτόνομο πλοίο τπου τροφοδοτείται μέσω ΑΠΕ και με υδρογόνο, κάνει το επόμενο βήμα, λανσάροντας τα σχέδια για την ανάπτυξη cargo πολλαπλών χρήσεων που τροφοδοτείται από υγρό υδρογόνο.
To νέο concept έγινε έπειτα από συνεργασία της CMA CGM και της εταιρεία ναυτικής αρχιτεκτονικής LMG Marin, Ayro, Air Liquide και Bureau Veritas, εστιάζοντας στην επείγουσα ανάγκη ανανέωσης των στόλων φορτηγών πλοίων 5.000 dwt. Η Energy Observer ανακοίνωσε ότι το σκάφος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε ενδοηπειρωτικές και παράκτιες διαδρομές, ως εναλλακτική των οδικών μεταφορών και θα μπορούσε να φτάσει σε λιμάνια με μικρή δυναμική logistics. Αποτελώντας σχεδόν το 37% του παγκόσμιου στόλου, αυτά τα πλοία θα πρέπει να βρεθούν στο επίκεντρο της προσπάθειας για τη μετάβαση σε στόλους μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Το πλοίο μήκους 120 μέτρων θα έχει αυτονομία έως και 4.000 ναυτικά μίλια, θα είναι χωρητικότητας 240 teu και θα διαθέτει δεξαμενές αποθήκευσης υγρού υδρογόνου 1.000 κ.μ. και αιολική πρόωση.
Ο Victorien Erussard, πρόεδρος και ιδρυτής της Energy Observer, θα παρουσιάσει το πλοίο στις 10 Φεβρουαρίου κατά τη διάρκεια του One Ocean Summit .